زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در تایلند

تایلند از لحاظ مساحت به اندازه تگزاس است اما صرف نظر از این که ممکن است کوچک به نظر برسد دارای تعدادی از زیباترین مناظر رویایی دنیاست. از جنگل‌های بارانی سرسبز گرفته تا دریاچه‌های زمردین و آبشارهایی با همه اشکال و اندازه‌ها، شما در مسیرهای طبیعی تایلند می‌توانید زیبایی‌های فراوانی را پیدا کنید. بنابراین یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های که در تور تایلند باید انجام دهید پیاده‌روی در طبیعت بی‌نظیر این کشور است.

 

Ban Ruam Mit

شهر نسبتا ناشناخته بان روام میت که در کنار رودخانه کوک قرار گرفته و از تجمع چندین روستای تپه‌ای به وجود آمده است. به عنوان همسایه چیانگ مای آنچنان بازدیدکننده‌ای به خود نمی‌بیند و تنها تعدادی از گردشگران به سمت اردوگاه نگه‌داری فیل روام میت می‌روند. در این اردوگاه به توریست‌ها چیزهای بیشتری از فیل‌سواری ارائه می‌دهند. قرار گرفتن این روستاها در کنار رودخانه باعث شده پیاده‌روی و کاوش در طبیعت در این منطقه زیبا به شدت دلچسب و به یادماندنی شود. مخصوصا این که مسیرهای پیاده‌روی به خوبی مشخص شده‌اند.

 

 بازدید از جزایر تایلند با کشتی‌های کروز کوچک

 

پارک حفاظت شده حیات وحش Khao Chong

پارک حفاظت شده حیات وحش Khao Chong در فاصله حدودا ۲۰ کیلومتری شهر ترانگ واقع شده است. علاوه بر موزه و نمایشگاه گیاه‌شناسی، این پارک دارای مسیرهای پیاده‌روی بسیاری است. در حالی که در طول مسیر، از گل و گیاهان نادر گرفته تا حیات وحش چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد، اما برجسته‌ترین ویژگی‌های این مسیرها سه آبشار اصلی Ton Yai ، Ton Noi و Ka Kaong هستند که در طول مسیر آن‌ها پیدا خواهید کرد. بیشتر مسیرها از دفتر مرکزی پارک شروع می‌شوند.

 

 

آدرس: Khao Chong Wildlife Development and Conservation Park, Moo 7, Trang-Phatthalung Rd., Chong, Na Yong, Trang 92170 Thailand

 

مسیر ۱۱ در پارک ملی خائو یای

خائو یای در تایلند یکی از آن مکان‌های خوش آوازه کشور است. پارک ملی خائو یای نه تنها اولین پارک ملی تایلند است بلکه سومین پارک ملی بزرگ این کشور هم هست. به همین دلیل گردشگران طبیعت‌گرد بازدید و کاوش در آن را بین برنامه‌های خود می‌گنجانند. جدا از این که خائو یای پر از کوه‌های زیبا، جنگل‌ها و حیوانات متنوع است با ۳ ساعت رانندگی از پایتخت به راحتی در دسترس قرار دارد. این پارک دارای مسیرهای پیاده‌روی گوناگونی است که از لحاظ طول و درجه سختی با هم تفاوت دارند. مثلا مسیر شماره ۸ با درجه سختی آسان و مسیر بیش از یک کیلومتری مناسب افرادی است که دوست دارند تفریحی از طبیعت دیدن کنند. این در حالی‌ست که مسیر شماره ۱۱ چالش برانگیزتر است. طول این مسیر بیش از ۸ کیلومتر بوده و برای افرادی مناسب است که به دنبال چالش بیشتر هستند.

 

معرفی سوغات‌های جالب تایلندی

 

آدرس: Hin Tung, Nakhon Nayok, 26000, Thailand

 

پارک ملی Phu Kradueng

به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین پارک‌های ملی سرزمین لبخند، پارک ملی Phu Kradueng به یکی از مقاصد مطلوب برای طبیعت‌گردان باروحیه در تایلند تبدیل شده است. یکی از بزرگ‌ترین موهبت این پارک که در شمال شرق استان Loei واقع شده وجود فلات بزرگی است که مناظری تا ارتفاع ۱.۲ کیلومتری را در دسترس قرار می‌دهد. صعود به این فلات دشوار اما انجام‌پذیر است و حدود ۳ تا ۴ ساعتی وقت شما را به خود اختصاص می‌دهد. بی‌شک مناظر بالا ارزش سختی را دارند. افرادی که اهل صعود نیستند حتما خوشحال خواهند شد اگر بگوییم در این پارک بیش از ۴۸ کیلومتر مسیر پیاده‌روی و کاوش وجود دارد.

 

 

آدرس: Si Than, Phu Kradueng District, Loei 42180, Thailand

 

مسیر طبیعی Kew Mae Pan

Doi Inthanon واقع در پارک ملی Doi Inthanon در چیانگ مای، یکی از مقاصد توریستی محبوب در شمال تایلند است. یکی از خیره‌ کننده‌ترین مسیرهای طبیعی یعنی Kew Mae Pan در این پارک قرار دارد. علاوه بر مناظر زیبا و قله‌های دیدنی چند آبشار زیبا و متوقفگاه‌هایی برای کاوش وجود دارد، که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. هزینه وروی ۲۰۰ بات است اما این شامل راهنمایی آشنا به منطقه در طول پیاده‌روی می‌شود.

 

معرفی انواع غذاهای خیابانی تایلند

 

آدرس: Doi Inthanon, Ban Luang, Chom Thong District, Chiang Mai 50270

 

آبشار پرانبوری

پارک ملی Kaeng Krachan بزرگ‌ترین پارک ملی تایلند است که اندازه آن را می‌توان در گستردگی حیات وحش موجود از جمله پرندگان، پروانه‌ها، فیل‌ها، خرس‌ها و موارد دیگر دید. اگر خوش شانس باشید در مسیر صعود به آبشار پرانبوری در این پارک می‌توانید حیوانات ساکن را ببینید. مسیر رسیدن به آبشار حدود یک روز طول می‌کشد و همراهی یک راهنما برای عبور از مسیر هم لازم است.

 

 

آدرس: Kaeng Krachan, Kaeng Krachan District, Phetchaburi 76170, Thailand

 

دره Mae Sa

از چیانگ مای اغلب اوقات به عنوان پایتخت شمالی کشور یاد می‌شود. مردم زیادی برای مناظر زیبا، گرفتن آرامش، دیدن معابد و غذاهای لذیذ به این شهر شمالی سفر می‌کنند. با این همه نقاط دیدنی اطراف شهر مانند دره Mae Sa نیز ارزش کاوش را دارند. این دره که تنها در ۱۴ کیلومتری شهر قرار گرفته و با یک ماشین‌سواری کوتاه در دسترس قرار می‌گیرد اغلب نادیده گرفته می‌شود. از آبشارها تا یک باغ گیاه‌شناسی این دره چیزهای زیادی برای ارائه دارد تا روز شما را بسازد. در طول مسیر شما با جاذبه‌های جالب توجه زیاد و مناظر رویایی روبرو خواهید شد.

 

هفت شهر محبوب گردشگران تور تایلند

۲۵ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران