۶ جاذبه دیدنی کهن در سفر با تور آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
۶ جاذبه دیدنی کهن در سفر با تور آنتالیا

آنتالیا یکی از مشهورترین شهرهای گردشگری ترکیه است. شهری که به سواحلش مشهور است. اگر با تور آنتالیا قصد سفر کرده‌اید، فصل تابستان بهترین آب و هوا را برای کسانی که می‌خواهند در ساحل آفتاب بگیرند و یا شنا کنند، دارد. اگر اهل گشت‌وگذار در دل تاریخ هستید که جاذبه‌های شگفت‌انگیز فراوانی در آنتالیا انتظارتان را می‌کشد.

محله‌ قدیمی پر پیچ ‌و خم آنتالیا پر از جاذبه‌های تاریخی است. این شهر مکان فوق‌العاده‌ای برای قدم گذاشتن بر روی ماسه‌های سفید است. پس چند مکان دیدنی و جذاب را برای سفرتان معرفی می‌کنیم تا همراه عزیزانتان بهترین خاطرات را برای خود رقم بزنید.


موزه آنتالیا

در صورتی که جزو افرادی هستید که به تاریخ یک شهر و کشور اهمیت می‌دهید، در ابتدا به موزه هر شهر بروید و سپس از آثار تاریخی آن شهر دیدن کنید. بخش باستان‌شناسی موزه آنتالیا دیدنی‌هایی از عصر برنز تا بیزانس را با تأکید بخصوصی بر ویرانه‌های آن منطقه، به نمایش گذاشته است. در گشت و گذارتان در این موزه از موزاییک‌های دوره‌ی سلوکیان، نمایشگاه گنجینه‌ نقره از دوره‌ی آسپندوس و مجسمه‌های مقدس از دوره‌ی پرگه نیز بازدید کنید.

 

۶ تفریح خاطره‌انگیز در سفر نوروزی به آنتالیا

 

آسپندوس Aspendos

آسپندوس در حدود چهل کیلومتری آنتالیا، یکی از دیدنی‌ترین اماکن تاریخی این شهر است که گردشگران را برای بازدید به خود جذب می‌کند. این مکان باستانی، تماشاخانه‌ای رومی است. تقریبا می‌توان گفت آسپندوس بهترین تماشاخانه‌‌ رومی حفاظت ‌شده در دنیاست. این شهر باستانی، در قرون دوم و سوم میلادی روزهای باشکوهی را به خود دیده است. این تماشاخانه می‌توانسته حدود ۱۵ هزار نفر را در خود جای دهد. از نظر معماری به این صورت است که توسط دو راهروی پله‌دار و شیب‌دار تقسیم می‌شود. در این بنا تالاری با ۵۹ طاق قوسی دیده می‌شود و همانند دیگر آمفی‌تئاترهای رومیان باستان، دارای جایگاه ویژه برای امپراطور و خاندان اوست. آمفی تئاتر روباز آسپندوس امروزه میزبان جشنواره بین المللی اپرا است.

 

 

ترمسوس Termessos

یک قوم باستانی به نام پیسیدیان‌ از بالای کوه‌های ترمسوس، با مهاجمان مقابله می‌کردند. بقایای این شهر باستانی در سرتاسر دامنه‌ی ناهمواری پراکنده شده‌اند و حفاظت می‌شوند. اگر تمایل به دیدن کل منطقه دارید، بهتر است از قبل کفش مناسب به پا کرده باشید و مقداری آب به همراه داشته باشید. چون پس از مقداری پیاده‌روی و گردش در منطقه خسته خواهید شد. ردیف ستون‌ها که colonnaded street و محوطه‌ی بالا upper agora نامیده می‌شوند، بسیار زیبا هستند. از تماشاخانه هم که منظره‌ی قله‌های کوه‌های ترمسوس خیره‌کننده به نظر می‌رسد. ترمسوس یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد اما شما بازدید از این اثر باستانی را از دست ندهید.

 

خرید ۷ سوغاتی ویژه در سفر به آنتالیا

 

فاسلیس Phaselis

در سال ۳۳۴ پیش از میلاد، اسکندر اقامتگاه زمستانی خود را در فاسلیس برپا کرد. در این منطقه بقایایی از یک تماشاخانه، قنات، چند معبد، یک ردیف ستون و دروازه‌ی طاقی هادریان که در سال ۱۱۴ پس از میلاد ساخته شده و یک موزه را می‌توان بازدید کرد. منطقه‌ی ساحلی نزدیک به این ویرانه‌ها نیز بسیار زیباست.

 

 

پرگه Perge

استادیوم بزرگ پرگه زمانی در پایتخت پامفیلیه‌ باستانی بوده است. تمدنی که توسط یونانی‌ها آغاز شد و تحت حکومت رومی‌ها به دوران اوج خود رسید. از ویرانه‌های پرگه به خوبی دیگر آثار باستانی آنتالیا محافظت نشده است و به همین دلیل گردشگران کمتری به خود جذب می‌کند. اما همچنان افراد می‌توانند از خیابان‌های پر از ستون و معبدهای نیمه‌ویران شده پرگه بازدید کنند. دیدن حمام‌های رومی Roman baths، دروازه‌ی هلنیستی Hellenistic Gate و آکروپلیس Acropolis، بسیار شگفت‌انگیز است و شما را به تصور دوران باستان وا می‌دارد.

 

۷ مرکز خرید مقرون به صرفه در آنتالیا

 

چشمه کارستی Karst Spring

اطراف شهر آنتالیا پر از چشمه و آبشار است. این چشمه‌های ۲ میلیون ساله بر اثر نفوذ آب از مخازن بزرگ‌تر زیرزمینی به مخزنی کوچک‌تر و خروج آن از چشمه تشکیل شده است. کسانی‌که دوستدار طبیعت هستند و از جاذبه‌های تاریخی آنتالیا اشباع شده‌اند، می‌توانند سری به این منطقه زده و این چشمه‌ها، آبشارهای کورسونلو و آبشارهای دودن دیدن کنند و از هوای مطبوع طبیعت لذت ببرند.

 

 طبیعت‌گردی در دل آنتالیا؛ تفریح در آبشارهای دودن 

۰۸ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران