بازدید از پل افسانه‌ای مارکوپولو در پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
بازدید از پل افسانه‌ای مارکوپولو در پکن

پکن به عنوان پایتخت کشور پهناور چین هر سال مورد بازدید سیلی از گردشگران از سراسر دنیا قرار می‌گیرد. این شهر که امروزه به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری مسافران تبدیل شده است جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در دل خود جای داده است. از جمله این جاذبه‌های گردشگری که در تور چین می‌توان از آن‌ها دیدن کرد بناهای تاریخی و یا جدید، جاذبه های طبیعی، باغ های زیبا و ... می‌باشند. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا در مورد بازدید از پل افسانه‌ای مارکوپولو در پکن چین مطالبی را گردآوری کنیم. اگر به سفر با تور پکن علاقه‌مند هستید حتما تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

 

معرفی پل افسانه‌ای مارکوپولو

پل افسانه‌ای مارکوپولو از جمله معروف‌ترین مکان‌هایی می‌باشد که هر گردشگری در طول سفر خود به پکن چین دوست دارد از آن دیدن کند. این پل که سازه‌ای قدیمی در این شهر محسوب می‌شود در سفرنامه مارکوپولو نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌هایی که در سفر خود بازدید کرده است یاد شده است. این امر خود باعث معروفیت بیشتر این پل در میان بسیاری از گردشگران و حتی خود چینی‌ها می‌باشد.

 

بهترین غذاهای خیابانی پکن را کجا پیدا کنید؟

 

تاریخچه پل افسانه‌ای مارکوپولو

برای اولین بار این پل را در سال ۱۱۸۹ به فرمان شیزونگ از امپراتورهای چین شروع به ساختن کردند. اتمام این پل به سال ۱۱۹۳ برمی‌گردد. در ابتدا این پل را با نام لوگو می‌شناختند. البته ناگفته نماند که در طول تاریخ بارها تغییر نام داده است و نام‌های گوناگونی بر روی آن گذاشته شده است. پل افسانه‌ای مارکوپولو در طی زمان به دلیل حوادث طبیعی به خصوص سیل و جنگ جهانی تخریب شده و مورد بازسازی و ترمیم قرار گرفته است.

با اینکه این پل همواره بین توریست‌ها شهرت داشت ولی بعد از اینکه مارکوپولو نیز از آن دیدن کرد و در سفرنامه خود از آن یاد کرد به شهرت بیشتری رسید و در میان همه مردم و گردشگران شناخته شد. تاریخ سفر مارکوپولو به چین و بازدیدش از این پل به قرن ۱۳ام برمی‌گردد. علت شهرت این پل به پل افسانه‌ای مارکوپولو نیز به دلیل سفر او به آن بوده است.

 

 

سبک معماری پل افسانه‌ای مارکوپولو

اصلی‌ترین مصالحی که در ساخت پل افسانه‌ای مارکوپولو استفاده شده است سنگ گرانیت و ستون‌های آهنی می‌باشد. در ظاهر آن نیز از صدها مجسمه شیر استفاده کرده‌اند. گفته می‌شود قرار دادن این مجسمه‌های شیر بی‌دلیل نبوده است و بیشتر برای ایجاد ترس به دلیل ابهت و عظمت آن بود. علاوه بر آن ستون‌هایی برای زیبایی آن به ارتفاع بیش از ۴.۵ متر قرار داده شده‌اند. این ستون‌ها از سنگ مرمر ساخته شده‌اند که باعث شده زیبایی و شکوه بیشتری به آن داده شود. مورد دیگری که در مورد طراحی پل افسانه‌ای مارکوپولو به چشم می‌خورد قوس‌هایی هست که بر روی آن قرار داده شده است. این قوس‌ها علاوه بر زیبایی باعث استحکام بیشتر پل نیز شده‌اند.

 

بازدید از آکواریوم شگفت‌انگیز پکن

 

ساعات کاری پل افسانه‌ای مارکوپولو

برای اینکه بتوانید از پل افسانه‌ای مارکوپولو دیدن کنید باید در ساعات کاری که از پیش تعیین شده‌اند در آن حضور داشته باشید. این ساعات کاری در ماه‌های مختلف سال متفاوت هستند و به صورت زیر می‌باشند:

  • ماه‌های آوریل تا اکتبر بین ساعات ۷ صبح تا ۸ شب
  • ماه‌های نوامبر تا مارس بین ساعات ۷ صبح تا ۶ عصر

 حتما در حین بازدید از این پل پول به همراه داشته باشید چرا که باید مبلغی به صورت نقدی پرداخت کنید تا بتوانید بلیط ورودی بخرید.

 

 

فعالیت‌هایی که می‌توان در حین بازدید از پل افسانه‌ای مارکوپولو انجام داد

به دلیل اینکه امروزه پل افسانه‌ای مارکوپولو به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در بین مسافران تبدیل شده است برخی امکانات در آن فراهم شده‌اند تا این بازدید برای گردشگران جذاب‌تر شود. از جمله این فعالیت‌ها عبارتند از:

 

  • دوچرخه‌سواری

در ورودیه پل دوچرخه‌هایی را برای کرایه قرار داده‌اند. گردشگرانی که به دوچرخه‌سواری علاقه‌مند باشند می‌توانند از آن دوچرخه‌ها استفاده کنند و بازدید را برای خود جذاب‌تر کنند. به خصوص اگر در فصلی با شرایط آب و هوایی خوب سفر کرده‌ باشید دوچرخه‌سواری را فراموش نکنید.

 

مرکزخرید معروف پلازای شرقی پکن

 

  • استفاده از رستوران‌ها و کافه‌های اطراف

به دلیل اینکه این منطقه محلی گردشگری محسوب می‌شود در نزدیکی‌های پل افسانه‌ای مارکوپولو رستوران‌ها و کافه‌های خوب و مناسبی وجود دارد. گردشگران می‌توانند کمی در این رستوران‌ها و یا کافه‌ها بنشینند و استراحت کنند با غذاهای چینی را انتحان کنند.

 

 

  • بازدید از قلعه وانپینگ

پل افسانه‌ای مارکوپولو از لحاظ موقعیتی در منطقه‌ای قرار گرفته است که جاذبه گردشگری با نام قلعه وانپینگ در نزدیکی‌های آن واقع شده‌ است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برنامه روز خود را طوری بچینید تا از این مکان نیز دیدن کنید.

 

بهترین نقاط پکن برای خرید سوغاتی‌های دست‌ساز

۲۳ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران