۵ تفریح خانوادگی که در سفر به قشم باید تجربه کنید

جاذبه‌های گردشگری قشم
۵ تفریح خانوادگی که در سفر به قشم باید تجربه کنید

قشم جزیره‌ی زیبایی‌هاست. جزیره‌ی خوشگذرانی‌هاست. جزیره‌ی روزهای پرشور و شب‌های پرستاره‌ی ایرانی یکی از بهترین نقاطی است که می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و خاطره‌های خوبی از دورهم بودن ساخت. جزیره‌ای که بهترین امکانات را دارد و هیچ مهمانی را ناراضی از خود بازنگردانده است. جزیره‌ای که انواع مختلف تفریحات آبی را می‌شود در آن امتحان کرد و تجربه‌های ناب ساخت. در سفرتان با تور قشم اگر به دنبال تفریحات خانوادگی هستید همراه ما باشید تا ۵ تفریح خانوادگی که در این جزیره می‌توانید انجام بدهید را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- دورهمی غواصی کنید

یکی از ویژه‌ترین تفریحاتی که در قشم می‌توانید انجام بدهید غواصی است. این جزیره در خود مراکز مختلفی دارد که با مراجعه به آنها هم می‌توانید غواصی را از سطح مبتدی تا حرفه‌ای بیاموزید و هم می‌توانید در یک عمق کم دورهمی با اعضای خانواده‌تان به جهان زیر آبها بروید و آبزیان را مشاهده کنید. یکی از معروف‌ترین مراکز غواصی قشم مرکز غواصی نگین ساحل این جزیره است که در سال ۱۳۹۳ تاسیس شده و برترین مربیان غواصی را به استخدام خود درآورده است. مرکزی که دوره‌های بین‌المللی غواصی برگزار می‌کند و شهرتش در میان غواصان زیاد است. مرکز غواصی دلفین مرجان قشم نیز از دیگر مراکز غواصی معروف این جزیره به شمار می‌آید که در یک گردش خانوادگی می‌توانید به آن مراجعه کنید و با انجام غواصی یک تجربه ناب و متفاوت برای خانواده‌تان رقم بزنید.

 

 دیدنی‌ترین نقاط جزیره قشم (قسمت اول) 

سفر به قشم


۲- به پارک کروکودیل بروید

در سال ۱۳۸۹ پارکی در جزیره قشم افتتاح شد که از آن زمان تا کنون یکی از اصلی‌ترین مراکز نگهداری و تولید مثل کروکودیل‌ها در ایران به شمار می‌آید. پارکی که مسن‌ترین و بزرگترین کروکودیل ایران نیز در آن نگهداری می‌شود. کروکودیلی با ۴ متر طول و وزن ۳۵۰ کیلوگرم. اما جدای از کروکودیل‌ها با مراجعه به این پارک می‌توانید به دیدن انواع مختلف پستانداران و پرندگان مانند بز تالی، کبک، طاووس، عقاب، راسو، مار پیتون، بلدرچین، بز کوهی، جوجه تیغی و سوسمار ایگوانا نیز بروید. پارک کروکودیل قشم به نوعی یک باغ وحش به شمار می‌آید که در جاده قشم درگهان واقع شده است و شما در سفرتان به قشم می‌توانید در روزهای غیر تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و در روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب به آن مراجعه کنید.

 

سفر به قشم


۳- از غار خربس دیدن کنید

اگر به همراه فرزندان نوجوان خود به سفر قشم رفته‌اید و می‌خواهید حس ماجراجویی آنها را تحریک کنید به شما توصیه می‌کنیم از غار خربس قشم دیدن کنید. غاری که یادگار باشکوه تاریخ است و در فاصله‌ی ۱۰ کیلومتری از قشم قرار دارد. غاری که در دل کوه و در ارتفاع ۳۰ کیلومتری از سطح زمین واقع شده است. غاری که حاصل بازی باد و باران و سنگ است و چین خوردگی‌های بی‌نظیری در سطحش دارد. در دل این غار می‌توانید کنده‌کاری‌هایی از هنرمندان معاصر ببینید که تلاش داشته‌اند فضای این غار در گذشته را برای شما ترسیم کنند. رفتن به محل این غار در یک عصر دل‌انگیز می‌تواند به شما امکان دهد عکس‌های زیبایی از خودتان بیندازید. پس به شما توصیه می‌کنیم در یک سفر خانوادگی مدتی پس از ظهر به این غار بروید تا بتوانید ساعات پایانی روز را نیز در آن به نظاره بنشینید.

 

 جزیره‌ی هنگام سرزمین دلفین‌های بازیگوش

سفر به قشم


۴- به مرکزخریدها بروید

قشم در خود مرکزخریدهای پرشماری دارد که با مراجعه به آنها می‌توانید خریدهای ارزان و با کیفیت انجام بدهید. در نگاه اول شاید رفتن به این مرکزخریدها به همراه فرزندان‌تان ایده‌ی جذابی نباشد اما اگر بدانید می‌توانید برای آنها بهترین لباس‌ها و کفش‌ها و اسباب بازی‌ها را با قیمت مناسب بخرید این گشت و گذار می‌تواند برایتان عجیب نباشد. همچنین یادتان باشد اگر می‌خواهید این گشت و گذار برای فرزندان‌تان لذت‌بخش باشد، نباید بچه‌های خود را بیهوده خسته کنید و دائما آنها را از این مرکزخرید به دیگری بکشانید.

 

 ۱۳ مرکزخرید قشم برای خرید بهترین و ارزانترین لباس‌ها و سوغاتی‌ها

سفر به قشم


۵- به رستوران‌های محلی درجه یک جزیره بروید

خوردن غذاهای عالی در کنار خانواده می‌تواند یک تجربه‌ی خاطرانگیز در سفر با تور قشم باشد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم برای نوش جان کردن غذاهای لذیذ در این جزیره به رستوران‌های محلی‌اش بروید و سفارش غذاهای درجه یک جنوبی را بدهید. غذاهای محلی این جزیره بسیار خوش خوراک هستند و تعداد زیادی از آنها با ماهی درست می‌شوند. بنابراین نوش جان کردن آنها هم برای سلامتی فرزندان‌تان مفید است و هم بعید به نظر می‌آید که با ذائقه‌ی آنها جور نباشد. همچنین بد نیست بدانید قیمت غذاهای رستوران‌های محلی این جزیره چندان گران نیست و مراجعه به آنها می‌تواند باعث صرفه‌جویی در بودجه سفر شما شود.

 

 ۷ رستوران عالی قشم که می‌توانید بهترین و متنوع‌ترین غذاها را در آنها نوش جان کنید 

سفر به قشم

۱۶ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران