بهترین فعالیت‌ها در مسکو (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری مسکو
بهترین فعالیت‌ها در مسکو (قسمت دوم)

مسکو را می‌توان با کلانشهر فوق‌العاده نیویورک در غرب مقایسه کرد. شهر بزرگی با تاریخ پیچیده و چشمگیر و همچنین محل استقرار دولت روسیه است. به علاوه تور مسکو سفر به پایتخت بزرگ‌ترین کشور جهان بوده و جایی است که تجملات در هر موضوع و زمینه‌ای حرف اول را می‌زند. ساختمان‌ها بزرگ و باشکوه هستند، پارک‌ها دلپذیر و عظیم هستند، و حتی ایستگاه‌های مترو در مسکو متفاوت از هر جای دیگری در جهان به نظر می‌رسند. قسمت قبل این مقاله ما گشت و گذارمان را از کرملین شروع و به قسمت‌های دیگر شهر رفتیم ر اینجا به ادامه بررسی زیبایی‌های شهر می‌پردازیم.

 

اطراف شهر را با ون دوره شوروی بگردید

اگر دور زدن با اتوبوس‌های دو طبقه کمی غیر واقعی است، چرا با یکی از ون‌های دوره شوروی مکان‌های اصلی را نگردید تاکمی تجربه فرهنگی‌تری به دست بیاورید؟ بدون شک یکی از نمادی‌ترین وسایل نقلیه روسیه به عنوان سمبلی از گذشته اتحاد جماهیر شوروی و یک نشانه فرهنگی با نمای بیرونی یکنواخت (معروف به "قرص نان")، وانت‌های UAZ-452 هستند. بنابراین فرقی نمی‌کند با چه وسیله‌ای به گردش می‌روید در نهایت یکی از بخش‌های گردشی سفرتان را به این ون‌ها اختصاص دهید.

کوسه‌ها را در Moskvarium از نزدیک ببینید

قدرتمندترین آکواریوم اروپا (از نظر اندازه)، Moskvarium یک فضای مدرن چشمگیر است که به زیبایی و تنوع آبزیان اختصاص یافته است. این مجموعه عظیم که درست در حومه مرکز شهر مسکو (حدود ۲۰ دقیقه رانندگی از میدان سرخ) واقع شده است، بیش از ۷۰ نمایشگاه تعاملی را در بر می‌گیرد. این‌ها شامل برنامه‌های زنده و فرصت شنا با دلفین‌ها می‌شود که که مطمئناً برای سفرهای خانوادگی مخصوصا با بچه‌ها انتخابی عالی و تاثیرگذار خواهد بود. شما می‌توانید در اینجا از انواع ماهی‌های زیبا دیدن کرده و عکس‌های بی‌نظیری بیاندازید.

 

۸ دلیل برای انتخاب روسیه برای سفر

در پارک موضوعی و نمایشگاه VDNKh فرهنگ شوروی غوطه‌ور شوید

پارک VDNKh که در سراسر منطقه اوستانکینسکی گسترده شده است، موزه و پارک موضوعی عظیم در فضای باز است که به صنعت روسیه و ارزش‌های شوروی پرداخته است. این مجموعه عظیم با چندین مجسمه با روکش طلا و غرفه‌های تزئین شده است که هر کدام به طور منحصر به فردی برای نشان دادن علایق و تلاش‌های مختلف شوروی مانند زمین‌شناسی و مسابقه فضایی طراحی شده‌اند.

به کاخ کولومنسکویه سفر کنید

کاخ کولومنسکویه با نمایی کارت پستالی و دیدنی مشرف به رودخانه درخشان مسکوا در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب مرکز مسکو، یک ملک سلطنتی سابق است که اکنون به‌عنوان یک پارک وسیع با باغ‌های به‌دقت نگهداری‌شده، از جمله یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای سنگی سفید روسیه (کلیسای معراج فهرست شده در فهرست یونسکو) به روی عموم باز است. این پارک سلطنتی عظیم دارای مسیرهای پیاده‌روی در میان مناطق جنگلی آرام و مناظر باشکوهی از منطقه محل بالای تپه خود است. این پارک برای مدت طولانی به عنوان یکی از جواهرات پنهان در مورد کارهایی که باید در مسکو انجام شود در نظر گرفته می‌شد.

از منظره برج تلویزیونی Ostankino لذت ببرید

برج Ostankino با ارتفاع ۵۴۰.۱ متر با ادعای شهرت بلندترین سازه مستقل در اروپا و یازدهمین سازه بلند در جهان در کنار پارک دوبووایا واقع شده است. برای علاقه‌مندان به ارتفاع و تماشای خط افق کم‌تر دیده شده شهر رفتن به این برج امری ضروری خواهد بود که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. در اینجا سکوی رصد با ارتفاع ۳۳۷ متر بهترین مکان برای تماشای مناظر پانوراما است.

 

شهر نیژنی نووگورود را در روسیه بشناسیم

از موزه کیهان نوردی دیدن کنید

موزه کیهان‌نوردی، یکی از موزه‌های فضانوردی و فضانوردان آینده، به تاریخ، ارتباط امروزی و احتمالات آینده اکتشاف فضا اختصاص دارد. این موزه بینش شگفت انگیزی از دیدگاه شوروی از مسابقه فضایی دهه ۱۹۶۰ ارائه می‌دهد. این موزه که در یک سایت سبز و دوست‌داشتنی در گوشه‌ای از VDNKh قرار دارد، دارای یک افلاک‌نمای فضای باز، نمایش‌های تعاملی برای کودکان، و همچنین داخل نمایشگاه‌هایی است که قطعات اصلی فضاپیما را به نمایش می‌گذارد. توصیه می‌کنیم برای بهترین تجربه، یک تور هدایت شده شامل دسترسی به موزه و VDNKh را رزرو کرده و با یک تیر دو نشان بزنید.

تجربه آشپزی مسکو با یک تور غذایی کامل کنید

مسکو به عنوان یکی از بهترین شهرهای اروپا برای غذا خوردن شهرت داشته و به همین دلیل طیف وسیعی از رستوران‌ها و کافه‌ها را در خود جای داده است. برای کسانی که به دنبال یک تجربه کامل آشپزی مسکو هستند که شامل برخی از بهترین جواهرات و تجربیات پنهان است، تورهای غذایی راهی ایده آل برای گشتن هستند. بسته به تور انتخابی خود، می‌توانید انتظار چند پلمنی (کوفته‌ها)، بلینی (پنکیک نازک به اندازه ویفر)، و دونات پونچیکی معروف را امتحان کنید.

به دیدن بزرگ‌ترین باغ گیاه شناسی اروپا بروید

باغ گیاه شناسی اصلی آکادمی علوم روسیه که در سال ۱۹۴۵ ساخته شد، فضایی به وسعت ۳۴۰ هکتار از مجموعه‌های گیاهی و مسیرهای پیاده‌روی کنار دریاچه برای کاوش است. این یکی از آن مکان‌هایی است که با قدم زدن در اطراف آن می‌توانید از گل‌های رنگی زیبا و دیدنی و معطر دیدن کنید. بسیاری از باغ‌های مرتب، حوضچه‌های زیبای پر از لاک‌پشت‌ها و پرندگان آبزی، باغ ژاپنی جذاب و درختان بسیار کمیاب در ابن باغ وجود دارد.

 

گردش در بهترین خیابان‌های مسکو

در اطراف صومعه نوودویچی پرسه بزنید

صومعه نوودویچی و دیوارهای اطراف آن به سبک کرملین یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های مسکو است. مجموعه‌ای در فهرست یونسکو که در دهه ۱۵۰۰ تأسیس شد و شامل کلیساها، کلیساهای جامع، برج‌های ناقوس و گورستان می‌شود. پس از بازدید از ساختمان‌ها به سمت فضای سبز بیرونی که صومعه را احاطه کرده است بروید که جایی عالی برای قدم زدنی آرامشبخش است. البته بهتر است برای دانستن همه چیز در مورد معماری و تاریخ آن، یک تور هدایت شده که توسط اکثر مسافران توصیه می‌شود را برای گردش انتخاب کنید.

در پارک خانوادگی SKAZKA سواری‌های هیجانی را تجربه کنید

اگر با جوانانی سفر می‌کنید که به نظر می‌رسد هرگز نمی‌توانند انرژی خود را بسوزانند، به محله Krylatskoye بروید که پارک ماجراجویی و پرطرفدار SKAZKA در آن واقع شده است. در ایجا بچه‌ها می‌توانند از همه چیز، از ماشین‌های تصادفی گرفته تا باغ‌وحش لذت ببرند در حالی که والدین ممکن است بخواهند به یکی از کافه‌ها یا رستوران‌ها بروند. برای هیجانی بدون بچه‌ها می‌توانید سوار ترن هوایی شوید و ترشح آدرنالین در خون‌تان را تجربه کنید.

در کروز رودخانه مسکو شرکت کنید

برای کسانی که به دنبال چشم اندازی منحصر به فرد از شهر هستند، مجموعه‌ای از تورها عاشقانه و گردشی با مضمون لوکس یا مهمانی وجود دارد که مسکو را از زاویه رودخانه‌اش به تصویر می‌کشد. شما در این کروز می‌توانید برخی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی اطراف کرملین و پارک گورکی را با قایق ببینید. کشتی‌های دریایی همچنین می‌توانند شما را به زیر پل‌ها ببرند، با موسیقی زنده سرگرم‌تان کنند و با روایت‌های صوتی زنده، اطلاعاتی در مورد مکان‌های دیدنی ارائه دهند.

یک میز در کافه پوشکین بگیرید

کافه پوشکین در بلوار Tverskoy که مورد علاقه بسیاری از مردم مسکو است، مکانی صمیمی برای لذت بردن از غذاهای معتبر روسی محسوب می‌شود. بیشتر محلی‌ها به خاطر دکوراسیون سنتی این کافه که به لطف قفسه‌های چوبی کتاب‌ شبیه خانه اعیانی با فضای جذاب شده است به آن علاقه دارند. منوی این کافه از غذاهای کلاسیک اروپایی و غذاهای محلی و سنتی روسی تشکیل شده است که تجربه‌ای اصیل و فرهنگی برای شما رقم می‌میزند همچنین طیفی از نوشیدنی‌ها نیز در اینجا در دسترس هستند.

در پارک آبی Karibiya تفریح کنید

پس از یک روز سخت و پر از گشت و گذار در شهر زمانی را برای استراحت در یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی مسکو صرف نکنید؟ در واقع پارک آبی Karibiya تعداد انگشت شماری استخر از جمله آبگرم آب نمک گرم و سرسره‌های سرگرم‌کننده اما نه چندان وحشی، به‌علاوه یک سالن بولینگ برای بچه‌ها، یک مرکز تناسب اندام و بار برای بزرگسالان دارد که می‌تواند تمامی سنین با هر سلیقه‌ و انتظاری که هستند را راضی نگه دارد.

 

معرفی ۴ کانال‌ زیبای سنت پترزبورگ

سفر یک روزه به سرگیف پوساد داشته باشید

شهر باستانی سرگیف پوساد در فاصله کمی بیش از یک ساعت رانندگی از مسکو یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگران است. این شهر به دلیل داشتن یکی از مهم‌ترین و مقدس‌ترین صومعه‌های روسیه یعنی مجتمع صومعه Trinity Lavra St. Sergius با بازدید رایگان شهرتی در حد جهانی دارد. این صومعه که در سال ۱۳۴۰ پس از میلاد توسط سنت سرجیس تأسیس شد، امروزه به عنوان صومعه‌ای فعال که بازدیدکنندگان در آن رایگان هستند یکی از اهداف توریستی سفر به مسکو محسوب می‌شود. در بازدید از این صومعه آثار هنری قابل توجه و مجموعه موزه‌های تاریخی آن را بازدید کنید.

در باغ اسکندر قدم بزنید

در حالی که اکثر جاذبه های دیگر مسکو نیاز به بلیط یا هزینه ورودی دارند، حداقل یک جواهر وجود دارد که اینطور نیست. اگر در نزدیکی کرملین اقامت دارید، باغ الکساندر دقیقاً در نزدیکی شماست. باغ الکساندر همچنین به عنوان الکساندروفسکی ساد شناخته می‌شود یک پارک وسیع است که در کل دیوار غربی کرملین به طول نزدیک به ۱ کیلومتر امتداد یافته است.

در زیر دروازه ایبری و کلیسای کوچک قدم بزنید

دروازه ایبری و کلیسای کوچک که گاهی اوقات دروازه رستاخیز نامیده می‌شود روبروی میدان سرخ قرار گرفته و میدان Manezhnaya را به هم متصل می‌کند، جایی به شدت تاریخی است. این مکان به شدت زیبا که به عنوان ورودی دیدنی و معنوی میدان سرخ در نظر گرفته می‌شود یکی از جاهایی است که حتما باید در سفر به مسکو از آن دیدن کنید. بسیاری بر این باورند که باید نماد ایبری را قبل از ورود به دروازه ببوسند و پسرها کلاه خود را بردارند. برای آشنایی با فرهنگ محلی، به یک تور پیاده‌روی بپیوندید و درباره اهمیت این دروازه برای دین و تاریخ بیشتر بدانید.

تمام روز را در پارک موضوعی دریم ایسلند بازی کنید

پارک تفریحی جزیره رویا پس از افتتاح در اوایل سال ۲۰۲۰، عنوان محبوب بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده در اروپا را به خود اختصاص داد. در سرتاسر پارک مجموعه‌ای از وسایل سواری با موضوع کارتون‌های کلاسیک مانند لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته نوجوان، پینوکیو، اسمورف‌ها، هتل ترانسیلوانیا و هلو کیتی را خواهید دید. همچنین دارای خیابان‌های جذاب و مرتبی است که شما را به شهرهای شلوغی مانند لندن و بارسلون می‌رساند! اجراهای زنده، غذاخوری‌های فراوان، سینما و هتل هر چیزی که فکرش را بکنید می‌توانید در این مجموعه شگفت‌انگیز و واقعا بزرگ پیدا کنید که هر آنچه که ممکن است به آن لازم داشته باشید را در اختیارتان قرار می‌‌دهد.

 

بهترین فعالیت‌ها در سوچی، روسیه

در اتاق فرار مسابقه دهید

اتاق‌های فرار که ذهن شما را به چالش می‌کشند راهی عالی برای گذراندن یک عصر دوستانه و گروهی است. پازل‌ها را کشف کنید و قبل از اتمام زمان از هر اتاق فرار کنید. بازی‌های اتاق فرار مسکو معمولا حدود ۶۰ دقیقه طول می‌کشد و طیفی از موضوعات مانند یک پناهگاه هسته‌ای اتحاد جماهیر شوروی یا حتی یک بازی تعقیب و گریز از افراد نقاب‌دار در فضای باز مناسب برای کل خانواده را را در بر می‌گیرد.

برای یک روز به سوزدال و ولادیمیر بروید

این دو شهر بخشی از حلقه طلایی شهرهای باستانی روسیه هستند که یک گزینه فوق العاده برای هر کسی که می خواهد برای یک دقیقه از هرج و مرج مسکو خارج شود. آن‌ها به لطف تاریخ غنی، فرهنگ متنوع و معماری خیره کننده خود، به عنوان سفرهای یک روزه انتخابی عالی محسوب می‌شوند. در سوزدال، قلعه کرملین جاذبه اصلی محسوب شده، و کلیسای جامع عیسی مسیح (و درهای طلایی قرن سیزدهمی آن) سال به سال بازدیدکنندگان بیشتری را مجذوب خود می‌کند. در ولادیمیر، کلیسای جامع الهام‌بخش Assumption  با پنج گنبد طلایی که پس‌زمینه‌ای رویایی برای عکاسی فراهم می‌آورد شهرت زیادی دارد. اگر حوصله اجاره ماشین ندازید بهتر است از دردسر دوری کنید و با پیوستن به تورهای هدایت شده هر دو شهر باستانی را در یک روز بازدید کنید.

فرار از جمعیت در باغ گیاه شناسی دانشگاه دولتی مسکو

باغ گیاه شناسی دانشگاه دولتی مسکو (تاسیس در سال ۱۷۰۶) با داشتن عنوان قدیمی‌ترین باغ گیاه شناسی روسیه، مکانی فوق‌العاده برای فرار از شهر و آشنایی با گیاهان غنی روسیه است. این باغ با چیدمان زیبا دارای بیش از ۶۰۰۰ گونه گیاهی است که آب و هوای مختلف در سراسر جهان را در بر می‌گیرد و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد همه چیز را از گل رز و لاله گرفته تا کاکتوس‌ها و درختان بامبو ببینند!

سوار ماشین برف‌رو شوید

مسکو همیشه زمستان نیست اگر می‌خواهید سفری برفی داشته باشید بهتر است بین ماه‌های دسامبر و مارس به این شهر سفر کنید. به محض اینکه اولین بارش برف می‌بارد، زمان تورهای ماشین برفی فرا رسیده است. این ماشین‌ها راهی فوق‌العاده برای کاوش در مکان‌های دور از دسترس و جنگل‌های جادویی فراتر از محدوده شهر مسکو ایجاد می‌کنند. حتی اگر قبلا سوار اسکی دوو یا برف‌موبیل نشده‌اید، مربیان متخصص دوستانه در هر مرحله با شما همراه خواهند بود و امنیت و لذت همیشه در اولویت هستند.

 

معرفی چهار رود مهم روسیه

۲۵ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران