بازدید از قلعه سانتیاگو در فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
بازدید از قلعه سانتیاگو در فیلیپین

این روزها بازار تور فیلیپین به دلیل طبیعت شگرف و سواحل خارق‌العاده‌ای که دارد بسیار داغ است. علاوه بر این موارد از دیگر دلایل محبوبیت سفر به این کشور در بین گردشگران می‌توان به جاذبه‌های گردشگری تاریخی آن اشاره کرد. در سفر به فیلیپین از هیچ نظر احساس کمبود نخواهید کرد و مطمئن باشید که هرگز به خاطر انتخاب فیلیپین به عنوان مقصد گردشگری خود پشیمان نخواهید شد. قلعه سانتیاگو یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها در فیلیپین است که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.

 

قلعه سانتیاگو در فیلیپین (Fort Santiago)

قلعه سانتیاگو درون منطقه‌ای به نام اینتراموروس در قرن ۱۶ام ساخته شده است. هدف از ساخت این منطقه و این قلعه حفظ شهر از حمله استعمارگران اسپانیایی بوده است. قلعه سانتیاگو در ابتدای رودخانه پاسینگ در نزدیکی خلیج مانیل واقع شده است. فضای سبز و طبیعت زیبایی که در اطراف این قلعه وجود دارد زیبایی و حس خوبی به آن داده است. این روزها این منطقه به قدری زیبا است که کسی تصور نمی‌کند در روزهای استعمار فیلیپین توسط اسپانیایی‌ها چه اتفاقات دردناک و ناگواری برای سربازان فیلیپینی در این قلعه افتاده است.

 

زیباترین شهرهای فیلیپین را بشناسید

 

تاریخچه قلعه سانتیاگو در فیلیپین

قلعه سانتیاگو در طول تاریخ شاهد فراز و نشیب‌های بسیار زیادی بوده است. به این صورت که قلعه در ابتدا با هدف ایجاد مکانی برای پادشاهان فیلیپینی جهت فرمانروایی در قرن شانزدهم ساخته شد. بعدها با وارد شدن اسپانیایی‌ها به خاک‌های این کشور و استعمار آن‌ها تغییرات بسیار زیادی در آن اعمال شد. در نهایت در سال ۱۵۷۱ آن را به یک قلعه دفاعی تبدیل کردند. بعدها این قلعه توسط دزدان دریایی چینی تخریب شد. با توجه به اینکه هرگز این قلعه مکان مستحکمی نبوده و همواره در طول تاریخ آسیب‌های شدیدی را دیده بود در سال ۱۵۸۹ اسپانیایی‌ها بنای محکم‌تر و مستحکم‌تری ساختند.

 

  راهنمای سفر به پالاوان؛ تکه‌ای از بهشت در فیلیپین 

 

اما باز هم قلعه از دست حوادث در امان نماند و این بار در سال ۱۶۴۵ حادثه طبیعی (زلزله‌ای قوی) آن را تخریب کرد. باز هم قلعه شاهد بازسازی‌های بزرگی شد. در جنگ جهانی دوم آمریکایی‌ها از این قلعه به عنوان پایگاه خود استفاده می‌کردند. البته بعدها ژاپنی‌ها توانستند قلعه را تسخیر کنند. این قلعه شکنجه‌ها و آزار و اذیت‌های بسیار زیادی را در دل خود نهفته است.

 

حس و حال عجیب در بازدید از قلعه سانتیاگو در فیلیپین

با اینکه فکر کردن به این قلعه و حوادثی که در طول تاریخ شاهد آن بوده است آن را به مکانی نا خوشایند تبدیل می‌کند ولی از طرفی دیگر همین تاریخ غنی آن را به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری فیلیپین تبدیل کرده است. طبق آمار و ارقام گفته شده در طول جنگ جهانی دوم نزدیک به ۳۰۰۰ فیلیپینی در این مکان اعدام شده‌اند. طریقه اعدام و مرگ حدود ۶۰۰ تا از افرادی که در این قلعه نگه‌داری می‌شدند امروزه بر روی مقبره‌های آن‌ها نوشته شده است. این مقبره‌ها در محوطه اطراف قلعه سانتیاگو قرار دارند. یکی از سردارها و قهرمانان مردم فیلیپینی با نام خوزه ریزال نیز در این قلعه نگه‌داری و اعدام شده است. البته ناگفته نماند که هنوز هم بسیاری از سیاهچاله‌ها و قسمت‌های مخوف این قلعه برای بازدید عموم ممنوع می‌باشد.

 

لوکس‌ترین هتل‌های فیلیپین را بشناسید

 

ارزش قلعه سانتیاگو در فیلیپین

قلعه سانتیاگو یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تاریخی در کشور فیلیپین می‌باشد. این قلعه که شاهد تاریخ پرفراز و نشیب فیلیپین بوده است در لیست آثار تاریخی این کشور گنجانده شده است و ارزش بسیار زیادی از نظر تاریخی برای مردمان این کشور دارد. سالانه گردشگران بسیار زیادی از کشورهای مختلف دنیا برای بازدید از این قلعه به شهر مانیل می‌روند تا آثار بازمانده از تاریخ این کشور را بتوانند با چشم‌های خود مشاهده کنند. در این بازدید می‌توانید از موزه آن نیز دیدن کنید. در این موزه نقاشی‌ها، وسایل شخصی و لباس‌های قهرمان ملی مردم فیلیپین با نام خوزه ریزال قرار دارند.

 

 

ساعت بازدید از قلعه سانتیاگو در فیلیپین

با اینکه اجازه بازدید از تمامی قسمت‌های قلعه و سیاهچال‌های موجود در آن به گردشگران داده نمی‌شود ولی با این حال گردشگران می‌توانند در ساعات کاری قلعه سانتیاگو به این مکان بروند و از جاهای مجاز و موزه‌ها آن دیدن کنند. ساعات کاری این قلعه از ساعت ۸ تا ۱۸ می‌باشد. علاقه‌مندان می‌توانند با تورهای شهری و یا به صورت انفرادی به این مکان بروند. دسترسی به این قلعه آسان است. فقط کافی است تا سوار ماشین یا تاکسی شوید و مسیر آن را در پیش بگیرید.

 

۸ غذای خیابانی خوشمزه فیلیپینی

۰۷ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران