۱۰ کاری که باید در شب در باتومی انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری باتومی
۱۰ کاری که باید در شب در باتومی انجام دهید

گردشگران در هر سفری دوست دارند تا از لحظه به لحظه خود استفاده کنند. زیرا هر دقیقه‌ای که در سفر به سر می‌برید بسیار ارزشمند است. بنابراین در ساعات شب نیز بهتر است سرگرمی‌هایی را برای خود پیدا کنید تا بتوانید علاوه بر روز از ساعات شب خود نیز نهایت استفاده را بکنید. یکی از زیباترین مقصدهای گردشگری در بین توریست‌های سرتاسر دنیا برای سفر کشور گرجستان و به خصوص شهر زیبا و ساحلی باتومی است. مخصوصا در فصل‌های گرم سال بعد از تاریک شدن هوا مردم سواحل را ترک کرده و برای گشت و گذار به سطح شهر می‌آیند. بنابراین شهر در ساعات شب حس و حالی متفاوت و زنده پیدا می‌کند. چرا که کل شهر با حرکت خورشید به سمت دریا و روشن شدن چراغ‌ها دستخوش دگرگونی می‌شود. اگر قصد سفر با تور گرجستان را دارید در این مقاله با ما باشید تا شما را با کارهای مورد علاقه اغلب گردشگران در تور باتومی هنگام غروب و بعد از تاریکی آشنا کنیم.

 

۱. اوج لذت و هیجان در اسکای بار هتل کارتولی

در شهر زیبای باتومی تعداد بسیار زیادی اسکای بار لوکس و البته گران قیمت وجود دارد. پس اگر علاقه زیادی به تفریحات لوکس و متفاوت دارید توصیه می‌کنیم اسکای بار هتل کارتولی (Kartuli) را از دست ندهید. بدون اغراق می‌توان گفت که هتل کارتولی بهترین مکان در شهر برای تماشای غروب خورشید است. تمامی اتاق‌ها و به خصوص اسکای بار این هتل لوکس دارای منظره‌ای پانوراما از دریای سیاه است. به طوری که خورشید مستقیما در محدوده دید هتل غروب می‌کند و شما می‌توانید ساعت‌ها به تماشای منظره زیبای غروب و شهر در تاریکی شب بنشینید. چنانچه در این هتل اقامت ندارید نگران نباشید. زیرا هتل کارتولی یک بار عمومی دارد که می‌توانید برای تماشای غروب آفتاب به آنجا بروید. کوکتل‌ها، آبجوهای دست‌ساز و شراب‌های محلی از جمله پرطرفدارترین نوشیدنی‌هایی هستند که در این مکان می‌توانید پیدا کنید.

 

۲. از نوشیدنی‌های بو اند خاری لذت ببرید

بو اند خاری (Bu&Khari) یکی از بهترین بارهای باتومی بوده و اگر طرفدار شراب گرجستانی هستید، حتما باید از آن بازدید کنید. مالک  این مجموعه در طول ساعاتی که در این بار هستید در کنار شما خواهد بود تا شما را در انتخاب بهترین نوشیدنی راهنمایی کند. اغلب نوشیدنی‌هایی که در این بار سرو می‌شوند خانگی بوده و از کیفیت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند. بو اند خاری دارای یک تراس زیبا در فضای باز و یک سالن غذاخوری دنج است که با نقاشی‌های دیواری زیبا تزئین شده است. پس اگر در طول شب به دنبال مکانی برای کمی استراحت و خوردن غذای خوشمزه با منظره‌ای زیبا هستید توصیه می‌کنیم رفتن به بار Bu&Khari را حتما در لیست بایدهای خود در تور باتومی قرار دهید.

 

لذت خرید در بازارهای سنتی باتومی

 

۳. به تماشای مجسمه عاشقانه علی و نینو بروید

قطعا شب گردی در تور باتومی بدون تماشای مجسمه عاشقانه علی و نینو (ALI & NINO EMBRACE) ناتمام خواهد بود. این مجسمه فلزی که با نام "مجسمه عشق" نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۰ توسط هنرمند گرجستانی به نام تامارا کوسیتادزه ساخته شد. این دو شخصیت، علی و نینو، با الهام از رمان معروف قربان سعید به همین نام طراحی و ساخته شده‌اند. این رمان که به سبک داستان عاشقانه رومئو و ژولیت نوشته شده طرفداران بسیاری به خصوص در کشورهای گرجستان، ارمنستان و آذربایجان دارد.

پس تماشای مجسمه فلزی علی و نینو یکی از بهترین کارهایی است که در شب در باتومی می‌توان انجام داد. مجسمه علی و نینو در بالای بلوار نزدیک چرخ و فلک باتومی قرار گرفته‌ است. ناگفته نماند که شما می‌توانید در هر زمانی از روز از این مجسمه بازدید کنید. اما بهترین زمان برای بازدید از آن بعد از ساعت ۷ عصر می‌باشد. زیرا  در این ساعت مجسمه‌ها زیر نورپردازی باشکوه شروع به حرکت به سمت یکدیگر می‌کنند. به این صورت که دو مجسمه عاشقانه به سمت هم حرکت می‌کنند و برای یک لحظه با هم ادغام می‌شوند و دوباره از هم دور می‌شوند. این نمایش که تنها چند دقیقه طول می‌کشد گردشگران بسیاری را در سطح شهر به خود جذب می‌کند.

 

۴. تماشای دلفین‌های دریای سیاه باتومی

دقیقا در گردشگاه ساحلی در نزدیکی اسکله باتومی و مجسمه عاشقانه علی و نینو می‌توانید به یک تفریحی کاملا متفاوت و دوست داشتنی مشغول شوید. چرا که در این منطقه دلفین‌های دریای سیاه نمایشی زیبا از شنا خود را به نمایش می‌گذارند. شما معمولا می‌توانید آنها را در ساعت تاریک شب در اطراف بندر دریایی باتومی پیدا کنید.

 

۵. از نمایش رقص فواره‌های باتومی لذت ببرید

در سمت مقابل بلوار باتومی، در تالاب مصنوعی پشت استادیوم، یک نمایش شبانه بسیار متفاوت و جذابی به چشم می‌خورد. به این صورت که نمایش جالبی از رقص فواره‌ها به همراه موسیقی اجرا می‌شود. فواره‌های رقصنده از نظر بسیاری از توریست‌ها یکی از زیباترین جاذبه‌های باتومی است که بعد از تاریک شدن هوا می‌توانید به تماشای آن‌ها بپردازید. هر شب در فصل تابستان از ساعت ۲۰:۳۰، موسیقی توسط بلندگوها در اطراف تالاب پخش می‌شود و فواره‌ها شروع به پرتاب آب می‌کنند. نکته جالب و تماشایی فواره‌ها رقص آن‌ها با ریتم آهنگ‌های سمفونی بتهوون یا زوربای یونانی است. پس اگر قصد پایان دادن به روز خود را در حین گشت و گذاری پر جنب و جوش در باتومی دارید توصیه می‌کنیم سری به این فواره‌های رقصنده بزنید.

 

بهترین رستوران‌های باتومی با غذای اروپایی

 

۶. به تماشای منظره شبانه از آسمان باتومی بروید

قطعا اولین چیزی که در بین تفریحات شبانه در باتومی به ذهن می‌رسد تماشای آسمان در تاریکی شب است. باتومی از جمله شهرهای گردشگری می‌باشد که در ساعات تاریک شب به دلیل نور پردازی‌های زیبا از منظره‌ای زیبا برخوردار می‌شود. پس اگر عاشق خط افق باتومی شده‌اید بهتر است تا شب صبر کنید تا نظر خود را تغییر دهید. بهترین مکان برای تماشای آسمان باتومی در ساعات شب حوالی ایستگاه راه آهن است. پس اگر در نزدیکی ایستگاه راه آهن قرار دارید، می‌توانید عکسی عالی از برج الفبا، چرخ و فلک و برج باتومی را در یک کادر زیبا داشته باشید. چرا که تمامی این جاذبه‌ها در یک ردیف قرار داشته و زیر نورپردازی نئونی جلب توجه می‌کنند.

 

۷. غروب خورشید را در ساحل تماشا کنید

بدون شک یکی از زیباترین منظره‌های تمامی شهرهای ساحلی، چشم‌اندازی از ساحل آن است. پس شهر باتومی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و گردشگران می‌توانند لحظاتی بسیار خوش و به یاد ماندنی را در کنار ساحل این شهر زیبا تجربه کنند. از نظر گردشگران داخلی و خارجی غروب باتومی بهترین غروب خورشید در گرجستان است و حتی بسیاری از شهرهای دنیا است. چرا که شما می‌توانید به تماشای ترکیبی زیبا از انعکاس درخشان دریای سیاه و ابرهای جذاب در هنگام غروب خورشید بنشینید. پس نوشیدنی مورد علاقه خود را در دست گرفته و به کنار ساحل بروید تا زیر نور مهتاب یکی از زیباترین منظره‌های سفر خود را تماشا کنید.

 

تجربه غواصی در مرکز غواصی باتومی

 

۸. اوج هیجان را در نایت کلاب‌های باتومی تجربه کنید

چنانچه اهل شب گردی هستید و از طرفی دیگر علاقه شدیدی به موسیقی و رقص هستید، شب‌های باتومی موقعیت‌های بسیار دوست داشتنی را در اختیار شما قرار خواهند گذاشت. چرا که باتومی شهری زنده و شاد بوده و کلاب‌های شبانه متعددی در آن برای تفریح افراد وجود دارد. به خصوص با فرا رسیدن فصل تابستان می‌توانید صدای موسیقی کلاب‌های شبانه باتومی را از خیابان‌ها بشنوید. پس بعد از یک روز استراحت کامل در کنار ساحل و زیر آفتاب شب زنده‌داری و رقص با هیجان‌انگیزترین موسیقی‌های دی جی‌های معروف گرجی و بین‌المللی ایده جالبی خواهد بود.

 

۹. دوچرخه‌سواری و گشت و گذار در سطح شهر

اگر در طول روز مشغول حمام آفتاب و آبتنی در باتومی بوده‌اید، شب بهترین زمان برای گشت و گذار و کشف این شهر زیبا برای شما خواهد بود. چرا که دیگر خبری از آفتاب سوزناک روز نبوده و شهر زیر نورپردازی‌های زیبا جلوه‌ای بیشتر پیدا کرده است. یکی از بهترین کارها برای کاوش در سطح باتومی کرایه دوچرخه است. پس دوچرخه‌ای را کرایه کرده و به بلوار زیبای باتومی بروید. در این بلوار چیزهای زیادی را برای تفریح و تماشا از قبیل مجسمه علی و نینو، چرخ و فلک معروف باتومی، منظره دریا، آبنماهای زیبا و ... پیدا خواهید کرد. حتی اگر کمی زودتر تور دوچرخه‌سواری خود را شروع کنید می‌توانید به تماشای غروب آفتاب نیز در کنار بلوار باتومی بنشینید.

 

۱۰. به بازدید از میادین مهم شهر بروید

مثل هر نقطه مهم دیگر شهر میادین مهم باتومی نیز در ساعات شب زیر نورپردازی‌ها جلوه‌ای متفاوت‌تر و زیباتری پیدا می‌کنند. پس اگر به دنبال مکانی برای بازدید در شب در باتومی هستید بهتر است مسیر یکی از دو میدان اروپایی باتومی و میدان پیزای باتومی را در پیش بگیرید. در اطراف این میدان‌ها بناهای قدیمی با سبک معماری جذاب و دیدنی و همچنین کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارند که تا نیمه‌های شب باز هستند.

 

بهترین زمان برای سفر به باتومی

 

کلام آخر

چنانچه تا این قسمت از مقاله همراه ما بوده باشید متوجه شده‌اید که در باتومی علاوه بر روز در ساعات شب نیز می‌توانید لحظاتی بسیار خوش و به یاد ماندنی را تجربه کنید. نکته مثبت تفریحات و کارهایی که باید در شب در باتومی انجام داد این است که اغلب آن‌ها رایگان هستند. بنابراین بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های بالا می‌توانید از لحظه به لحظه سفر خود در باتومی لذت ببرید.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران