۵ فستیوال معروف که هرساله در شهر باتومی برگزار می‌شوند

جاذبه‌های گردشگری باتومی
۵ فستیوال معروف که هرساله در شهر باتومی برگزار می‌شوند

باتومی یکی از جذاب‌ترین شهرهای گرجستان است که همواره گردشگران زیادی را به خودش می‌کشاند. شهری بندری و دریایی که با طبیعت منحصر به فرد و عالی‌اش یک تصویر فراموش نشدنی از گرجستان به مسافران این کشور ارائه می‌دهد. شهری با درجه‌یک‌ترین کافه‌ها و رستوران‌ها که قیمت منویشان چندان گران نیست. شهری با برترین هتل‌ها و در عین حال ارزان‌ترین‌ها آنها. شهری که اوقات خوشی برای مسافرانش می‌سازد و در تمامی فصل‌های سال؛ چه سرد و چه گرم حال و هوایی مهمان‌‌پذیر دارد. اگر قصد سفر با تور گرجستان به یک شهر کوچک باصفا را دارید و به دنبال بهترین فستیوال‌ها می‌گردید تا آنها را بهانه‌ی سفر خود قرار دهید همراه ما باشید تا ۵ فستیوال معروف که هرساله در این شهر برگزار می‌شوند را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- فستیوال تابستانه باتومی


هرساله در نیمه‌ی اول ماه ژوئن یعنی اواسط خرداد ماه فستیوالی در باتومی برگزار می‌شود که حال مسافران این شهر را دگرگون می‌کند و خیلی از گردشگران به خاطر این فستیوال چنین تاریخی را برای سفر به باتومی انتخاب می‌کنند. فستیوالی که به مدت چند روز در ساحل شهر باتومی برگزار می‌شود و انواع جشن‌ها و رقص‌ها و دورهمی‌ها در آن پا برجاست. فستیوالی که میزبان رقابت‌های هیجان‌انگیز ورزشی، مخصوصا ورزش‌های ساحلی است و شرکت‌کنندگان در آن به صورت کارناوالی وارد رویدادهای هیجان‌انگیز و جذاب می‌شوند. فستیوالی که با بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها در بهترین کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی از شرکت‌کنندگان پذیرایی می‌کند و فضایی را فراهم می‌آورد که طی آن افراد می‌توانند دوستان بین‌المللی زیادی پیدا کنند.

 

 

فستیوال تابستانه باتومی

 


۲- جشنواره بین‌المللی موسیقی جاز


یک جشنواره‌ی معروف که شهرتش از کشور گرجستان بیرون زده و هرساله شرکت‌کنندگان فراوانی از سراسر جهان دارد. جشنواره‌ای که در ساحل دریای سیاه برگزار می‌شود و طی چند شب برگزاری، شهر باتومی میزبان گردشگران بیشماری است. جشنواره‌ای که هرساله در ماه جولای (تیر) در این شهر برپا می‌شود و در چند سال اخیر برخی از بزرگترین هنرمندان موسیقی جاز نیز در آن شرکت کرده‌اند. در سفر به باتومی اگر به دنبال شب‌های پر شور و هیجان‌انگیز هستید شرکت در این فستیوال یکی از بهترین فرصت‌ها برای شما محسوب می‌شود.

 

 

جشنواره بین‌المللی موسیقی جاز

 


۳- جشنواره بین‌المللی فیلم باتومی


هر ساله در ماه سپتامبر (شهریور) جشنواره‌ای در شهر باتومی برگزار می‌شود که هنرمندان فیلم‌ساز در آن دور یکدیگر جمع می‌شوند و فیلم‌های نسبتا درجه یکی را در آن به نمایش درمی‌آورند. جشنواره‌ای که فیلمسازان ایرانی نیز غالبا در آن شرکت می‌کنند. اگر علاقه‌مند به فیلم و سینما هستید روزهای آخر شهریور ماه هرسال یکی از بهترین فرصت‌ها برای شما فراهم است که به شهر باتومی سفر کنید و درحالیکه این شهر را می‌گردید و خوش می‌گذرانید فیلم‌های فیلمسازان جوان را نیز به تماشا بنشینید.

 

 

جشنواره بین‌المللی فیلم باتومی

 


۴- جشنواره موسیقی باتومی


نیمه‌ی دوم شهریور ماه هر سال شهر باتومی از جشنواره‌ای میزبانی می‌کند که با شرکت در آن می‌توانید غرق شوید در موسیقی کلاسیک و فولکلور گرجی و شب‌های این شهر را متفاوت در خاطر خود ثبت کنید. جشنواره‌ای که شور و هیجان به این شهر می‌بخشد و هنرمندان زیادی از کشور گرجستان در آن شرکت می‌کنند. جشنواره‌ای که شاید خیلی از توریست‌ها منحصرا به خاطر آن به باتومی سفر نکنند اما بدون شک اگر روزهای حضورشان در باتومی مقارن شود با این جشنواره در حال و هوای متفاتی قرار می‌گیرند.

 

 

جشنواره موسیقی باتومی

 


۵- جشنواره بین‌المللی پرنده باتومی


اگر به دنیای پرواز و پرندگان علاقه‌مند هستید و اگر از تماشای رقص جمعی پرندگان مهاجر و غیر مهاجر لذت می‌برید، هرساله در ماه مارس (اسفند) فستیوالی در باتومی برگزار می‌شود که در آن می‌توانید تصاویر فوق‌العاده‌ای ببینید و برترین عکس‌های سفر به باتومی را بیندازید.

 

 

جشنواره بین‌المللی پرنده باتومی

۰۵ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران