بهترین کلیساهای مسیحیان در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
بهترین کلیساهای مسیحیان در دبی

دبی شهری سرمایه گذاری است که مهاجران و فرهنگ های متنوع آنها را می پذیرد. در این شهر زیبای فرامدرن هر چیزی که یک نفر برای راحتی و آرامش نیاز دارد، ارائه می‌شود در اینجا، افراد می توانند بسته به مذهب و ایمان خود  مکان مورد علاقه‌ای برای عبادت، اعم از کلیسا، کنیسه، معبد یا گورودوارا، پیدا کند. چه چیزی بهتر از این که هر کسی بتواند بسته به اعتقاد و ایمان خودش جایی آرام و دنج برای خلوت پیدا کند ولو در سفر باشد؟ در این مقاله، نحوه پذیرش مسیحیت در دبی را بررسی خواهیم کرد و به معرفی برخی از کلیساهای محبوب در این شهر می‌پردازیم.

 

کلیساهای دبی

امارات متحده عربی علیرغم اینکه یک کشور مسلمان است، از آزادی مذهبی حمایت می کند و به مسافران تور دبی این امکان را می دهد که بدون مداخله دین خود را دنبال کنند. با مسیحیان اروپا، آسیا، آفریقا و سایر قاره ها، جمعیت مسیحی پر رونقی را می توان در اینجا یافت که به تنوع فرهنگی و مذهبی این سرزمین کمک می کند. تقریباً ۱۹.۷٪ از جمعیت امارات را مسیحیان تشکیل می دهند که کاتولیک ها و پروتستان ها بخش قابل توجهی را تشکیل می دهند. با این حال، برای هر فرقه مسیحی در کشور یک کلیسا وجود دارد. امارات متحده عربی دارای بیش از ۴۵ کلیسا است که نه تنها به عنوان مکان عبادت عمل می کنند، بلکه به عنوان شگفتی های معماری خیره کننده نیز شناخته می شوند.

عکس از: wanderon.in

 

کلیساهای کاتولیک، ارتدکس و مارتوما

در میان کلیساهای دبی دو کلیسای کاتولیک بزرگ دارد، یکی در قلب دبی (کلیسای مریم مقدس، عود متها) و دیگری به سمت دبی جدید (کلیسای کاتولیک سنت فرانسیس آسیسی، جابل علی). کلیساهای کاتولیک در دبی ساختمان‌های خاص خود را دارند. کلیساهای سنتی مانند کلیسای کاتولیک، کلیساهای پروتستان، کلیسای مارتوما، کلیسای ارتدکس روسیه و کلیسای ارتدکس مص دارای مکان‌های دائمی عبادت و ساختمان‌های آن‌ها هستند. کلیسای ارتدکس مصر در دبی طرفداران زیادی دارد. کلیسای ارتدکس روسی در شارجه دارای معماری باشکوهی است.

 

بهترین فروشگاه های اینترنتی دبی

عکس از: khaleejtimes.com

 

کلیسای کاتولیک سنت ماری

کلیسای سنت مریم در دبی، امارات یکی از قدیمی ترین و پربازدیدترین کلیساهای امروزی است. این کلیسا که در خیابان عود متا ۲۴۷ قرار دارد، همچنین بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک رومی در جهان است. قبل از تشکیل کلیسا، خدمات به جامعه مسیحی کاتولیک دبی از بحرین ارائه می شد. پس از درخواست جامعه مسیحیان، نخست وزیر فقید امارات، شیخ راشد بن سعید آل مکتوم، مکانی را برای اقامه دعا و مناجات اهدا کرد. اما، منطقه بسیار دور بود. سپس در سال ۱۹۶۵ با کمک پدر اوسبیو داوری مکان بهتری پیدا شد. در ۲۵ می ۱۹۶۶، شیخ رشید اساس کلیسای جدید را گذاشت. اگرچه این کلیسا در سال ۱۹۸۸ تخریب شد، اما دوباره بازسازی شد. اکنون یکی از برجسته ترین کلیساهای دبی است.

عکس از: tripadvisor.com

 

کلیسای سنت فرانسیس آسیزی

این کلیسا در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد و در جاده شیخ زاید در جبل علی، نزدیک مجتمع المنتظه قرار دارد. اگرچه جدیدتر است، اما در حال حاضر دارای عضویت قوی کلیسای محلی و تقریبا ۸۰ گروه مختلف است. این کلیسا به عنوان یک کلیسای کاتولیک در دبی، به طیف وسیعی از افراد متدین با پیشینه ها و فرهنگ های مختلف خدمت می کند.

 

گشت و گذار در منطقه الکرامه دبی

عکس از: tripadvisor.com

 

کلیسای باپتیست بین المللی امارات

اینجا یکی دیگر از کلیساهای دبی که از جاهای دیدنی دبی است که تعداد کمی از آن در دبی وجود دارد. کلیسای بین المللی باپتیست امارات یکی از برجسته ترین آنهاست. این کلیسا در داخل هتل گرند اکسلسیور، در البرشا، در دبی واقع شده است. این کلیسا عمدتا به مردم البرشا خدمت کرده و جلسات دعای هفتگی را در روز جمعه برگزار می کند. در سال ۱۹۲۸ یک گروه ۲۸ نفری این کلیسا را تأسیس کردند و از آن به بعد رشد کرد و جایگاه خود را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین کلیساهای مسیحی در دبی حفظ کرد.

عکس از: dubailocal.ae

 

محله CSI

این کلیسا که در جاده عود متا در دبی واقع شده و پنج شنبه ها نمازهای هفتگی برگزار می کند. اسقف مادیا کرالا در دهه ۱۹۷۰ مجوز ساخت این کلیسای مقدس را صادر کرد و در سال ۱۹۷۵، با کمک بزرگوار فقید فیلیپ استوردی، کلیسای پریش CSI تأسیس شد. این کلیسا همچنین مدرسه یکشنبه برای کودکان برگزار کرده و عضویت زنان را صادر می کند. این با کلیساهای دبی است که بسیار مورد توجه قرار دارد.

 

نمایشگاه های تجاری دبی

عکس از: csidubai.com

 

کلیسای شهر دبی

کلیسای شهر دبی، کلیسایی پر از روح و مبتنی بر کتاب مقدس است. این کلیسا در دبی به کلمه موعظه معروف است. این از کلیساهای دبی است که به خاطر اقتدار، زیبایی، قدرت و حس روحانی آن به شدت مورد توجه قرار دارد. ستایش و عبادت در مراسم هفتگی مانند حضور در محفلی با نشاط و روح بخش است. برای نزدیک به سه دهه، کلیسا مردم را به وعده ها و برکات خدا در جنبه های مختلف زندگی خود سوق داده است. شهادت‌های هفتگی الهام‌بخش و تشویق‌کننده از زندگی‌هایی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند و متحول می‌شوند هم به شدت جذاب و شنیدنی است که مخاطبان زیادی دارد. شهادت نشانه ها، شگفتی ها و معجزات برای شنیدن ارزشمند است. مردم از طبقات مختلف جامعه، خانواده ها، دانش آموزان و متخصصان در اینجا جمع می‌شوند تا داستان خودشان را تعریف کنند.

عکس از: thedubaicitychurch.org

 

کلیسای تثلیث مقدس

این کلیسا با بیش از ۳۰ هزار نمازگزار یکی از بزرگترین کلیساهای دبی است که نزدیک باشگاه ایرانیان، خیابان نوزدهم واقع شده است. انگلیکن ها معتقدند که تنها یک خدا وجود دارد، و از معتقدان سرسخت عیسی مسیح و تعالیم او هستند. انگلیکن ها عیسی را پسر خدا و یکی از تأثیرگذارترین افرادی می‌دانند که تا به حال روی زمین زندگی کرده است. به همین دلیل هم هست که بین کلیساهای دبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عکس از: mfgc.in

 

کلیسای انجیل کامل ماراناتا

این کلیسا در ابتدا در سال ۱۹۶۵ در بنگلور تأسیس شد و پس از تقریبا ۹ سال به عنوان یک جامعه ثابت ثبت شد. این جماعت راه زیادی را پیموده و به امارات متحده عربی و همچنین خاورمیانه رسیده است. در دبی، بزرگترین شعبه آن در عود مهتا قرار دارد.

عکس از: dubailocal.ae

 

کلیسای متحد مسیحی دبی

کلیسای متحد مسیحی دبی یکی از برجسته ترین کلیساهای دبی است که بر اساس موضوع انجیلی ساخته شده است. ساختمان اصلی دارای معماری عربی بوده و در جبل علی واقع شده است. همچنین این کلیسا در سال ۱۹۶۲ تأسیس شده. جلسات نماز هفتگی در روزهای جمعه در این کلیسا برگزار می‌شود که با ثبت نام در کلاس‌ها می توانید عضو این کلیسا شوید.

 

آشنایی با آثار گرافیتی در دبی

عکس از: eccdubai.org

 

کلیسای ارتدکس سوری مور ایگناتیوس ژاکوبیت

کلیسای ارتدکس مور ایگناتیوس سوریه یک کلیسای ارتدکس سوری است و از کلیساهای دبی است که مانند سیاری از موارد بالا در جبل علی واقع شده است. این کلیسا در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد و اکنون بیش از ۱۰۰۰ شرکت کننده دارد. این کلیسا، مانند بسیاری از کلیساهای دبی، رویدادهای اجتماعی منظمی مانند کمپ‌های اهدای خون را برگزار می کند.

عکس از: theguardian.com

 

کلیسای میثاق امید دبی

کلیسای Covenant Hope در دبی معماری بسیار زیبایی دارد که در جبل علی واقع شده، و نماز هفتگی در روزهای جمعه برگزار می شود. آن‌ها نماز هفتگی را در روزهای یکشنبه برگزار می‌کنند تا کتاب مقدس را در بین شاگردان آن آموزش دهند.

عکس از: dubailocal.ae

 

کلیسای کاتولیک یونانی اوکراین

کلیسای کاتولیک یونانی اوکراین یکی از کلیساهای دبی است که به عنوان بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک شرقی از قانون خود پیروی می کند. این کلیسا دارای نام‌های زیادی مانند کلیسای اتحادیه، کلیسای کاتولیک اوکراین و کلیسای کاتولیک اوکراینی آیین بیزانس است. این کلیسا در عود متا واقع شده است و در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است.

 

ورزرش‌ها و تفریحات آبی دبی

عکس از: thenationalnews.com

 

کلیسای ارتدوکس قبطی سنت مینا

یکی دیگر از کلیساهای دبی که در جبل علی قرار دارد همین کلیسا است که کلیسای مسیحی ارتدکس است. این کلیسا که در سال ۱۹۸۶ تأسیس شده است، به شکل مدرن کشتی نوح ساخته شده است. این کلیسا ماهیت کتاب مقدس و ارتدکس را آموزش می دهد و در جبل علی واقع شده است.

عکس از: saintminadubai.org

 

کلیسای بین المللی احیای شاه دبی

کلیسای احیای شاه یکی از شناخته شده ترین کلیساهای پنطیکاستی غیر مذهبی با انجیل کامل در دبی است. آنها قوانین خاص خود را دارند و از هیچ فرقه خاصی از مسیحیت پیروی نمی کنند. یکی از بهترین جنبه‌های این کلیسا این است که به جامعه وسیعی پاسخ می دهد و به تنوع اعتقاد دارد. دفتر مرکزی آن در عود مهتا در دبی قرار دارد.

عکس از: dilministries.org

 

کلیسای جامع ارتدکس سنت توماس دبی

این یکی دیگر از کلیساهای دبی است که به آموزه های ارتدکس و کلیسای جامع معروف است. کلیسای سنت توماس واقع در جاده عود متا، نزدیک دبیرستان هند واقع شده و بیشتر توسط مهاجران هندی مورد بازدید قرار می‌گیرد. این کلیسا به دلیل نداشتن نیمکت خیلی معروف است و بازدیدکنندگان بر روی زمین فرش نرم می نشینند تا دعا کنند. با این حال، انگلیسی زبان اصلی در اینجا برای نماز خواندن و شرکت در فعالیت های مذهبی نیست.

 

گشت و گذار در محله الفهیدی دبی

عکس از: trip.com

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران