تجربه‌ی ۵ تفریح محلی در سفر به قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
تجربه‌ی ۵ تفریح محلی در سفر به قشم

قشم بزرگترین جزیره‌ی ایران است که در تنگه‌ی هرمز واقع شده است. جزیره‌ای که زیستگاه مردمان خونگرم و مهمان‌پذیر جنوب ایران است. جزیره‌ای که یکی از بهترین نقاط توریستی ایران به شمار می‌آید و هرساله از سراسر جهان گردشگران زیادی را به خودش می‌کشاند. جزیره‌ای که امکانات رفاهی مناسبی دارد و فرصت بهترین تفریحات را برای مسافرانش فراهم آورده است. در سفرتان با تور قشم به این شهر اگر به دنبال تفریحات محلی هستید تا شبیه مردمان بومی این نقطه از ایران شوید همراه ما باشید تا ۵ تفریح محلی در این جزیره را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- برای رسیدن به قشم مسیر دریایی از بندرعباس را انتخاب کنید

قشم یعنی دریا و دریا یعنی آزادی، یعنی رهایی، یعنی رنگ آبی و آرامش. قشم جزیره‌ای محصور شده در میان آبهای زلال و شفاف خلیج فارس است که برای رسیدن به آن به شما پیشنهاد می‌کنیم مسیر دریایی را انتخاب کنید. برای دستیابی به این جزیره شما می‌توانید از طریق هواپیما، قطار و یا خودروی شخصی به بندرعباس بروید و از بندرعباس سوار قایق شوید تا به این جزیره برسید. این سفر دریایی شما را صاحب تجربه‌ای می‌کند که جزو زیست روزمره‌ی مردمان این جزیره است. زیستی که دریانوردی از آن جدا نمی‌شود. حالا یا برای صیادی و یا برای جایه‌جایی‌های بین جزیره‌ای. شش بندر مختلف در بندرعباس وجود دارد که در در ساعات و روزهای مختلف هفته، مسافران جزیره‌ی قشم را با لنج و کشتی و قایق به آن می‌رساند.

 

مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از جنبه‌های مختلف

سفر به قشم

۲- در رستوران‌های محلی این جزیره غذا نوش جان کنید

قشم رستوران‌های زیادی در خود دارد. رستوران‌هایی که برخی‌هاشان لوکس و برخی‌هاشان ساده هستند. رستورانی‌هایی که در برخی از آنها می‌توانید غذاهای بین‌المللی سفارش بدهید و مشهورترین خوراکی‌های دنیا را نوش جان کنید. خوراکی‌هایی از پیش‌غذاها گرفته تا غذاها و میان وعده‌ها و دسرها. اما جدای از رستوران‌های لوکس این منطقه شما می‌توانید تعدادی رستوران محلی نیز بیابید که غذاهای بومی و سنتی جنوب ایران را برای مهمانان‌شان سرو می‌کنند. غذاهایی که غالبا ماهی جزو جدایی ناپذیر آنهاست و لذیذترین‌‌هایشان غذاهای دریایی هستند. غذاهایی که توسط آشپزان درجه یک طبخ می‌شوند و یک بار نوش جان کردن آنها سبب می‌شود دنبال دستور پخت‌شان باشید تا خودتان بتوانید آنها را طبخ کنید. این غذاها مزه‌های سفر به قشم را همیشه زیر زبان‌تان ماندگار نگه می‌دارد و باعث می‌شود تجربه‌ای بومی از قشم کسب کنید. تجربه‌ای که شما را جزو گروه مردمان این منطقه قرار می‌دهد.

سفر به قشم

۳- سفر به بندر لافت

در شمال غربی جزیره‌ای قشم، روستایی به نام لافت وجود دارد که یکی از قدیمی‌ترین و بومی‌ترین نقاط این منطقه است. جاییکه با رفتن به آن می‌توانید به تماشای خانه‌های قدیمی در دل جنگل‌های حرا بروید. روستایی که خانه‌هایش بادگیر دارند و همین باعث شده‌ است بافت معماری ویژه‌ای داشته باشد. روستایی که جای‌جای آن برای عکاسی دیدنی به شمار می‌آیند. روستایی که زیباترین غروب‌های خورشید را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. غروب‌هایی که در زمینه‌ی دریا، قایق‌ها و لنج‌ها را که در آب تلولو می‌خورند به شما نشان می‌دهد.

 

جاذبه‌های گردشگری بندر لافت در جزیره قشم

سفر به قشم 

۴- غواصی کنید

غواصی امروزه یک تفریح توریستی به شمار می‌آید که در بیشتر شهرهای بندری و ساحلی دنیا می‌توانید آن را تجربه کنید. این تفریح به شما امکان می‌دهد به جهان زیر آبها بروید و از آنجا دنیا را کشف کنید. در سفرتان با تور قشم اگر می‌خواهید زیبایی‎های زیر دریای این جزیره را ببینید به شما توصیه می‌کنیم به مراکز غواصی بروید و در آنها به همراه تجهیزات و مربی بروید به دنیای زیرین. دنیایی که صخره‌های مرجانی دارد و ماهی‌های رنگی رنگی. جهانی که هزینه‌ی دیدنش خیلی برایتان گران تمام نمی‌شود اما شما در زندگی صاحب یک تجربه‌ی ویژه می‌شوید.

سفر به قشم

۵- به بازار بزرگ قشم بروید

بازار بزرگ قشم یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های این جزیره است که در سفرتان به این جزیره حتما باید به دیدن آن بروید. بازاری که در سال ۱۲۹۰ تاسیس شده است و بیشتر از صد سال قدمت دارد. بازاری که قدم زدن در آن یک تفریح بومی و عالی به شمار می‌آید. چراکه شما را با زیست روزمره‌ی مردمان قشم آشنا می‌کند و به شما امکان می‌دهد با آنها هم کلام و دوست شوید. همچنین به شما امکان می‌دهد خریدهای خودتان را انجام بدهید. خریدهایی که تا همیشه یاد قشم را در ذهن شما زنده نگه می‌دارد. در این بازار شما می‌توانید سوغاتی‌های مختلف را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. سوغاتی‌هایی از پوشاک گرفته تا مواد خوراکی. درهای این بازار همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب به روی مراجعه‌کنندگانش باز است.

 

معرفی ۴ هتل لوکس در جزیره قشم

سفر به قشم

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران