گردشی خانوادگی در پارک پرنده بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
گردشی خانوادگی در پارک پرنده بالی

بالی یکی از زیبا‌ترین جزیره‌های اندونزی می‌باشد. هرچه‌قدر هم که بخواهیم زیبایی‌های غیر قابل وصف بالی را توصیف کنیم باز هم کم گفته‌ایم. طبیعت زیبا، معابد باشکوه و دیدنی، سواحل بی نظیر و بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر. اما تفریحات و سرگرمی‌های تور بالی فقط محدود به این موارد نیست. گردشگرانی که به صورت خانوادگی به  بالی سفر می‌کنند می‌توانند از مکان‌های مناسب و خوبی برای تفریحات دسته‌جمعی نیز بهره‌مند شوند. یکی از این مکان‌ها پارک پرنده بالی است. اگر شما نیز به دنبال مکانی برای بازدید خانوادگی به همراه کودکان خود هستید تا پایان این مقاله با ما باشید.

 

بازدید از پارک پرنده بالی

پارک پرنده بالی یا به عبارتی دیگر بهشت پرندگان بالی با داشتن مساحتی در حدود دو هکتار یکی از مناطق گردشگری بالی محسوب می‌شود. این مکان با داشتن محوطه‌ای زیبا از منظره گیاه شناسی به یک پناهگاه مانند زیستگاه طبیعی، مرکز تحقیقات و پرورش تقریباً ۱۰۰۰ پرنده از ۲۵۰ گونه مختلف تبدیل شده است. این پارک شامل پرندگان اندونزی، آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین و همچنین ۲۰۰۰ گیاه گرمسیری است. اگر به حیات وحش پرندگان علاقه دارید حتما این پارک را برای دیدن انواع پرندگان از نزدیک و قدم زدن در آن انتخاب کنید. شما در این مجموعه گونه‌های بسیار نادری را که شاید بعد از این مکان شانس دیدن دوباره آن را نداشته باشید بازدید خواهید کرد. به صورتی که حتی یک منطقه ویژه برای اژدهایان کومودو نیز در پارک پرنده بالی وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از بازدید حتما دوربین عکاسی خود را آماده کنید. چرا که این فرصت را خواهید داشت تا با طوطی‌های زیبا عکس یادگاری بگیرید.

 

۶ رستوران خانوادگی در بالی

هدف از حفاظت پارک پرنده بالی

پارک پرنده بالی در این روزها به یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها از نظر جاذبه گردشگری تبدیل شده است. اما به غیر از اینکه مکانی برای تفریح و سرگرمی گردشگران است مرکزی محافظت شده برای پرورش پرندگان گوناگون از نژادهای مختلف می‌باشد. در تمام طول سال در این مکان پرندگان زیادی در حال پرورش و نگه‌داری هستند. این پارک به منظور ایجاد زیستگاه‌های طبیعی محوطه سازی شده است. همچنین مجموعه‌ای از گیاه‌هان متنوع را در بر می‌گیرد. گردشگران می‌توانند در این مکان ۵۲ گونه مختلف از نخل، درختان میوه نادر جنگلی، سیکاد، بامبو و کاکتوس را مشاهده کنند. علاوه بر آن ۳ دریاچه مصنوعی در پارک پرنده بالی وجود دارد که زیستگاه گونه‌های مختلف پرندگان آبی می‌باشد.

امکانات موجود در پارک پرنده بالی

با توجه به اینکه پارک پرنده بالی مکانی محافظت شده برای نگه‌داری انواع گونه‌های پرنده‌ها می‌باشد ولی فقط محدود به این بخش نیست. بلکه با فراهم کردن برخی امکانات تفریحی و رفاهی دیگر سعی شده است تا مکانی کامل برای بازدید کنندگان فراهم شود. از جمله این امکانات عبارتند از:

  • محل بازی اختصاصی برای کودکان
  • رستوران با منو غذایی مخصوص بالی
  • کافه برای صرف نوشیدنی مورد علاقه و استراحت بعد از یک گشت در محوطه پارک پرنده بالی
  • غرقه‌هایی برای خرید سوغاتی‌ها و یادگاری‌ها
  • توالت عمومی تمیز و بهداشتی
  • پارکینگ اختصاصی خودرو

 

بازدید از پارک فیل‌های بالی

مسیر رفتن به پارک پرنده بالی

 پارک پرنده بالی در Batubulan و جاده اوبود واقع شده است. این پارک فاصله یک ساعته با رانندگی از منطقه نوسا دوا و ۳۰-۴۵ دقیقه با منطقه جیمباران، کوتا و سانور دارد. آدرس دقیق این منطقه به صورت زیر است:

Jalan Serma Cok Ngurah Gambir، Singapadu، Batubalan، Gianyar، Bali

 گردشگران می‌توانند به وسیله اجاره اتومبیل و یا کرایه تاکسی خود را به این منطقه برسانند. توجه داشته باشید که برای ورود به محوطه پارک باید بلیط ورودی نیز تهیه کنید و بازدید از آن رایگان نیست.

 

۵ فعالیت خانوادگی هیجان‌انگیز در سفر به بالی

 ساعات کاری و ساعات برگزاری برنامه‌های اختصاصی در پارک پرندگان بالی

پارک پرندگان بالی در تمامی روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر پذیرای گردشگران است. افرادی که دوست دارند از این مکان بازدید کنند باید در ساعاتی بین بازه زمانی گفته شده در پارک حضور داشته باشند. البته برنامه‌هایی برای سرگرمی بازدیدکنندگان در این پارک اجرا می‌شود. این اجراها در ساعات خاصی برگزار می‌شوند. از جمله سرگرم‌کننده‌ترین این برنامه‌ها عبارتند از:

  • غذا دادن به پرنده‌های Papua Rainforest در ساعات ۹:۳۰ تا ۱۲:۴۵
  • غذا دادن به پلیکان‌ها در ساعات ۱۰:۰۰ تا ۱۳:۱۵
  • نمایش اژدهاهای کومودو سه شنبه از ساعت ۱۱:۰۰ و جمعه از ساعت ۱۴:۳۰
  • نمایش پرواز پرندگان از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۶:۰۰

 البته به غیر از موارد گفته شده نمایش‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد که توصیه می‌کنیم که جهت تنظیم‌ تایم‌های بازدید قبل از رفتن به پارک پرنده بالی از آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

۶ تجربه‌ی جذاب در سفر به بالی

۲۴ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران