۵ تفریح باتومی که به همراه فرزندان خود باید تجربه کنید

جاذبه‌های گردشگری باتومی
۵ تفریح باتومی که به همراه فرزندان خود باید تجربه کنید

باتومی یکی از شهرهای زیبا و بندری گرجستان به حساب می‌آید که در تمامی فصول سال یکی از مهمترین شهرهای گردشگری این کشور محسوب می‌شود. شهری که هم می‌توان مجردی به آن سفر کرد و خوش گذراند و هم خانوادگی. شهری که در روزهای بهاری و تابستانی یکی از نقاط عالی گرجستان برای کمپ‌زدن به حساب می‌آید. شهری نسبتا ارزان قیمت که تمامی امکانات گران و همینطور ارزان قیمت برای اقامت را در خود دارد. در یک سفر خانوادگی  با تور گرجستان به این شهر اگر به دنبال تفریحات خانوادگی هستید همراه ما باشید تا ۵ تفریح عالی این شهر که می‌توانید به همراه فرزندان خود آنها را تجربه کنید یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- بازدید از آکواریوم باتومی


آکواریم باتومی یکی از جاذبه‌های پرطرفدار این شهر در میان کودکان به حساب می‌آید. جاییکه بنایش به شکل ۴ قلوه سنگ که روی هم افتاده باشند است. طراحی این آکواریوم بر عهده هنینگ لارسن بوده است که برای طرح خود جایزه نیز دریافت کرده است. هر کدام از سنگ‌های این بنا به عنوان نماد یک اقیانوس یا دریا (اقیانوس هند، دریای سیاه، دریای مدیترانه و اقیانوس آرام) در نظر گرفته شده است. هنینگ لارسن در طراحی آکواریوم باتومی از سنگ‌ریزه‌های ساحل دریای سیاه نیز الهام گرفته است که در نوع خود جالب توجه است. این آکواریوم جایی است که در روزهای تابستانی یکی از پربازدیدترین نقاط شهر به حساب می‌آید. جاییکه ساختمان خاکستری و سفید رنگش تداعی کننده‌ی ساحل است. جاییکه بیش از ۱۰۰ گونه از انواع ماهی‌ها در آن زندگی می‌کنند. در این آکواریوم می‌توانید به دیدن انواع ماهی‌های زینتی و رنگارنگ آب شیرین جهان بروید. همچنین کافه‌ها و فروشگاه‌های متعددی برای استراحت و خرید در مجتمع این آکواریوم وجود دارد که به شما توصیه می‌کنیم از آنها نیز بازدید کنید. هرکدام از این بخش‌های این آکواریوم فضایی خاص و منحصر به فرد دارند که بازدید از آن‌ها را نباید از دست داد.

 

لذت تفریحات آبی را در باتومی تجربه کنید

 

 آکواریوم باتومی

 

 

۲- تله کابین آرگو


در سفرتان به باتومی اگر دوست دارید این شهر را از ارتفاع تماشا کنید و لذت ببرید باید به تله کابین آرگو تشریف ببرید. این تله کابین شما را می‌برد به بالاترین نقطه‌ی شهر و از آنجا چشم‌انداز جذابی به شما ارائه می‌دهد. این تله کابین یکی از تله کابین‌های امن به حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده است و مجری طرح آن یک شرکت سوئیسی است. این تله کابین، ۲۰ کابین ۸ نفره دارد و در هر ساعت قادر است ۵۰۰ مسافر را در مسیری به مسافت ۲۵۸۶ متر جابه‌جا کند. در سفرتان با تور باتومی همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ عصر می‌توانید به این تله کابین مراجعه کنید.

 

طبیعت زیبای باتومی که در یک گردش ماجراجویانه باید ببینید

 

 تله کابین آرگو

 

 

۳- باغ گیاه شناسی


باغ گیاه شناسی باتومی یکی از برترین فضاهای سبز این شهر به حساب می‌آید که همه روزه بازدیدکنندگان زیادی دارد. باغی به مساحت ۱۰۰ هکتار که بیش از ۵ هزار گونه از گیاهان مختلف در آن رشد و نمو پیدا کرده‌اند. باغی که برای ورود به آن باید مبلغ ناچیزی را پرداخت کنید. باغی که با رفتن به آن می‌توانید از مسیر جنگلی خط ساحلی را ببینید و لذت ببرید. در سفرتان به باتومی یکی از بهترین تفریحاتی که همراه خانواده‌تان می‌توانید انجام بدهید رفتن به این باغ است. جاییکه در پناه درخت‌های بامبو برای شما و خانواده‌تان یک روز متفاوت و خوش می‌سازد.

 

 

باغ گیاه شناسی

 

 

۴- آکوآ پارک باتومی


در فاصله ۳ کیلومتری از مرکز شهر باتومی، در سال ۲۰۱۳ یک پارک آبی درجه یک تاسیس شده است که در روزهای تابستانی و گرم این شهر یکی از بهترین نقاط گردشگری به حساب می‌آید. پارکی که علاوه بر امکانات و بازی‌های هیجان‌انگیز برای بزرگسالان، زمین بازی و استخری مخصوص کودکان نیز دارد. بنابراین در سفرتان به باتومی در روزهای تابستانی یکی از بهترین مکان‌هایی که برای انجام تفریح خانوادگی به آن می‌توانید رجوع کنید آکوا پارک باتومی است. جاییکه همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب درهایش به روی مراجعه‌کنندگانش باز است. قیمت بلیت‌های این پارک برای بزرگسالان، ۳۰ لاری و برای کودکان زیر ۷ سال هزینه ورودیه نمی‌گیرد.

 

هیجان بازی در این ۳ پارک‌ آبی گرجستان را از دست ندهید

 

 آکوآ پارک باتومی

 

 

۵- پارک جنگلی متیرالا


در فاصله ۲۵ کیلومتری از بندر باتومی یکی از پارک‌های جنگلی جذاب این شهر واقع شده است. پارکی که آخر هفته‌ها به یکی از مکان‌های شلوغ شهر تبدیل می‌شود و متناسب با جمعیت باتومی مراجعه‌کنندگان زیادی دارد. پارکی که در آن بازی‌های ماجراجویانه مخصوص نوجوان زیاد فراهم آمده است و از همین رو بسیار مورد توجه نوجوانان شهر قرار دارد. پارکی که برخی‌ها آخر هفته‌ها به آن می‌روند تا در آنجا کمپ بزنند اما اگر فرزندان خردسال همراه دارید به شما چندان توصیه نمی‌کنیم برای کمپ زدن به این پارک مراجعه کنید.

گشت و گذار در پارک جنگلی متیرالا باتومی

 

پارک جنگلی متیرالا

۲۰ مرداد ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 31 تیر 1400)

نظرات کاربران