معرفی غار شگفت‌انگیز کارائین در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
معرفی غار شگفت‌انگیز کارائین در آنتالیا

یکی از تصورات غلطی که در بین گردشگرانی که قصد سفر با تور آنتالیا را دارند وجود دارد این است که این شهر زیبا را صرفا سفری برای تفریحات آبی می‌پندارند. ولی باید بگوییم که اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید سخت در اشتباه‌اید. این شهر ساحلی و زیبای ترکیه یکی از مقصدهای گردشگری ترکیه و دنیا می‌باشد که جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری دارد که گردشگران می‌توانند در کنار استفاده از سواحل زیبای آن از این مکان‌ها نیز دیدن کنند. یکی از این جاذبه‌های گردشگری آنتالیا غار کارائین می‌باشد. اگر به غارها و مکان‌های قدیمی دنیا علاقه‌مند هستید بازدید از این غار را شدیدا توصیه می‌کنیم.

 

غار کارائین آنتالیا

غار کارائین یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های کشور ترکیه و حتی دنیا می‌باشد که در شهر ساحلی آنتالیا واقع شده است. طبق گفته تاریخ شناسان و باستان شناسان قدمت این غار ۲۵۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد. گفته می‌شود که این غار در طول تاریخ محل سکونت انسان‌ها به مدت هزاران سال بوده است. این غار بی‌نظیر بر روی کوهی در مسیر ترمسوس قرار گرفته است. گردشگران باید چند دقیقه پیاده‌روی کنند تا بتوانند به در ورودی غار برسند. امروزه درهای این غار به روی گردشگران باز شده و مسیر ورودی تا انتهای آن توسط چراغ‌های زیادی نورانی شده است. البته روشنایی اصلی این غار به وسیله نور خورشید تامین می‌شود. شما در این مسیر می‌توانید آثاری از زندگی ساکنان این غار را در دیوارها و کف این غار مشاهده کنید. غار کارائین از یک تالار و سه اتاق تشکیل شده است.

 

 آب و هوای آنتالیا در فصل‌های مختلف 

 

 

تاریخچه غار کارائین آنتالیا

غار کارائین محل زندگی مردمان ساکن آنتالیا بوده است. در این غار انسان‌ها چندین هزار سال بدون هیچ مشکلی زندگی کرده‌اند. البته گفته می‌شود اصلی‌ترین کاربرد این غار به عنوان پناهگاه بوده است. یعنی این مکان محل زندگی مردمان آن زمان نبوده است. بلکه به دلیل نوع ساخت و مکان آن در حین حمله دشمن و یا خطرهای طبیعی مکان امنی به حساب می‌آمد. همچنین در صورتی که دشمنی به آن‌ها حمله می‌کرد از آن به عنوان یک سنگر استفاده می‌کردند و سنگ و کلوخه‌هایی به سمت آن‌ها پرتاب می‌کردند. همچنین این غار مکان مناسبی برای پناه بردن از گرمای شدید تابستان و سرمای سخت زمستان می‌باشد. چرا که در روزهای گرم و شرجی تابستان دمای این غار بسیار معتدل و خنک بوده و در سرمای شدید زمستان هوایی معتدل و خوبی دارد. یکی دیگر از مزیت‌های این غار مناسب بودن محوطه آن برای کشاورزی بود که ساکنان آن می‌توانستن نیازهای خود را با کشاورزی تامین کنند. همچنین در کنار این غار جلگه‌ای می‌باشد که کشاورزی در این مکان‌ را آسان‌تر کرده است. ساکنان غار از این آب برای امور کشاورزی و زندگی خود استفاده می‌کردند.

 

  ۷ تفریح ماجراجویانه در سفر به آنتالیا 

غار کارائین آنتالیا

 

مسیر رفتن به غار کارائین آنتالیا

غار کارائین در قسمت شمالی شهر ساحلی آنتالیا واقع شده است. آدرس این غار بزرگراه بوردور و کورکوتلی می‌باشد. اگر تور آنتالیا را انتخاب کردید و به این شهر سفر کرده‌اید به آسانی با تاکسی می‌توانید به سمت این غار راهی شوید. فقط در نظر بگیرید که بعد از پیاده شدن از ماشین باید چیزی در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کنید تا بتوانید به بالای کوهی که غار در آن قرار گرفته است برسید. البته ناگفته نماند که اگر ماشین اجاره کرده‌اید و خودتان رانندگی می‌کنید حواس خود را کاملا جمع کنید. چرا که این مسیر تابلوهای راهنمایی و رانندگی بسیار کمی دارد. همچنین جاده‌ای که به سمت غار می‌رود شیب‌های تند و خطرناکی دارد که باید بسیار احتیاط کنید.

 

 غار کارائین آنتالیا

 

مناسب‌ترین زمان برای بازدید از غار کارائین آنتالیا

ساعات کاری این غار در ماه‌های مختلف سال متفاوت می‌باشد. به این صورت که در ماه‌های آپریل از ۹ تا ۱۹ و در ماه‌های اکتبر تا مارس از ۸ تا ۱۷ درهای آن به روز بازدیدکنندگان باز می‌باشد. گردشگرانی که علاقه‌مند به بازدید از این غار قدیمی هستند می‌توانند در تمامی روزهای هفته با تهیه بلیط ورودیه از این مکان دیدن کنند. توصیه می‌کنیم در حین بازدید از این غار از موزه غار نیز حتما دیدن کنید. این موزه در سمت پایین غار کارائین واقع شده است که می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. همچنین گردشگرانی که این همه راه را طی کرده‌اند و خود را تا به اینجا رسانده‌اند بهتر است از شهرهای اطراف این منطقه نیز دیدن کنند.

۰۸ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران