بهترین فعالیت‌ها در سفر نوروزی به مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
بهترین فعالیت‌ها در سفر نوروزی به مسکو

مسکو دیگر آن شهر کمونیستی سابق نیست و در واقع در سال‌های اخیر با ورود سیستم سرمایه داری به آن، به یکی از قطب‌های گردشگری در دنیا بدل شده و با سرعتی بالا در این صنعت رشد پیدا می‌کند. شهری که در اولین روزهای بهار، آرام آرام فصل سرد زمستان را پشت سر می‌گذارد و فصل سفر به آن آغاز می‌شود وبه همین دلیل است که تور نوروز روسیه طرفداران بسیاری دارد. در نوشته‌ی امروز نیز، ما به سراغ فعالیت‌های متنوعی رفته‌ایم که در سفر نوروزی به مسکو می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید و تعطیلاتی عالی را پشت سر بگذارید.

 

هوای مسکو در تعطیلات نوروزی چطور است؟

هوای مسکو در این ایام کمی غیر قابل پیش بینی می‌شود، اما با این حال هنوز نشانه‌های زمستان در هوای این شهر باقی خواهد بود. آفتاب گرم در روزها از شما پذیرایی می‌کند و شب‌ها سرمای هوا دوباره جاری می‌شود. در هر حال بخش زیادی از فعالیت‌هایی که در مسکو انجام می‌دهید، در محیط‌های سرپوشیده است و وقتی در رفت و آمد هستید هم به هیچ وجه سرمای هوا آنقدری نیست که شما را آزار دهد.

 

بهترین جاذبه‌های مسکو برای کودکان

  مسکو

 

فعالیت‌هایی که در سفر نوروزی به مسکو می‌توانید تجربه کنید

 

  1. بازدید از میدان سرخ مسکو

میدان سرخ مسکو را به نوعی قلب روسیه می‌دانند. جایی که تقریبا تمام گردشگران به این شهر از آن بازدید می‌کنند و از معماری زیبای ابنیه‌ای که در اطرافش واقع شده، لذت می‌برند. این مکان دیدنی‌های متفاوتی در اطراف خود دارد و همچنین بازاری نیز هست که می‌توانید در آن به خرید مشغول شوید. از همین جاست که می‌توانید از نقاطی همچون کلیسای سنت باسیل نیز دیدن نمایید.

 

  میدان سرخ مسکو

 

  1. تماشای ابنیه تاریخی و مهم مسکو

یکی دیگر از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای گردشگرانی که با تور روسیه سفر می‌کنند، بازدید از ابنیه تاریخی و زیبای این شهر است. برای شروع بهتر است حتما از کلیسای معروف سنت باسیل آغاز کنید. کلیسایی با معماری متفاوت که طراحی آن به گونه‌ای بوده که به شکل شعله‌های آتش دیده شود. اگر چه کمی غیر واقعی به نظر می‌رسد، اما گفته می‌شود تزار آنقدر از معماری این بنا خوشش آمده بود که دستور داد تا معمار آن کور شود تا نتواند بنایی به این زیبایی دوباره طراحی کند.

 

بازدید از موزه لنین مسکو

مسکو

 

البته بناهای بیشتری در مسکو هستند که باید از آن‌ها بازدید به عمل آورید که برای مثال می‌توان به مقبره لنین و همچنین کاخ کرملین اشاره کرد.

 

  1. بازدید از موزه‌ها زیبای شهر

بنای بعضی از موزه‌های مسکو به اندازه‌ی چیزی که در آن‌ها به نمایش در می‌آید اهمیت دارد. یکی از مهم‌ترین آنها موزه دولتی تاریخ است که معماری آن به شکل نئو روسی بوده و در سال ۱۸۷۲ ساخته شده است. مجموعه‌ای بسیار ارزشمند از وسایل روزمره تا تندیس‌های مذهبی در این موزه نگهداری می‌شود که دیدن آن به همه توصیه می‌شود.

 

 مسکو

 

  1. خرید در مراکز خرید استثنایی مسکو

مسکو به طور کلی شهری گران است که در آن مراکز خرید، هتل‌ها و تفریگاه‌های لوکس بسیاری خواهید دید. مراکز خرید مسکو نیز سرآمد تمام این موارد هستند و از جمله بهترین آن‌ها ابتدا باید از GUM اسم برد. یک مرکز خرید بسیار زیبا که معماری کم‌نظیری میان مراکز خرید مطرح دنیا دارد و بنای آن مربوط به سال‌های آخر دهه ۸۰ میلادی است. حدود ۲۰۰ بوتیک از برترین برندهای دنیا در این مکان حضور دارند و شما می‌توانید در آن‌ها به خرید مشغول شوید. حتی اگر نمی‌خواهید در GUM خرید کنید، برای دیدن این مکان زیبا و قدم زدن میان فروشگاه‌هایش هم که شده، حتما سری به آن بزنید.

 

۷ بوتیک مد روز دنیا در مسکو مخصوص خانم‌ها

مسکو

 

TsUM یکی دیگر از مراکز خرید جذاب مسکو است و بدون شک لاکچری‌ترین مرکز خرید مسکو و حتی کل کشور می‌وان آن را به حساب آورد. Aviapark Mall، Mall Yevropeyskiy، Okhotny Ryad، Afimoll City و ... تنها چند نام از مراکز خرید جذاب و عالی مسکو هستند که در یک بار سفر به این شهر می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل آورید.

 

 مسکو

 

  1. پارک‌های آبی و بازی

پارک‌های آبی زیادی در مسکو وجود دارد که می‌توانید زمانی که هوا گرم است به آن‌ها مراجعه کنید. اما با توجه به زمان نوروز، بیشتر باید توجه خود را روی پارک‌های سرپوشیده بگذارید. برای مثال پیشنهاد ما به شما رفتن به پارک آبی بسیار عالی Aquapark Karibiya است که پارک آبی بزرگ و پر از تجهیزات بازی است.

 

پارک‌های زیبای مسکو؛ به‌دور از هیاهوی شهر ریلکس کنید و از طبیعت لذت ببرید

مسکو

 

از طرفی پارک بازی واقعیت مجازی ARena Space، پارک‌های بازی سرپوشیده همچون Zamania و همچنین HAPPYLON Pirates Park هم هستند که می‌توانند ساعت‌های خوش و مفرحی را برای شما  خانواده‌تان رقم بزنند.

 

  1. بازدید از پارک گورکی

همانطور که گفیم، روزهای عید هوا آنقدر سرد نیست که نتوانید از هوای آزاد لذت ببرید. برای لذت بردن از هوای بهار مسکو نیز پیشنهاد می‌کنیم سری به پارک گورکی بزنید. این پارک دارای مسیر آبی، درختان بسیار و محیطی آرامش بخش است که می‌تواند برای ساعتی شما را از شلوغی‌های شهر دور کند. همچنین چند مکان مهم شهر همچون موزه هنر Garage نیز در نزدیکی پارک گورکی مسکو قرار گرفته که می‌توانید از هر دو در یک زمان بازدید کنید.

 

 مسکو

 

  1. بازار Izmailovo

برای خرید سوغات از مسکو، هیچ جایی بهتر از بازار Izmailovo نیست. در این بازار شما می‌توانید در محیطی بسیار زیبا، انواع محصولات از جمله سرامیک ازبکی، فرش‌های زیبا، عروسک‌های محبوب و معروف روسی و بسیاری چیزهای دیگر را خریداری کرده و از بودن در یک بازار سنتی در قلب مسکویِ مدرن لذت ببرید.

 

 بازار Izmailovo

 

  1. بازدید از برج تلوزیون Ostankino

 اگر شب خواستید از یک فعالیت جذاب و رایگان بهره ببرید، به تمایاش برج تلوزیون Ostankino بروید که با چراغ‌های LED، شب‌ها نمایی زیبا پیدا می‌کند. همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه، ساعتی را در این برج سر کرده و یا بیرون از آن به تماشای فواره‌ها بنشینید و در پس زمینه از دیدن این برج نورانی و رنگین، لذت ببرید.

 

۵ سوغاتی از بهترین یادگاری‌های روسیه که باید بخرید

 برج تلوزیون Ostankino

۱۳ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران