غواصی در بهترین مکان‌های دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
غواصی در بهترین مکان‌های دبی

در دبی، همیشه فصل تعطیلات است! شهری که تابستانی همیشگی را تجربه می‌کند و هوای آن یا گرم است یا خیلی گرم. به همین خاطر تفریحات آبی، همه‌ی فصول در دبی امکان پذیر است. در شهری که همه چیز را در کلاسی جهانی یا حتی بالاتر برای گردشگران تدارک دیده.

یکی از فعالیت‌های عالی که می‌توانید در این شهر انجام دهید، غواصی است. فعالیتی فوق‌العاده جذاب و ماجراجویانه که با بهترین امکانات در دبی قابل انجام است و همچنین جدا از دنیای شگفت‌انگیز زیر آب که پیش چشمتان به تصویر در می‌آید، کمی دمای بدنتان نیز برای ادامه‌ی تور دبی، پایین خواهد آمد. اما کجا و چطور می‌توانید این فعالیت را تجربه کنید؟ این سوالی است که در این مقاله به آن جواب داده‌ایم.

 

غواصی در Ambassador Lagoon

جزیره‌ی نخل یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دبی است و شما می‌توانید در این‌جا، غواصی را تجربه کنید. برای این کار باید به Ambassador Lagoon بروید که یک نوع آکواریوم بسیار جالب است که در واقع شبیه سازی دنیای زیر آب محسوب می‌شود. این مجموعه ۱۱ میلیون لیتر آب و ۶۵ هزار موجود دریایی رنگارنگ را میزبانی می‌کند. موجودات بسیار متنوعی از ماهیان، کوسه‌ها و آبزیان مختلف که در شرایطی ایده‌آل نگهداری می‌شوند. انتخاب‌های زیادی برای غواصی در این محل دارید و همه‌ی آن‌ها به همراه مربی انجام می‌شود. برای کسانی که می‌خواهند ماهی‌های کوچک و رنگارنگ را ببینند تا آن‌ها که قصد غواصی با کوسه‌ها را دارند و یا حتی کسانی که علاقه‌ دارند کنار دلفین‌ها شنا کنند، پکیج‌های مختلفی وجود دارد.

 

جاذبه‌هایی که در اولین سفر به دبی باید ببینید

Ambassador Lagoon

شماره تماس: 0097144261167

 

دیدن کشتی به گل نشسته

یکی دیگر از جاهای مطلوب برای غواصی، در بخشی از آب‌های خلیج فارس است که چند کشتی قدیمی به غرق شده‌اند. یکی از معروف‌ترین کشتی‌های غرق شده با نام زینب، انتخابی عالی برای غواصی تفریحی است که از جزیره‌‌ی نخل با قایق یک ساعت فاصله دارد. شما می‌توانید در تورهای غواصی به دیدن این کشتی جذاب زیر آب بروید. برای دیدن کشتی‌های دیگر، عموما گواهی غواصی نیاز است که برای حرفه‌ای‌ها در نظر گرفته شده. وقتی به دیدن کشتی زینب می‌روید، دنیای جذابی از ماهی‌های مختلف را نیز در زیر آب خواهید دید و می‌توانید در میان‌ بخش‌های مختلف کشتی، گشت و گذار کنید.

کشتی به گل نشسته 

شماره تماس: 00971559888687

 

غواصی با کوسه‌ها

وقتی برای خرید به "مرکز خرید دبی" رفته‌اید، بد نیست همان جا در آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی، تنی به آب زده و کمی هم با کوسه‌ها شنا کنید! واقعا امکان این قضیه وجود دارد. این آکواریوم بزرگ که یک دنیای آبی کامل است، چندین نوع ماهی و البته کوسه‌ی مختلف در خود دارد که از جمله‌ی آن‌ها کوسه‌های کله چکشی یا ببر کوسه‌ی شنی هستند. نیازی به بلد بودن غواصی نیز ندارید و همان جا به شما آموزش‌های لازم داده شده و می‌توانید با مربی به آب بروید. البته حتما نباید کنار کوسه‌ها شنا کنید و می‌توانید جای دیگری از این آکواریوم بزرگ را برای غواصی برگزینید.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغات در دبی

غواصی با کوسه‌ها

شماره تماس: 0097143422993

 

غواصی در جزیره‌ای مخفی

"جزیره ماه" آنقدر بین گردشگران معروف نیست. جایی که حدودا ۷۰ کیلومتر از مرکز دبی فاصله دارد و با قایق باید به آن‌جا بروید. این مکان جان می‌دهد برای انواع فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی در خیج فارس. تورهای بسیار خوبی نیز برای این محل برگزار می‌شود و تورهای غواصی نیز جزو آن‌ها هستند. شما هم می‌توانید غواصی عمیق را در این تورها انتخاب کرده و دنیای شگفت‌انگیز زیر آب‌های جزیره‌ ماه را ببینید، یا این که با عینک شنا، در حال اسنورکلینگ ماهی‌های کوچک رنگارنگ را تماشا کنید.

غواصی در جزیره‌ای مخفی 

شماره تماس: 00971502428128

 

ماجراجویی در ساحل

گاهی نیاز نیست برای غواصی خیلی از خود دبی دور شوید و می‌توانید این تجربه را در سواحل زیبای این شهر داشته باشید. فعالیت‌های آبی متنوعی در سواحل معروف شهر همچون ساحل کایت در نظر گرفته شده و شرکت‌های زیادی هم هستند که شما را به غواصی می‌برند. معروف ترین آن‌ها " Nemo Diving Centre" نام دارد که تورها و برنامه‌های متنوعی برای غواصی برگزار می‌کند. بسیاری از برنامه‌ها در نزدیکی ساحل انجام می‌شود و شما می‌توانید بدون دانش اولیه، کمی با مربیان تمرین کنید و سپس همراه آن‌ها به آب بروید و در زیر دریا، عکس‌هایی جالب ثبت کنید.

 

بهترین پارک‌های آبی دبی (قسمت اول)

ماجراجویی در ساحل 

شماره تماس: 00971567044472

۲۴ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران