۷ رستوران برای چشیدن غذاهای محلی در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
۷ رستوران برای چشیدن غذاهای محلی در کوالالامپور

اگر بخواهیم تنها به این موضوع بپردازیم که کجاها را باید برای غذا خوردن در کوالالامپور انتخاب کنید، می‌توانیم از خیلی‌ جاها اسم ببریم و در نهایت بگوییم بر حسب سلیقه شما، جواب این سوال بسیار متفاوت خواهد بود. اما امروز کمی مطلب ما متفاوت است. ما امروز بیشتر به رستوران‌هایی خواهیم پرداخت که در فرهنگ مردم محلی کوالالامپور جا دارد. جایی که غذا خوردن در آن‌ها، تجربه‌ی بودن در مکانی است که مردم بومی نیز، آن جاها را برای غذا خوردن انتخاب می‌کنند.

 

جالان آلور (Jalan Alor)

 معروف‌ترین جا برای خوردن غذا به سبک محلی‌ها در کوالالامپور، بدون شک جالان آلور است. یک خیابان فرعی در جالان بوکیت بیتانگ که شلوغ‌ترین بخش شهر در بسیاری از ساعات روز است. بخش زیادی از تمرکز غذاخوری‌های این محل، روی غذاهای خیابانی مالزیایی است اما غذاهای تایلندی و چینی هم به وفور در این محل پیدا می‌شود. غذاهای محلی نیز هر طور که بخواهید برایتان پیدا می‌شود. یکی از جذابیت‌های جالان آلور جو خاص و شلوغ این محل، غذاخوری‌های پرتعداد و انتخاب‌های متعددی است که شما دارید. البته این شلوغی‌ ممکن است کمی آزاردهنده باشد که بهای کوچکی برای این تجربه منحصر به فرد است.

 

  غذاهای خوشمزه و حلالی که در سفر به کوالالامپور باید امتحان کنید 

 Jalan Alor

 

کوپیتیامز (Kopitiams)

 این عبارت در زبان مالایی به معنی کافی شاپ است. اما در عمل به جاهای شبیه کافی شاپ اما کمی متفاوت گفته می‌شود که مردم در آن غذا و نوشیدنی سفارش داده و به گفتگو می‌پردازند. این نوشیدنی‌ها و بیشتر غذاها محلی یا چینی هستند و قیمت‌ها نیز بسیار پایین بوده و شما نیز با هزینه‌ای پایین می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. فقط در نظر بگیرید که قهوه یا نوشیدنی که سفارش می‌دهید بسیار شیرین است، پس اگر چیزی بدون شکر خواستید، یک کوسونگ kosong به آخر هر کدام اضافه کنید که به معنی اضافه نکردن شکر است. Merchant's Lane در جالا پتیلانگ یکی از بهترین‌ها در این زمینه است و پیشنهاد می‌کنیم یک بار بودن در این مکان را امتحان کنید.

 

۷ کافه‌رستوران جذاب در کوالالامپور که عاشقانه موسیقی را شیفته خود می‌کند

 Kopitiams

 

غرفه‌های ماماک

 ماماک در میان مالزیایی‌ها به تامیل‌های مسلمان گفته می‌شود. در واقع صاحبان این غرفه‌ها مسلمانان تامیل هستند و اغلب به ارائه غذاها و نوشیدنی‌های شیرین ارزان‌ قیمت و محلی مشغولند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها، حلال بودن غذاهایی است که در این محل ارائه می‌شود. غذاها با چیزهایی که در کوپیتیامز می‌خورید متفاوت هستند و این‌جا می‌توانید نودل سرخ شده، چاپاتری و غذاهای مختلف هندی مالزیایی سفارش دهید. بسیاری از غرفه‌های ماماک به صورت ۲۴ ساعته فعلیت می‌کنند و شما می‌توانید در اکثر خیابان‌های شلوغ شهر، یکی یا بیشتر از آن‌ها را پیدا کنید.

 

بهترین رستوران‌های محلی و بین‌المللی کوالالامپور مالزی

ماماک 

 

رستوران‌های ناسی چامپور (Nasi Campur)

رستوران‌های ناسی چامپور را در همه‌ی خیابان‌های شلوغ شهر پیدا خواهید کرد.ناسی چامپور به معنای برنج مخلوط است و وقتی به سراغشان می‌روید، می‌توانید از میان غذاهای آماده‌ی زیادی که مهیا شده انتخاب کنید و با برنج بخورید. گزینه‌ها شامل غذاهای کاملا گیاهی، تا غذاهای گوشتی و دریایی می‌شوند و تنوع غذایی در هر کدام از این رستوران‌ها بسیار بالاست. مشکل این رستوران‌ها قیمت‌گذاری غذاهاست. اگرچه کلیت غذاهایی که در رستوران‌های ناسی چامپور ارائه می‌شود ارزان است، اما قیمت گذاری به این ترتیب خواهد بود که شما غذا را می‌کشید و یکی از خدمه بشقابتان نگاه می‌اندازد و قیمتی را به شما می‌گوید که باید بپردازید!

 

  برنامه‌ی یک سفر ۳ روزه‌ی جذاب به کوالالامپور 

 Nasi Campur

 

رستوران‌های ناسی کاندار (Nasi Kandar)

 سیستم رستوران‌های ناسی کاندار بسیار به ناسی چامپور شبیه است، با این تفاوت که غذاها عموما حلال بوده و در رده‌ی غذاهای هندی-اسلامی قرار می‌گیرد. این رستوران‌ها ابتدا در پنانگ شکل گرفتند و حالا تعداد زیادی از آنها را در کوالالامپور می‌بینید که مشتری‌های زیادی نیز دارند. اگر غذاهای خیلی تند دوست ندارید، حتما به خدمه بگویید، زیرا بخشی از گوشت‌ها که غذاهای هندی هستند خیلی تند پخت می‌شوند. در مجموع رستوران‌های ناسی کاندار با غذاهای خوشمزه و ارزان قیمت، جایی ایده‌آل برای خوردن یک وعده عالی در سفر با تور کوالالامپور است.

 

 Nasi Kandar

 

  محله چینی‌ها و "هند کوچک"

 این دو محله‌ی معروف کوالالامپور که یکی حال و هوای هندی دارد و یکی مربوط به چینی‌هاست، غذا خوری‌ها و رستوران‌هایی دارد که هم گردشگران و هم مردم محلی به خوبی از آن‌ها استقبال می‌کنند. در مورد محله‌ی چینی‌ها که شما با انبوهی از غذاهای خیابانی، غذاخوری و جاهای مختلف مواجهید که غذاهای خوشمزه‌ی چینی را پخت می‌کنند. در هند کوچک نیز اوضاع به همین ترتیب است و اگر اهل غذاهای تند و اصیل هندی هستید، حتما باید سری به این بخش از کوالالامپور بزنید.

 

معرفی ۷ منطقه دیدنی و تفریحی مالزی

۱۶ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران