۷ موزه معروف باتومی که باید از آنها دیدن کرد

جاذبه‌های گردشگری باتومی
۷ موزه معروف باتومی که باید از آنها دیدن کرد

باتومی یکی از زیباترین شهرهای گرجستان است که بعد از تفلیس دومین مقصد پرگردشگر این کشور به حساب می‌آید. شهری بندری که بهترین غذاهای دریایی گرجستان را در آن می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. شهری که میزبان بیشترین فستیوال‌های گرجستان است. شهری که تمامی امکانات لوکس و عالی برای داشتن اقامتی خاطره‌انگیز را در خود فراهم آورده است و در کنار این امکانات، تمام چیزهای ارزان و باکیفیت را نیز برای آنهایی که به دنبال سفرهای کم هزینه هستند تدارک دیده است. شهری که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و هم مجردی. در سفرتان با تور باتومی اگر به دنبال بازدید از موزه‌های معروف این شهر هستید همراه ما باشید تا ۷ موزه مشهور این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- موزه باستان‌شناسی باتومی

آنهایی که علاقه‌مند به تاریخ و دیدن اشیای تاریخی هستند بازدید از این موزه برایشان یکی از بهترین بازدیدهای سفر به باتومی به حساب می‌آید. موزه‌ای که در اواخر قرن بیستم و در سال ۱۹۹۸ میلادی تاسیس شده است. موزه‌ای که در آن اشیای تاریخی مربوط به حفاری‌های باتومی و مناطق اطرافش نگهداری می‌شود. آثاری که غالبا متعلق به دوران برنز هستند و برخی‌های‌شان نیز متعلق به قرون وسطی.

 

گشت وگذاری رویایی برای آخر هفته در باتومی


نشانی: ۷۷ Chavesarade Street, Batumi, Georgia


۲- موزه خاریتون آخلدیانی

یک موزه بی‌نظیر و عالی که در آن می‌توانید به دیدن کهن‌ترین اشیا و بقایای تاریخی بروید و شگفت‌زده بشوید. موزه‌ای که آثاری نظیر تبرهای عتیقه، تندیس بز برنزی و گنجینه‌هایی از قلعه گونیو در آن به نمایش گذاشته شده‌اند. موزه‌ای که از فسیل ۲۵ میلیارد ساله می‌توان به عنوان شگفت‌انگیزترین اشیایش یاد کرد. موزه‎‌ای که یکی از مکان‌های دولتی گرجستان به حساب می‎‌آید و شهرتش از محدوده شهر باتومی بیرون آمده است. همچنین در این موزه اشیای دیگری نظیر پیکره‌هایی از جنس طلا، بطری‌ها و آویزهای طلایی، گردنبندهایی از جنس‌های مختلف، تکه‌هایی از کمربند و سنجاق سینه نیز نگهداری می‌شوند.

 


نشانی: Jincharadze St, Batumi, Georgia


۳- موزه هنر آدجارا

این موزه به نوعی موزه‌ هنرهای معاصر باتومی به حساب می‌آید که با رفتن به آن می‌توانید نقاشی‌های هنرمندان مطرح گرجستان در قرن بیستم را به نظاره بنشینید. موزه‌ای که بنایش بسیار جذاب و زیباست و از دو طبقه تشکیل شده است. موزه‌ای که در طبقه اول آن غالبا نمایشگاه‌های موقت از آثار هنرمندان حال حاضر گرجستان برگزار می‌شود و در طبقه دوم آن آثار باارزش و مربوط به هنرمندان گذشته به نمایش گذاشته می‌شود. این موزه به نوعی یک گالری مشهور در این شهر نیز به حساب می‌آید.

 

۵ کافه‌ی شبانه‌ی باتومی؛ شهر بندری گرجستان


نشانی: Jincharadze St, Batumi, Georgia


۴- موزه قوم نگاری برجگالو

در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع در شهر باتومی در سال ۲۰۱۶ موزه‌ای تاسیس شد که تا به امروز یکی از موزه‌های پرطرفدار و جذاب شهر به حساب می‌آید. موزه‌ای که با رفتن به آن به نوعی می‌توانید به دیدن صنایع دستی شهر باتومی و کشور گرجستان بروید. هنگامیکه از این موزه بازدید می‌کنید می‌توانید با فرآیند شغل‌های مرسوم باتومی چون سفالگری، ساخت ظروف و اشیا سنگی، فلزکاری، نجاری و ساخت وسایل چوبی و هنر بافندگی از نزدیک آشنا شوید. موزه‌ای که محوطه‌ی بیرونی‌اش یکی از زیباترین گل‌کاری‌های گرجستان را دارد.

 


نشانی: Batumi-Akhaltsikhe, Batumi, Georgia


۵- موزه ایلیا چاچاوادزه

ایلیا چاچاوادزه یکی از سیاست‌مداران، نویسندگان و شاعران مشهور گرجستان است که برای گرامیداشت یاد و نام او موزه‌ای در شهر باتومی برایش تاسیس کرده‌اند. موزه‌ای که در آن آثار و وسایلش نگهداری می‌شوند.

 

خوشمزه‌ترین صبحانه‌ی گرجی را فقط در این ۵ کافه باتومی بخورید


نشانی: ۲ Shota Rustaveli Street, Kvareli 4800, Georgia


۶- موزه صنعت برادران نوبل

در اوایل قرن بیستم در خانه‌ای که امروزه قدیمی به حساب می‌آید یک موزه‌ افتتاح شده است که امروزه از موزه‌های نسبتا مشهور شهر برای بازدید به حساب می‌آید. موزه‌ای که در آن ۲ هزار وسیله از فناوری‌های مختلف نگهداری می‌شود. موزه‌ای که در مرکز شهر باتومی واقع شده است و مهمترین وسایلش چیزهایی هستند که از برادران نوبل، الکساندر مانتاشو و روستچیلد به یادگار باقی مانده‌اند.

 


نشانی: Tamari settlement, Batumi, Georgia


۷- موزه دیوید کوماخیدزه

در سفرتان به باتومی اگر علاقه‌مند هستید به یک موزه متفاوت که در آن اشیای مذهبی نگهداری می‌شوند بروید به شما توصیه می‌کنیم به این موزه تشریف ببرید. موزه‌ای که به لحاظ وسعت کوچک است اما در آن اشیای بسیار گران‌بها و با ارزش نگهداری می‌شوند. موزه‌ای که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده است و به هنگام رفتن به آن می‌توانید به دیدن اقلامی چون تندیس، پیکره، نمونه‌هایی از معابد، نقاشی‌های دیواری، نقش برجسته، عکس و کتاب بروید. این موزه به نوعی یکی از موزه‌های بی‌صدا اما پر محتوا و جذاب شهر به حساب می‌آید.

 

معرفی برترین هتل‌های ۵ ستاره باتومی


نشانی: Tblisi Highway, Batumi, Georgia

۲۸ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران