بهترین کارهایی که می‌توان همراه بچه‌ها در گوانجو انجام داد

جاذبه‌های گردشگری گوانجو
بهترین کارهایی که می‌توان همراه بچه‌ها در گوانجو انجام داد

گوانجو سومین شهر بزرگ چین با ۱۶ میلیون جمعیت است که بی‌توجه به تاریخ سه هزارساله پشت سرش با سرعت به سمت جلو حرکت می‌کند. گوانجو را به عنوان زادگاه آشپزی کانتونی می‌شناسند. اما این شهر جذاب و مدرن این روزها حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. نه تنها سرمایه و مشاغل جذب این شهر می‌شوند بلکه در سفری خانوادگی می‌توان از تفریحات مختلفی در آن لذت برد. ما در ادامه این مقاله شما را برای گردشی خانوادگی در گوانجو راهنمایی می‌کنیم.

 

از دیم سام‌های معروف گوانجو بخورید

تقریبا همه بچه‌ها عاشق دیم سام می‌شوند. دیم سام یا همان تنقلات خوشمزه چینی که هنر آشپزی و سرچشمه گرفته از چین است، از بهترین و موردعلاقه‌ترین میان وعده برای بچه‌ها محسوب می‌شود. اگرچه انتخاب کمی سخت است چرا که منوها عکس ندارند و صرفا باید از بینی‌تان استفاده کنید تا خوشمزه‌ترین را انتخاب کنید. ظروف معروف دیم سام گوانجو شامل کوفته‌های پر از میگو خرد شده و غذاهای دریایی بخارپز، گوشت بوداده، برنج چسبنده در برگ نیلوفر آبی، رول آرد برنج با پرکننده‌های مختلف و فرنگون (پای مرغ) است. همچنین غذای مورد علاقه جدید جهانی را همیشه در این فهرست پیدا خواهید کرد، همان رولت‌های نودل و برنج قرمز که همراه ترکیبی اعتیادآور از میگوهای تازه سرو می‌شود. این دولت در واقع یک دسته نودل سرخ شده، چرخانده و در یک رولت برنجی پیچیده می‌شود که می‌توانید با سس بادام زمینی و سویا میل کنید.

 

  سفرهای یک روزه از گوانجو 

  دیم سام‌های

 

سری به پارک زیبای Lychee Bay بزنید

این فضای سبز روح‌نواز که توسط نهرها و دریاچه‌هایی که از جنوب غربی به رود مروارید سرازیر می‌شوند تزئین شده و یکی از نقاط مورد علاقه خانواده‌ها در شهر است. این پارک پیاده‌روی صبحگاهی لذت‌بخشی در هوای تازه را به شما هدیه می‌کند. می‌توانید انواع بازی‌های گروهی و فردی را در این محل امتحان کنید. افراد بومی روز خود را با تای ‌چی و آماتورهای مشتاق با تماشای اپرای چینی آغاز می‌کنند. قایق‌های چوبی که زیر پل‌های قدیمی پارک می‌چرخند نیز می‌توانند حسابی سرگرم‌تان کنند. البته که تماما اطراف پارک کافه و رستوران نیز وجود دارد که به راحتی پیدا می‌شوند.

 

  ۵ مرکزخرید معروف در گوانجو چین 

 Lychee Bay

 

به آکادمی چن کلن بروید

آکادمی چن کلن یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گوانگجو است. مجتمعی زیبا و مجلل که تشکیل شده از نه سالن، شش حیاط و نوزده ساختمان متصل به راهروهای طولانی. این آکادمی آرامگاه اجدادی خاندان چن بوده و زمانی هم مدرسه‌ای برای دانش آموزان طایفه بود. در سال ۱۹۵۹، این مجموعه به یک موزه هنر عامیانه تبدیل شد و حالا مجموعه‌ای از هنرهای معاصر و تاریخی و سنتی از سراسر چین را در خود نگه‌داری می‌کند. این آکادمی بزرگ‌ترین ساختار سنتی در گوانگجو است که با حکاکی‌های پیچیده در چوب و سنگ از پرند‌ها، حیوانات و چهره‌های هیجان انگیز از اساطیر چینی تزئین شده و توجه همه را به خود جلب کرده است.

 

 آکادمی چن کلن

 

به برج کانتون سر بزنید و سوار کابین حبابی شوید!

برج کانتون با ۶۰۴ متر ارتفاع، نقطه عطف گوانجو و یکی از بلندترین برج‌های آزاد جهان است. برای دیدن نمای ۳۶۰ درجه از گوانجو، می‌توانید به طبقه ۱۰۹ بروید. همچنین غرفه‌هایی با کف شیشه‌ای شفاف وجود دارد که اگر نترسید می‌توانید روی آن‌ها قدم بزنید. یک سری از کابین‌های کروی شیشه‌ای در لبه بیرونی ساختمان قرار دارند که در اطراف برج می‌چرخند و بسیار خاطره هیجان‌انگیزی برای شما وخانواده‌تان خواهد ساخت در واقع جوان‌ترهای جسور عاشق این کابین‌ها می‌شوند. برج کانتون در شب با نورهای رنگین کمان گونه خود از زیباترین‌های گوانجو محسوب می‌شود.

 

 دیدنی‌های گوانجو که در اولین سفر باید ببینید

 برج کانتون

 

با کروز به دل رودخانه مروارید بزنید!

رودخانه مروارید سومین رودخانه بزرگ چین و از بهترین جاذبه‌های گوانجو شناخته می‌شود. سوار یک کروز زیبا در دل رودخانه مروارید شوید و از تماشای مناظر روح‌نواز و زیبای اطراف‌تان لذت ببرید. از مناظر زیبای برجسته اطراف آن می‌توان به برج کانتون با نور رنگین کمانی معروفش اشاره کرد و خانه اپرای سورئال گوانجو که در شب روشن می‌شود. برای دیدن بسیاری از ساختمان‌ها که با تصاویر LED گرافیکی روشن شده‌اند تا در طول سال نو چینی جلوه کنند، بهترین کار سفر به رودخانه مروارید است.

 

  معرفی لوکس‌ترین هتل‌های گوانجو 

 رودخانه مروارید

 

به اکتشاف در جزیره شامیان بپردازید

با آنکه تاریخچه آن چیزی فراتر از کلمه ی زیبایی‌ست، اما در عین حال شامیان مدرن نیز فوق‌العاده است. جزیره ماسه‌ای گوانجو زمانی پایگاه قدرت‌های استعماری انگلیس و فرانسه بود. تا زمانی که چینی‌ها تجارت مخرب تریاک در قرن ۱۹ را متوقف کردند. امروزه شما در این جزیره خیابان‌های زیبا، پوشش گیاهی روح نواز، ساختمان‌های بزرگ و خانه‌های زیبای سبک ویکتوریایی به همراه باغ‌های سبز، یک تندیس و کافه‌های بسیار دنج را در آن پیدا خواهید کرد.

 

 ۶ رستوران غذاهای حلال در گوانجو 

جزیره شامیان

۱۴ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران