باتومی، شهری در حاشیه دریای سیاه

جاذبه‌های گردشگری باتومی
باتومی، شهری در حاشیه دریای سیاه

دومین شهر گرجستان، باتومی با سواحل دریای سیاه، بلوارهای طولانی کنار دریا و غذاهای محلی لذیذ یکی از مقاصد بسیار محبوب در این کشور است که با آب و هوای گرم و نیمه گرمسیری می‌توان در طول سال از آن لذت برد. این شهر ساحلی مدت‌هاست که یک مقصد محبوب برای تعطیلات حداقل در حوزه منطقه‌ای قفقاز بوده است و اکنون هر سال شاهد بازدیدکنندگان بیشتری است که به دنبال لذت از تعطیلاتی ساحلی هستند جایی که می‌توانند خورشید و دریا را با هم داشته باشند. با زندگی شبانه پرشور در ماه‌های تابستان، صحنه‌های آشپزی جذاب و تاریخ و فرهنگ محلی فراوان برای کاوش در باتومی و در منطقه اطراف آجارا ، سفر با تور باتومی از هر سفر دیگری در گرجستان ضروری‌تر است.

 

بهترین زمان سال برای بازدید از باتومی

باتومی به دلیل موقعیت جنوب شرقی خود در دریای سیاه از آب و هوای نیمه گرمسیری برخوردار است. در مقایسه با بقیه مناطق گرجستان، باتومی حتی در زمستان بسیار گرمتر است. در زمستان ممکن است سرد و بارانی باشد، اما دمای انجماد تفلیس یا جاده‌های پوشیده از برف شمال گرجستان را نخواهید دید. اگر در زمستان با تور گرجستان سفر می‌کنید، باتومی مکانی عالی برای فرار از سرما است. در حالی که در تابستان، فصل تعطیلات در شهر و در امتداد سواحل محسوب می‌شود و فضایی پرانرژی را در امتداد دریای سیاه ارائه می‌دهد.

 

خریدی لوکس در بازار آنوکی باتومی

بهترین کارها در باتومی

از حمام کردن در دریای سیاه و استراحت در سواحل گرفته تا کاوش در خرابه‌های فراموش شده رومی و باغ‌های گیاه‌شناسی نیمه گرمسیری، کارهای بسیار خوبی برای انجام در تور باتومی وجود دارد که در ادامه به برخی از این فعالیت‌های برتر به انتخاب ما، می‌پردازیم تا مسیری روشن برای سفر به این شهر داشته باشید.

در سواحل ماسه سیاه استراحت کنید

محبوبیت باتومی به عنوان یک مقصد تعطیلات از این واقعیت ناشی می شود که اینجا مملو از سواحلی زیباست. اگرچه سواحل در امتداد بلوار سنگ‌ریزه‌ای و سنگی هستند، اما همچنان در تابستان آن‌ها را شلوغ خواهید دید. اگر ترجیح می‌دهید سواحلتان نرم و شنی باشد، از شهر به سمت شکوتیلی بروید، جایی که می‌توانید سواحل ماسه سیاه و شنی و فضایی آرام را پیدا کنید. شما در این سواحل می‌توانید لم بدهید و کتاب مورد علاقه‌تان را بخوانید، حمام آفتاب بگیرید و به شنا بپردازید برخی از سواحل مشهورتر حتی امکانات تفریحات آبی در باتومی را هم ارائه می‌دهند.

 

اورکی، شهری کوچک نزدیکی باتومی

از معماری عجیب و شگفت انگیز باتومی شگفت زده شوید

در حدود یک دهه گذشته، باتومی چیزی شبیه به یک پروژه بازسازی را در شهر و در امتداد بلوار انجام داد، زیرا تصمیم داشت تا ظاهری مدرن‌تر برای گردشگران ایجاد کند. بسیاری از معماری‌های ایجاد شده بیشتر به خاطر ظاهر عجیب و غریبی که دارند نظر گردشگران تور باتومی را به خود جلب می‌کنند. ساختمان‌های عجیب و غریب و شگفت‌انگیزی را در باتومی خواهید دید، مثل پیچ و خم‌های نمادین برج الفبای ۱۳۰ متری که در پارک معجزه (میراکل) همگی در طول این پروژه ساخته شدند. در برج الفبا می‌توانید با آسانسور به بالای آن بروید تا از منطقه دیدن کنید. یک رستوران چرخشی نیز در اینجا وجود دارد. سپس، ساختار عجیب و غریب منشور شیشه‌ای جایی که رستوران محلی مک دونالد در آن قرار دارد را باید ببینید که به نظر می‌رسد که از یکی از فیلم‌های علمی تخیلی یا تهاجم بیگانگان بیرون آمده است. اگرچه همچنان عجیب به نظر می‌رسد اما در عین حال خلاقانه و ترکیبی هم هست که آن را جذاب می‌کند.

از میدان‌های زیبای باتومی دیدن کنید

بهترین راه برای دیدن شهرها گشت و گذار با پای پیاده است و خوشبختانه، باتومی دو میدان زیبا دارد که اگر دوست دارید معماری شهر را در حین قدم زدن در اطراف تحسین کنید، عالی هستند. برای کمی عکاسی به میدان پیازا باتومی بروید و در کافه‌ها، بارها و رستوران‌های آرام به مردم محلی بپیوندید. میدان اروپا در باتومی هم به همان اندازه زیبا اما تا حدی عجیب و غریب است. این میدان که در اصل به عنوان میدان مرکزی با رویدادهای عمومی، جشنواره‌ها و فستیوال‌ها عمل می‌کند، در دور تا دور میزبان خانه‌های بازسازی‌شده قرن نوزدهم و ساختمان‌های جدیدی است که برخی از آن‌ها به همان سبک ساخته شده‌اند، در حالی که برخی از این ساختمان‌ها واقعا فوق‌العاده به نظر می‌رسند. وقتی اینجا هستید، ساعت نجومی و بنای یادبود مدیا را از دست ندهید.

 

تجربه غواصی در مرکز غواصی باتومی

موزه‌های باتومی را بررسی کنید

برای بازدیدکنندگان کنجکاوی که مایلند درک بهتری از تاریخ، فرهنگ و هنر باتومی داشته باشند، این شهر تعداد زیادی موزه برای کسب اطلاعات بیشتر ارائه می‌دهد. برای تحسین نقاشی‌ها و مجسمه‌ها از جمله آثار هنرمند معروف پیروسمانی، از موزه زیبای هنر آجارا باتومی دیدن کنید. اگر عاشق هنر هستید، فضای هنر معاصر باتومی ارزش بازدید را نیز دارد تا در صحنه هنری محلی جستجو کنید و رویدادهای اجتماعی را بیابید. در اینجا سمینارها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی و همچنین فرصتی برای یافتن خلاقان و هنرمندان محلی خواهید یافت. این فضا میزبان نمایشگاه‌ها و برنامه‌ها و همچنین نمایش‌ها می‌شود. برای دانستن بیشتر در مورد تاریخ جذاب و اغلب پیچیده منطقه، از موزه باستان شناسی باتومی دیدن کنید تا نمایشگاه‌هایی از جمله سکه‌ها، ظروف، سفال‌ها و موارد دیگر مربوط به دوران برنز و قرون وسطی را که در کاوش‌های باستان شناسی کشف شده است، ببینید.

در اطراف شهر قدیمی باتومی پرسه بزنید

یکی از چیزهایی که باتومی را جالب می‌کند تضاد عجیب بین معماری جدید و ساختمان‌های قرن نوزدهمی باتومی قدیم است. برای دیدن سبک معماری قدیمی یا اصیل، و کافه‌ها، بارها و رستوران‌های خودمانی و آرام که طعم محلی زیادی دارند، در مسیرهای باتومی قدیمی که جذابیت خود را حفظ کرده است، پرسه بزنید.

 

۷ مکان در باتومی برای لذت بردن از موسیقی

در باغ گیاه شناسی گردش کنید

یکی از جاذبه‌های این شهر، بازدید از باغ گیاه شناسی باتومی است که قطعا باید در لیست کارهای شما در باتومی باشد. این باغ‌ها با استفاده از آب و هوای گرم و تقریبا گرمسیری ساحلی، مجموعه‌ای باشکوه از گیاهان از سراسر جهان را در خود جای داده‌اند. مسیرهای پیاده‌روی بی‌پایانی از میان باغ‌ها و مناظر فوق‌العاده بالای صخره‌ها بر فراز دریای سیاه در این باغ وجود دارد که بازدیدکنندگان در تور باتومی را جادو می‌کند. باغ گیاه شناسی باتومی در حدود ۱۰ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد که برای رسیدن به اینجا می‌توانید از تاکسی یا مارشوتکا استفاده کنید.

در امتداد بلوار باتومی بگردید

بلوار ساحلی باتومی مرکز زندگی شهر باتومی بوده و ۷ کیلومتر در امتداد دریای سیاه امتداد دارد که شامل پارک‌ها، سواحل، رستوران‌ها و بارها در طول مسیر می‌شود. این یک مکان فوق‌العاده برای قدم زدن در زیر نور آفتاب، نسیم دریا، فرصت دیدن آثار هنری و مجسمه‌ها و لذت بردن از مناظر است. افرادی را خواهید دید که ورزش می‌کنند، دوچرخه سواری می‌کنند، یا فقط در کافه‌ها یا بارها می‌نشینند و از نوشیدنی لذت می‌برند. برای غروب آفتاب به بلوار بروید تا شاهد غروب آتشین آسمان در سراسر دریای سیاه باشید.

این بلوار آثار هنری و مجسمه‌ معروف علی و نینو در باتومی را در خود جای داده است، یک اثر هنری جذاب که شامل یک جفت مجسمه فلزی می‌شود که به مجسمه عشق نیز معروف است. این مجسمه بر اساس داستان عاشقان علی، یک مسلمان آذربایجانی و نینو، یک مسیحی گرجستانی است که در پس‌زمینه جنگ جهانی اول، عشقی نافرجام را تجربه کردند. سعی کنید هنگام نمایش این مجسمه‌ها، در ساعت ۷ عصر به بازدید بروید، زمانی که این دو چهره به زیبایی به سمت یکدیگر می‌لغزند، و با هم ادغام می شوند، از پشت یکدیگر می‌گذرد و دوباره از هم جدا می‌شوند، در تفسیری متفکرانه و تاثیرگذار از داستان اصلی که توسط هنرمند گرجستانی تامارا کوسیتادزه ساخته شده است.

 

معرفی پارک ۶ می در سفر به باتومی

به پیاده‌روی در باتومی بروید

فقط یک سفر کوتاه از شهر به حومه شهر، فرصت‌های بسیار خوبی برای پیاده‌روی در اختیار شما قرار می دهد. برای فرصت‌های بی‌پایان در فضای باز در محیطی بکر، از پارک ملی متیرالا باتومی دیدن کنید، یا در مسیرها پیاده‌روی کنید تا به آبشارهای تماشایی ماخونتستی برسید.

از زندگی شبانه باتومی در دریای سیاه لذت ببرید

پس از یک روز سخت پر از کاوش، زمان لذت بردن از زندگی شبانه باتومی در دریای سیاه فرا رسیده است. اگرچه در زمستان، همه چیز در کافه‌ها و مهمانی‌ها آرام است، اما وقتی تابستان فرا می‌رسد، مهمان‌هایی از سراسر اروپا و روسیه به اینجا سرازیر می‌شوند. از دی‌جی‌های آخر شب در سواحل، کوکتل‌بارهای خنک در شهر و کافه‌های شلوغ در سراسر باتومی می‌توانید هر کجا که دوست دارید و احساس راحتی می‌کنید بروید.

 

هتل‌های نزدیک به پارک‌ آبی باتومی

سوار تله کابین آرگو شوید

تله‌کابین آرگو سفر ۲.۵ کیلومتری از بندر آغاز می‌کند و مسافران را از بالای شهر و تا قله کوه آنوریا می‌برد. این یک سواری باشکوه است، و هنگامی که به قله رسیدید، مناظر فوق‌العاده‌ای از باتومی را می‌توان از یک سکوی تماشا دید. حتی یک رستوران در آن بالا وجود دارد که غذاهای عالی گرجی را با منظره‌ای دیدنی سرو می‌کند.

چگونه به باتومی برویم

باتومی که دومین شهر بزرگ گرجستان است، ارتباطات بسیار خوبی با سایر نقاط کشور دارد. فرودگاه بین‌المللی باتومی در فاصله کوتاهی از جنوب مرکز شهر واقع شده است. پروازها در اینجا از مقاصدی مانند استانبول، کیف، مسکو و البته تفلیس برنامه‌ریزی شده است و به شما این امکان را می‌دهد که تنها در یک توقف از بسیاری از شهرهای بزرگ در سراسر اروپا و خاورمیانه به باتومی برسید.

 

شبی خاطره‌انگیز در ۵ کافه شبانه در باتومی

با راه آهن، هر هفته چندین قطار از تفلیس وجود دارد که سفر با آن حدود ۹ ساعت طول می‌کشد و کابین‌های راحت یا صندلی‌های ارزان‌تری برای سفر ارائه می‌دهد. یک سرویس راحت‌تر، خط نسبتا جدید سریع‌السیر است که روزانه قطارهای مدرن بین تفلیس و باتومی تردد می‌کند که سفر با آن فقط ۵ ساعت زمان می‌برد. ایستگاه باتومی در چند کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

همچنین می‌توانید از مارشوتکا یا مینی‌بوس‌های محلی بین تفلیس و باتومی یا بین باتومی و بسیاری از مقاصد دیگر مانند کوتایسی یا زوگدیدی استفاده کنید. اینها ارزان‌تر هستند اما انتظار راحتی کم‌تر و زمان‌های سفر غیرقابل پیش‌بینی را داشته باشید.

 

تفریح‌های هیجان‌انگیز در روزهای بارانی باتومی

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 25 تیر 1401)

نظرات کاربران