۱۰ موزه معروف پکن که باید از آنها بازدید کنید (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری پکن
۱۰ موزه معروف پکن که باید از آنها بازدید کنید (بخش دوم)

پکن پایتخت چین است و یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیا. شهری که بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از شلوغ‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌آید. شهری که آماده‌ی میزبانی از هزاران هزار مسافر از سراسر دنیاست. شهری پررویداد که در آن می‌توانید ماجراجویی کنید. شهری مناسب سفرهای خانوادگی و همینطور سفرهای مجردی. شهری که هتل‌های لوکس، رستوران‌های لاکچری و پارک‌های شهری مجلل در خود دارد. در سفرتان با تور چین به این شهر اگر به دنبال بازدید از موزه‌ها هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا ادامه‌ی ۱۰ موزه‌ی مشهور پکن را خدمتتان معرفی کنیم.


۵- موزه Capital

این موزه در یک ساختمان به مساحت ۶۳ هزار متر مربع ساخته شده است. موزه‌ای در ۵ طبقه روی زمین و ۲ طبقه زیرزمین. موزه‌ای که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شده است و از همان زمان تاکنون یکی از اصلی‌ترین موزه‌های شهر پکن به شمار می‌آید. موزه‌ای که در هر طبقه‌ی آن یک دسته از اجناس مختلف مربوط به تاریخ نگهداری می‌شود. موزه‎‌ای که در آن می‌توانید اشیای یافته در باستان‌شناسی‌های تاریخی چین را بیابید و با آنها سفر کنید به صدها سال پیش. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در این موزه اشیای مربوط به دوران نوسنگی نیز نگهداری می‌شوند. یکی از مشهورترین آثار موجود در این موزه لوح سنگی امپراتور Qian Long است. یکی دیگر از جاذبه‌های این موزه بازدید از مجسمه‌های بودا مربوط به تاریخ‌های مختلف است که در طی باستان‌شناسی‌ها به دست آمده‌اند.

 

خاص‌ترین و زیباترین معابد چین را بشناسید

Capital

۶- موزه ملی هنر چین

این موزه به نوعی یک موزه‌ی هنرهای معاصر در شهر پکن به شمار می‌آید که با مراجعه به آن جدای از بازدید آثار هنری مربوط به تاریخ چین، می‌توانید آثار هنرمندان معاصر این کشور را نیز در غالب نمایشگاه‌ها ببینید. موزه‌ای در ۵ طبقه که آثار هنری مربوط به دو خاندان مینگ و گینگ در آن نگهداری می‌شود. موزه‌ای که در میان گردشگران و هنر دوستان معروف است و به شما توصیه می‌کنیم در سفر با تور پکن اگر به دنبال یک بازدید فرهنگی و هنری هستید حتما از این موزه دیدن کنید. چرا که جدای از تماشای آثار هنری مربوط به تاریخ چین و هنرمندان معاصر این کشور، می‌توانید آثار معروف برخی از هنرمندان معاصر دنیا را نیز ببینید. چرا که این موزه در خود یک گالری بین‌المللی مشهور نیز دارد.

 

مهم‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌هایی که در پکن برگزار می‌گردد

موزه ملی هنر چین

۷- موزه صنعت ریلی

اگر از دیدن تحولات صنعتی به وجد می‌آیید و می‌خواهید گسترش خط آهن در چین را ببینید و با وسایل حمل و نقل مربوط به گذشته آشنا شوید می‌توانید به این موزه در پکن تشریف ببرید و خوش بگذرانید. موزه‌ای که در آن می‌توانید لوکوموتیوهای نسل اول چین و همینطور موتورهای بخار اولیه را مشاهده کنید. موزه‌ای که عرصه‌ی آن نزدیک به ۱۷ هزار متر مربع است و با مراجعه به آن شما در یک فضای شگفت‌انگیز قرار می‌گیرید. این موزه در نزدیکی میان تیانمن قرار دارد و به همین علت دسترسی مناسبی برای گردشگران دارد. درهای این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است.

موزه صنعت ریلی

۸- موزه ملی فیلم چین

برای عاشقان سینما و فیلم این موزه بهشت روی زمین است. موزه‌ای که از بخش‌های جذاب زیادی تشکیل شده است. در یک بخش از این موزه شما می‌توانید تحولات سخت افزاری مربوط به سینما را مشاهده کنید. در قسمتی دیگر می‌توانید تاریخ سینمای چین را مرور کنید و در قسمتی دیگر می‌توانید به سالن سینما بروید و فیلم تماشا کنید. تماشای فیلم در این موزه شاید خاطره‌انگیزترین بحش بازدید شما باشد. چرا که در این موزه امکان تماشای فیلم‌هایی نایاب با کیفیتی فوق‌العاده برای شما فراهم آمده است.

 

۷ جاذبه‌ی گردشگری رایگان در پکن برای آشنایی با فرهنگ چین

موزه ملی فیلم چین 

۹- موزه علم و فناوری

این موزه مجموعه‌ای از ۳ سالن نمایشگاهی است که با مراجعه به آن هم می‌توانید از دستاوردهای علمی بشر و به خصوص چین در گذشته آشنا بشوید و هم می‌توانید دستاوردهای امروزه‌ی علم را مشاهده کنید. موزه‌ای که در منطقه‌ی چائویانگ پکن واقع شده است و عاشقان فناوری‌های نوین زیاد به آن رجوع می‌کنند. چرا که به لحاظ اعتبار بین‌المللی، نمایشگاه‌هایی که در این موزه برپا می‌شوند در جایگاه بالایی قرار دارند.

موزه علم و فناوری

۱۰- موزه تاریخ طبیعی پکن

اگر به گیاهشناسی و جانورشناسی علاقه‌مند هستید، اگر می‌خواهید از سرگذشت زمین و موجوداتش اطلاعات جالبی به دست بیاورید، اگر تاریخ دایناسورها برایتان جذاب است این موزه بهترین موزه‌ی پکن برای شماست که می‌توانید به آن مراجعه کنید. موزه‌ای که در سال ۱۹۵۹ میلادی تاسیس شده است و در منطقه‌ی دونگچن شهر پکن واقع شده است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید فسیل حیوانات زیادی در این موزه نگهداری می‌شوند که با دیدن هرکدام آنها می‌توانید به وجد بیایید.

 

بهترین بازارهای پکن برای آن‌ها که عاشق مد هستند

موزه تاریخ طبیعی پکن

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران