کلیسای نوتردام سایگون در هوشی مین ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
کلیسای نوتردام سایگون در هوشی مین ویتنام

بسیاری از مردم که فکر می‌کنند ویتنام کشوری جنگ زده است و ارزش سفر ندارد باید بگوییم که این دسته از افراد سخت در اشتباه‌اند. تور ویتنام به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد و چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده‌ای که دارد یکی از پرطرفدارترین تورها در کل دنیا می‌باشد. امروزه تورهای ویتنام در بین ایرانیان نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. یکی از معروف‌ترین مکان‌ها دیدنی در ویتنام کلیسای نوتردام سایگون می‌باشد که در شهر هوشی مین واقع شده است. به دلیل شهرت فراوانی که این کلیسا دارد در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

 

کلیسای نوتردام سایگون

کلیسای نوتردام سایگون که در شهر هوشی مین ویتنام قرار دارد یکی از بناهای مذهبی می‌باشد که برای عبادت مسحیان کاتولیک ساخته شده است. سالانه گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از معماری شگفت‌انگیز و فوق‌العاده این کلیسا به شهر هوشی مین سفر می‌کنند. از آنجایی که این بنا به یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های گردشگری در ویتنام تبدیل شده است گردشگران می‌توانند بعد از بازدید کلیسا در محوطه اطراف آن نیز قدم بزنند. دست فروش‌هایی که می‌توانید سوغاتی و یا یادگاری از آن‌ها تهیه کنید از جمله جذابیت‌های این منطقه می‌باشد.

 

 بایدها و نبایدهای سفر به ویتنام 

 کلیسای نوتردام سایگون

 

تاریخچه کلیسای نوتردام سایگون

سال ساخت کلیسای نوتردام سایگون به سال ۱۸۶۰ برمی‌گردد. البته سال تاسیس  آن ۱۸۸۰ می‌باشد. این کلیسا در دوران استعمار ویتنامی‌ها توسط فرانسوی‌ها ساخته شد. از این رو سبک معماری فرانسوی به صورت بسیار بارزی در آن قابل رویت است. آنچه باعث زیبایی بیشتر ظاهر این کلیسا شده است پنجره‌هایی با رنگ‌های متفاوت و آجرهای قرمزی هستند که در ساخت آن استفاده شده است. هنوز هم این کلیسا از طرف مسحیان کاتولیک به عنوان یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها برای دعا و عبادت شناخته می‌شود. در نگاه اول سقف گنبدی شکل و طاق‌های زیبایی که بر روی آن‌ها قرار گرفته است توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. گچ‌کاری‌های ظریف و زیبایی که در آن استفاده شده است از دیگر جنبه‌های قابل توجه در این کلیسای نوتردام سایگون می‌باشد. در طول تاریخ همواره برای نگه‌داری این کلیسا تلاش شده است. از این رو همواره مورد بازسازی‌های زیادی قرار گرفته است.

 

  برای سفر به ویتنام به چقدر پول نیاز دارید؟ 

کلیسای نوتردام سایگون

 

سبک معماری کلیسای نوتردام سایگون

امکان ندارد با مشاهده کلیسای نوتردام سایگون به یاد سبک معماری فرانسوی‌ها نیافتید. چرا که این بنای مذهبی در دوران استعمار فرانسوی‌ها ساخته شده است. دو برج مرتفع و مجسمه حضرت مریم از اصلی‌ترین مشخصه‌های ظاهری این کلیسا می‌باشد. این دو برج ارتفاعی در حدود ۵۸ متر را دارند. دو عدد ناقوس عظیم که خود شامل ۶ عدد زنگ می‌باشد از شاهکارهای موجود در معماری کلیسای نوتردام سایگون است. علاوه بر این‌ها دیوارهای باشکوه با گچ‌کاری‌های زیبا و گنبد باشکوه این بنا جلال خاصی به آن داده است.

مجسمه حضرت مریم که با عظمت خاصی در محوطه کلیسای نوتردام سایگون قرار گرفته است شکوه بسیاری به این بنای مذهبی بخشیده است. این مجسمه ۴ متر ارتفاع دارد و قدمت آن به سال ۱۹۵۹ برمی‌گردد. افسانه‌های زیادی در مورد این مجسمه گفته شده است که شهرت آن را در بین توریست‌ها دو چندان کرده است. از جمله این افسانه‌ها در مورد دیده شدن مجسمه در حال گریستن بوده است. این داستان به سال ۲۰۰۵ میلادی برمی‌گردد. البته ناگفته نماند که هنوز هم عده‌ای وجود دارند که این ادعاها را باور می‌کنند.

 

  رستوران‌های ارزان‌قیمت آخرشبی در هوشی مین 

کلیسای نوتردام سایگون

 

محوطه اطراف کلیسای نوتردام سایگون از دیگر جنبه‌های زیبای این مکان بی‌نظیر است. پیاده‌روی و قدم زدن در محوطه سرسبز و آباد اطراف آن از بعد از بازدید از کلیسا به هر گردشگری شدیدا توصیه می‌شود.

 

بازدید از کلیسای نوتردام سایگون

به دلیل تخریب‌هایی که در طول زمان متوجه کلیسای نوتردام سایگون شده است دولت ویتنام پروژه عظیمی را در سال ۲۰۱۷ برای مرمت و ترمیم این بنا شروع کرد. امروزه این پروژه در حال انجام است و هنوز به اتمام نرسیده است. طبق تاریخ مشخصه شده گفته می‌شود که بازسازی این بنای مقدس و مذهبی در سال ۲۰۲۰ به اتمام خواهد رسید. از این رو فعلا گردشگران نمی‌توانند از درون این کلیسا بازدید کنند. در نتیجه این بازدید فقط محدود به بنای بیرونی آن است.

 

  ۴ فروشگاه لباس در هوشی مین ویتنام 

کلیسای نوتردام سایگون

 

البته مسحیان کاتولیک اجازه دارند تا یکشنبه‌ها در ساعت ۹:۳۰ صبح به این کلیسا بروند و به عبادت مشغول شوند. اگر خیلی خوش‌شانس باشید می‌توانید شما نیز به بهانه عبادت وارد این کلیسا شوید. البته درهای آن بعد از اتمام پروژه بازسازی به روی گردشگران باز خواهد شد.

۲۸ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران