بازدید از ۱۰ موزه معروف پکن (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری پکن
بازدید از ۱۰ موزه معروف پکن (بخش اول)

پکن پایتخت چین است و یکی از اصلی‌ترین شهرهای گردشگری این کشور. شهری شلوغ با ساختمان‌های سر به آسمان کشیده و جاذبه‌های تفریحی مدرن. شهری که تاریخ را در موزه‌های خود ذخیره کرده است. شهری امن و پر مسافر که هرساله تعداد زیادی از گردشگران دنیا را در خود میزبانی می‌کند. شهری با بهترین امکانات رفاهی و بهترین رستوران‌های بین‌المللی که غذاهای دلخواهتان را می‌توانید در آنها سفارش بدهید. در سفرتان با تور چین به این شهر اگر می‌خواهید موزه‌های مشهور را بگردید و خاطره‌سازی کنید همراه ما باشید تا ۱۰ موزه‌ی مشهور این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.

 

۱- موزه قصر

این موزه در شهر ممنوعه‌ی شهر پکن واقع شده است و شهر ممنوعه همان جاذبه‌ی اصلی گردشگری در شهر پکن است. شهری که محل زندگی خاندان سلطنتی مینگ در چین بوده است. شهری با ۷۲ هکتار مساحت که در سال ۱۴۰۶ ساخته شده است. شهری که جزو آثار ثبت شده در یونسکو به شمار می‌آید. جای‌جای این شهر و کاخ‌هایش یک موزه به شمار می‌آیند اما موزه‌ی اصلی این شهر جایی است که آثار و جواهرات مربوط به خاندان مینگ در آن نگهداری می‌شوند. با مراجعه به این موزه می‌توانید با تاریخ خاندان سلطنتی چین آشنا شوید و اطلاعات جالبی نسبت به گذشته‌ی اداره‌ی این کشور کمونیستی به دست بیاورید. بازدید از این موزه از سال ۱۹۲۴ میلادی برای عموم آزاد شده است و در سفر به چین چه تفریحی جذاب‌تر از دیدن این موزه و آشنایی با تاریخ این مردمان کشور چین. درهای این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است و برای بازدید از این مجموعه دیرتر از ساعت ۱۵ نمی‌توانید وارد آن شوید.

 

بهترین فروشگاه‌های خرید سوغات و هدیه در پکن

۲- موزه ملی چین

موزه‌ی ملی چین که در نزدیکی میان تیان آنمن شهر پکن واقع شده است سومین موزه‌ی پربازدید در جهان به شمار می‌آید. موزه‌ای که در نزدیکی شهر ممنوعه قرار گرفته است و روزی که به دیدن شهر ممنوعه می‌روید می‌توانید از این موزه نیز دیدن کنید. موزه‌ای که نگهبان تاریخ ملت چین است. موزه‌ای که در سال ۱۹۵۹ میلادی تاسیس و در سال ۲۰۰۳ بازسازی شده است. موزه‌ای واقع شده در زمینی به مساحت ۶۵ هزار متر مربع که از دو بخش مجزا تشکیل شده است. بخشی مربوط به انقلاب چین و بخشی مربوط به تاریخ چین جدای از انقلاب. این موزه در خود اشیای بسیار باارزشی دارد که گاه قدمت آنها به هزاران سال می‌رسد. بنابراین موزه ملی چین یکی از گران‌ترین موزه‌های جهان به شمار می‌آید. یکی از معروف‌ترین اشیای این موزه یک گلدان برنزی است که ۳ هزار سال قدمت دارد.

۳- آنتیکواریوم

این موزه در شهر ممنوعه واقع شده است اما برای بازدید از آن باید بلیت جداگانه‌ای تهیه کنید. موزه‌ای که اشیای مربوط به سلسله‌ی کینگ در آن نگهداری می‌شوند. موزه‌ای که اجناس آنتیک بسیار در خود دارد و اگر علاقه‌مند به دیدن چیزهای شگفت‌انگیز هستید به شما توصیه می‌کنیم از آن دیدن کنید. موزه‌ای که یکی از شناخته‌شده‌ترین بخش‌هایش دیوار ۹ اژدها است. اگر اهل موزه‌گردی هستید و در سفر با تور پکن دیدن موزه‌های این شهر برایتان جذاب است به شما توصیه می‌کنیم پول بلیت این موزه را بپردازید و از آن دیدن کنید.

 

۹ رستوران مقرون به صرفه در پکن برای خوردن خوشمزه‌ترین غذاهای چینی

۴- موزه هوانوردی

اگر به موزه‌ی جنگ علاقه‌مند هستید و می‌خواهید تجهیزات چینی‌ها در گذشته را بشناسید باید به موزه‌ی هوانوردی شهر پکن تشریف ببرید. موزه‌ای که یک آشیانه‌ی بزرگ برای نگهداری از جنگنده‌های قدیمی چینی است. موزه‌ای جالب توجه که توریست‌های زیادی را به خودش می‌کشاند. چرا که در خلال بازدید از این موزه می‌توانید به جنگ و نابه‌سامانی‌های که به وجود می‌آورد پی ببرید. این موزه تمامی تجهیزات و راهکارهای چینی‌های در جنگ‌های گذشته را به نمایش می‌گذارد و در عین حال یادبودی برای درگذشتگان در جنگ نیز هست. آشیانه‌ی بزرگ این مجموعه ۶۰۰ متر طول و ۴۰ متر عرض دارد که ورود به آن خودش از جذاب‌ترین بازدیدهای سفر به پکن به شمار می‌آید. چرا که ورود به این آشیانه شما را با تعداد زیادی جنگنده روبه‌رو می‌کند. جنگنده‌هایی که نمونه‌اش را در هیچ موزه‌ی دیگری نمی‌توانید ببینید. جنگنده‌هایی که غالبا ساخت کشور چین و روسیه هستند.

درهای این موزه در تمامی روزهای هفته به روی بازدیدکنندگان باز است و شما می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ بعدازظهر به دیدن آن بروید. در سفرتان به پکن اگر می‌خواهید بازدیدی متفاوت داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم از این موزه دیدن کنید.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران