باتومی، شهری که باید در فصل بهار از آن دیدار کنید

جاذبه‌های گردشگری باتومی
باتومی، شهری که باید در فصل بهار از آن دیدار کنید

باتومی شهری بندری بر کرانه دریای سیاه است. کشور گرجستان در سال‌های گذشته به خاطر پیشرفت چشمگیری که در صنعت گردشگری داشته، میزبان افراد زیادی است که با تور باتومی یا تور تفلیس به این سرزمین پرطرفدار می‌آیند.آب و هوای باتومی تا حد زیادی از جریان‌های هوایی دریای سیاه تاثیر می‌گیرد. به همین دلیل هم بارش عمده باران در بیشتر فصل‌های سال عادی است. این بارش فراوان، باتومی را به مرطوب‌ترین شهر گرجستان تبدیل کرده ‌است. اگر برای سفر نوروز خود برنامه‌ای نچیده‌اید، در این مقاله برای شما توضیح می‌دهیم که چرا باید به تور گرجستان فکر کنید!

 

 

۱- بلوار باتومی، سرشار از عطر شکوفه‌ها

شما می‌توانید در بلوار ساحلی باتومی پیاده‌روی کنید، در حالی که از عطر و بوی گل‌ها و شکوفه‌های تازه و خوش رنگ لذت ببرید. همچنین با دیدن رقص فواره‌ها و کافه‌های رنگارنگ و جذاب که در سرتاسر ساحل واقع شده‌اند، روز خود را سرشار از طراوت و انرژی کنید.

 

چرا تور باتومی، بهترین انتخاب برای سفرهای نوروزی 98 است؟

 

 

بلوار باتومی

 

 

این بلوار یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های باتومی به شمار می‌آید. امروزه وسعت این بلوار که در واقع پارکی در امتداد ساحل است، به طول هفت کیلومتر افزایش یافته است.در این پارک انواع مجسمه‌ها، صندلی‌های زیبا و فوراه‌های مختلفی وجود دارند و قرار گرفتن آن در امتداد ساحل، قدم زدن در آن را بسیار دلربا می‌کند.

 

 

۲- دوچرخه سواری

با توجه به موقعیت ساحلی و آب و هوای نیمه گرمسیری، جای تعجب نیست که باتومی یک مقصد دوست‌داشتنی برای تعطیلات بهاره باشد. در آب و هوای مطبوع بهاری، دوچرخه سواری از کارهای محبوب برای گردشگران محسوب می‌شود.

دوچرخه سواری در خط ساحلی با چشم‌انداز حیرت‌انگیز دریای سیاه به خصوص هنگام غروب آفتاب، منظره باشکوهی از زیبایی‌های طبیعی را برای شما به همراه می‌آورد. همچنین دوچرخه سواری راه بسیار راحت و سالمی برای گشت‌و‌گذار در سطح شهر است. باتومی در طرح اجاره دوچرخه به شدت سرمایه‌گذاری کرده است. زمانی که در شهر هستید، پیدا کردن ایستگاه‌های اجاره دوچرخه کار زیاد سختی نیست.

 

 

بلوار باتومی

 

 

۳- باغ گیاه شناسی باتومی

اگر ترجیح می‌دهید چند ساعتی را در طبیعت استراحت کنید، بهترین گزینه برای شما باغ گیاه شناسی باتومی است. این باغ با نادرترین و متنوع‌ترین گونه‌های گیاهی که از سراسر جهان جمع‌آوری شده است، قطعا شما را شگفت‌زده می‌کند.شما در این باغ بیش از پنج هزار گونه گیاهی مشاهده خواهید کرد که از مناطقی با آب و هوای کاملا متفاوت در باغ گردآوری شده‌اند. باغ گیاه شناسی در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال بندر باتومی در منطقه‌ای به نام دماغه سبز واقع شده است.

 

باغ گیاه‌شناسی باتومی، بهشت گم شده گرجستان

 

 

باغ گیاه شناسی باتومی

 

 

پارکی خیره کننده و رویایی که سالانه میزبان سیل وسیعی از بازدیدکنندگان و گردشگران از سراسر دنیاست. بخش‌های باغ گیاه شناسی شامل: باغ کودکان، باغ گیاهان دارویی، باغ سنگ‌ها، باغ خانوادگی، باغ ارکیده و آبزیان، غرفه کویر، غرفه گرمسیری، موزه بونسای، باغ لیلی، تپه نرگس، خانه گل استکانی، باغ شکسپیر، گردشگاه گیلاس، باغ شکوفه‌ها و مجموعه  تحقیقاتی  و …

 

 

۴- غذاهای محلی آجارستان، باب میل ایرانی‌ها

غذاهای آجاری به ویژه خاچاپوری بخشی جدایی‌ناپذیر از غذاهای معروف گرجستان است. خاچاپوری یکی از معروف‌ترین غذاهای گرجستان است که در واقع نان پر شده از پنیر است و انواع متفاوتی دارد.

 

خوشمزه‌ترین صبحانه‌ی گرجی را فقط در این ۵ کافه باتومی بخورید

 

 

غذاهای محلی آجارستان

 

 

نوع استاندارد آن یعنی آچارولی خاچاپوری، نسخه دیگری از نان و پنیر به روش آجاری است. این نوع خاچاپوری شبیه شکل قایق است و با یک تخم مرغ تازه در وسطش و مقدار زیادی پنیر آماده می‌شود که هنگام سرو یک قطعه کره روی غذا قرار داده می‌شود.

 

 

۵- پیست اسکی گودرزی

اگر هنوز حس و حال روزهای زمستانی را دارید و از آب و هوای سرد و برف خسته نشده‌اید، می‌توانید از پیست اسکی گودرزی بهره‌مند شوید. البته که پیست اسکی گودرزی میزبان شما در تمام طول سال است.بازدید از کوه‌های زیبا و پیاده‌روی در جنگل، دوچرخه سواری و اسب سواری و همچنین چتربال سواری در تابستان و بهار در این مجموعه تفریحی طرفدارهای زیادی دارد. این فرصت در اختیار شما قرار می گیرد تا از آب‌های معدنی محلی بنوشید و از جنگل فسیلی گودرزی که یک مکان طبیعی منحصر به فرد در جهان است، بازدید کنید.

 

 

پیست اسکی گودرزی

 

۲۷ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران