بازدید از قصر تابستانی پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
بازدید از قصر تابستانی پکن

شهر پکن چین نه تنها به عنوان یکی از پرطرفدارترین شهرهای چین بلکه به عنوان یکی از پرطرفدارترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. تمامی گردشگران دوست دارند تا یک بار هم که شده از این شهر تاریخی و زیبا دیدن کنند. شاید از مهم‌ترین دلایل جذب توریست به پکن نزدیک بودن آن به دیوار مشهور چین است. اما در این میان نمی‌توان سایر آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آن را نادیده گرفت. قصر تابستانی پکن چین یکی دیگر از جذابیت‌های تور چین است که دیدن آن را در این سفر نباید از دست دهید. در این مطلب قصد داریم تا گردشگران چین را با جزئیات بیشتر این قصر زیبا آشنا کنیم.

 

قصر تابستانی پکن

قصر تابستانی پکن چین در قسمت شمال غربی شهر پکن واقع شده است. طبق گفته تاریخدانان این قصر در سال ۱۷۵۰ میلادی بنا شده است. گردشگران می‌توانند در هر جای پکن که باشند مسیر سرراست و آسانی برای رسیدن و بازدید از این بنای تاریخی پیدا کنند. چرا که قصر تابستانی از مرکز شهر پکن فقط ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. آنچه باعث زیبایی بیشتر این قصر شده است احاطه شدن آن توسط دریاچه کونمینگ می باشد. همان طور که می‌توان از اسم آن متوجه شد این قصر در زمان‌های قدیم مکانی بوده است تا پادشاهان و امپراطورهای چین در فصل تابستان در آن ساکن شوند.

 

 نکاتی که بهتر است قبل از سفر به چین بدانید 

 قصر تابستانی پکن

 

بنای قصر تابستانی پکن چین

بنای قصر تابستانی پکن چین با معماری بسیار ساده‌ای که دارد توانسته است دل تمامی گردشگران را مجذوب خود کند. این قصر با مساحت ۷۰.۰۰۰ متر مربع شامل چندین زیر مجموعه می‌باشد. البته ناگفته نماند که فقط اجازه بازدید چندتا از این زیرمجموعه‌ها وجود دارد. آنچه که بیشتر از هر چیزی در معماری این قصر زیبا رعایت شده است بادگیر بودن بناهای آن است. همیشه در روزهای گرم تابستان نسیم خنکی در داخل این قصر احساس می‌شود. در طول تاریخ این بنای سلطنتی شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بوده است. به طوری که دو بار مورد حمله و تخریب دشمن قرار گرفته است. نمایی که امروزه مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد حالت بازسازی شده آن است.

 

 قصر تابستانی پکن

 

قسمت‌های دیدنی قصر تابستانی پکن چین

همان‌طور که گفته شد قصر تابستانی پکن دارای زیر مجموعه‌های زیادی است. اما فقط برخی از این قسمت‌ها اجازه بازدید دارند. ابتدا قبل از هر چیزی توصیه می‌کنیم اگر دوست دارید از این قصر تابستانی دیدن کنید حتما یک روز از سفر خود را به این برنامه اختصاص دهید و اطمینان داشته باشید که پشیمان نخواهید شد. علاوه بر قایق‌سواری در دریاچه و تماشای تاتر باستانی چین می‌توانید از قسمت‌های مختلفی دیدن کنید. قسمت‌های دیدنی قصر تابستانی پکن عبارتند از:

 

 سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن 

قصر تابستانی پکن

 

  • محوطه دربار

اولین قسمت قصر فوق‌العاده که دیدن آن برای عموم آزاد است محوطه دربار است. برای طراحی و ساخت این قسمت از شهر ممنوعه الهام گرفته شده است.

  • ساختمان‌های اصلی قصر

قصر تابستانی شامل چند ساختمان اصلی به نام‌های دروازه کاخ شرقی، تالار سخاوت و طول عمر، تالار پرهیزکاری و هماهنگی و تالار طول عمر لذت بخش می‌باشد. گردشگران می‌توانند از این ساختمان‌ها دیدن کنند.

 

قصر تابستانی پکن

 

  • محوطه جلویی تپه

  • محوطه جلویی تپه یکی دیگر از قسمت‌هایی است که بهتر است در قصر تابستانی ببینید. این بخش در اصل پرستشگاه بودایی‌ها بوده است. در حین بازدید از این تپه شاهد منظره زیبایی خواهید بود که دیگر بناهای این منطقه را تحت شعاع قرار داده است.

  • محوطه دریاچه و پشت تپه

حیف است تا قصر تابستانی پکن چین بروید ولی از محوطه دریاچه و منظره پشت تپه بی‌نصیب بمانید. این قسمت مناظر بسیار زیبایی از طبیعت و معماری قصر را به شما نشان خواهد داد.

 

 ۱۰ مرکزخرید لوکس پکن برای خرید سوغاتی‌های زیبا 

 قصر تابستانی پکن

 

توصیه‌هایی در مورد بازدید از قصر تابستانی پکن چین

مثل هر مکان دیگری برای بازدید از قصر تابستانی پکن چین نیز بهتر است اصول و قوانین خاصی را رعایت کنید. چرا که با دانستن و رعایت کردن این موارد خواهید توانست از نهایت زمان خود استفاده کنید و لذت بیشتری ببرید. چندتا از این توصیه‌ها عبارتند از:

  • فصل تابستان را برای بازدید خود انتخاب کنید. چرا که این قصر برای همین فصل ساخته شده است و زیبای‌های آن در فصل تابستان بیشتر خواهد بود.
  • در فصل زمستان امکان قایق‌سواری در دریاچه قصر ممکن نیست.
  • قصر تاستانی پکن چین بر روی تپه‌ای با ارتفاع ۶۰ متر قرار گرفته است. تماشای منظره‌ حاصل از این تپه نمای بسیار زیبایی دارد که هر بیننده‌ای را جذب خود خواهد کرد.
  • در زیرمجموعه این بنای تاریخی گالری به نام گالری لانگ وجود دارد. این گالری در راهروی لانگ قرار گرفته است که رابطی بین بخش‌های مختلفی از این قصر است. این راهرو بلندترین راهروی جهان می‌باشد و حدود ۷۲۸ متر طول دارد.

 

 ۸ رستوران عالی در پکن برای خوردن بهترین غذاهای حلال

 قصر تابستانی پکن

 

راه رسیدن به قصر تابستانی پکن چین

در تور چین اگر شهر پکن را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده باشید اصلا نباید نگران مسیر رسیدن به قصر تابستانی باشید. از آنجایی که این قصر از بهترین و معروف‌ترین جاهایی است که هر گردشگر چینی دوست دارد از آن دیدن کند وسایل نقله عمومی زیادی برای این مسیر تعبیه شده‌اند. مسافران می‌توانند از اتوبوس، تاکسی یا مترو استفاده کنند. فقط کافی است تا خود را به یکی از این ایستگاه‌ها برسانید و بقیه مسیر را از روی خطوط اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی یا مترو پیگیری کنید.

 

 راهنمای سفر مقرون به صرفه به پکن 

 قصر تابستانی پکن

 

هزینه بازدید از قصر تابستانی پکن چین

برای اینکه بتوانید وارد قصر تابستانی پکن چین شوید باید بلیط ورودی تهیه کنید. هزینه این بلیط با توجه به سن بازدید کنندگان متفاوت است. البته در نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه ورودی در برخی جاهای دیگر این مکان نیز لازم است که بلیط تهیه کنید. در نظر داشته باشید که اگر بخواهید کل این مکان را بازدید کنید به اندازه نصف روز زمان لازم خواهید داشت. بازدید از این قصر از ساعت ۷ صبح تا ۶ عصر برای عموم آزاد است.

۱۳ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران