۶ تفریح هنرمندانه در سفر به باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
۶ تفریح هنرمندانه در سفر به باکو

باکو یکی از زیباترین شهرهای حوزه دریای خزر است که به دلیل آنکه پایتخت کشور آذربایجان نیز است، بهترین امکانات رفاهی و اقامتی را در خود دارد. شهری سرد در روزهای زمستانی و گرم در روزهای بهاری و تابستانی. شهری که در آن می‌شود انواع گشت و گذارها را انجام داد و خوش گذراند. در سفرتان با تور باکو به این شهر اگر به دنبال گشت و گذارهای هنرمندانه هستید همراه ما باشید تا ۶ تفریح هنرمندانه در این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- به سینما بروید

باکو در خود سینما کم ندارد. سینماهایی که پرمخاطب‌ترین فیلم‌های روز دنیا را با زبان اصلی و با زیرنویس آذری به نمایش می‌گذارند. سینماهایی که امکانات پخش فوق‌العاده‌ای دارند و همچنین دارای برترین تکنولوژی‌ها هستند. یکی از سینماهای مشهور این شهر سینمای Cinema Plus است که در Mall 28 قرار دارد. سینمایی که یک پردیس است و جدای از سالن‌های عمومی، سالن‌های VIP نیز دارد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در این سینما می‌توانید به تماشای فیلم‌های ۳ بعدی بروید. در سفرتان به باکو به شما پیشنهاد می‌کنیم از طریق سایت، از فیلم‌های روی پرده‌ی سینماهای باکو مطلع شوید و چند ساعت خود را به دیدن فیلم در این شهر بگذرانید.

 

هزینه سفر به باکو چقدر است؟


۲- به شنیدن موسیقی زنده بروید

اگر می‌خواهید موسیقی فولکلور آذربایجانی را زنده بشنوید و یا اینکه می‌خواهید با جوانان هنرمند شهر باکو که موسیقی تلفیقی کار می‌کنند آشنا شوید می‌توانید هر شب به مرکز O Malleys بروید. مرکزی که در آن هرشب هنرمندان آذربایجانی در قالب بندهایشان می‌نوازند و لحظات خوشی ایجاد می‌کنند. در سفرتان به باکو و قصدتان از بازدید از این مرکز باید بدانید آخر هفته‌ها بسیار شلوغ است و احتمال اینکه نتوانید در برنامه شرکت کنید زیاد است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم وسط هفته را برای رفتن به این مرکز انتخاب کنید.

 


۳- از برج‌های شعله دیدن کنید

برج‌های شعله باکو یکی از زیباترین و گران‌ترین سازه‌های کشور آذربایجان محسوب می‌شوند که در سال ۲۰۰۷ ساخت آنها آغاز و در سال ۲۰۱۳ به پایان رسیده است. برج‌هایی که امروزه یکی از نمادهای شهر به حساب می‌آیند و شهرت زیادی دارند. برج‌هایی سه گانه که ارتفاع یکی‌شان ۱۹۰ متر، دیگری ۱۶۰ متر و یکی دیگرشان نیز ۱۴۰ متر است. برج‌هایی که داخل‌شان امکانات تفریحی لوکس بسیار تدارک دیده شده است. یکی از نکات جذاب درباره‌ی این برج‌ها، نورپردازی آنها است. در نمای این برج‌ها در حدود ۱۰ هزار لامپ LED کار گذاشته شده است تا با غروب آفتاب این سازه یکی از زیباترین سازه‌های آذربایجان باشد.

 

۶ هتل ارزان قیمت برای سفر به باکو


۴- از بازار Russian Flea Market دیدن کنید

گشت و گذار در بازارهای هر شهر شما را با زیست روزمره‌ی مردمان آشنا می‌کند و امکانی برایتان فراهم می‌آورد تا طی آن بتوانید سوغاتی‌های خوب و ارزان خریداری کنید. شهر باکو در خود بازار کم ندارد اما یکی از بازارهای این شهر که امکان گشت و گذاری هنرمندانه را به شما می‎‌دهد، بازار راشن فلا است. بازاری که در آن اجناس کهنه و قدیمی به فروش می‌رسند و همین امر سبب شده است در میان گردشگران بسیار محبوب باشد. بازاری که در آن می‌توانید لباس‌های قدیمی تا اشیای مربوط به زندگی مردمان این منطقه در زمان حاکمیت کمونیست را ببینید و خریداری کنید. یکی از جذاب‌ترین کالاهایی که در این بازار به فروش می‌رسد آلبوم‌های عکس خانوادگی هستند. به شما توصیه می‌کنیم حتی اگر قصد خرید آنها را ندارید، حتما ورق‌شان بزنید و نگاه‌شان کنید.

 


۵- در فستیوال‌های موسیقی شرکت کنید

آذربایجان یکی از کشورهای جذاب آسیا است که در آن موسیقی جایگاه ویژه‌ای دارد. این کشور هرساله برگزارکننده‌ی تعداد زیادی جشنواره‌ی موسیقی است که غالبا شهر باکو میزبان این جشنواره‌هاست. یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های موسیقی این کشور فستیوال موسیقی جاز است که از سرتاسر جهان شرکت‌کننده دارد. فستیوالی که هرساله در ماه اکتبر برگزار می‌شود و نوازندگانی از کشورهای مختلف اروپایی در آن شرکت می‌کنند. فستیوال موسیقی مقامی و فستیوال عزیز حاجی بیگوف نیز از دیگر فستیوال‌های مشهور باکو هستند که در یک گشت و گذار هنرمندانه در این شهر می‌توانید در آنها شرکت کنید.

 

معرفی مرکز خرید متروپارک در باکو


۶- از گالری‌ها و موزه‌های شهر دیدن کنید

یکی از مهمترین مراکز تفریحی و گردشگری باکو، موزه‌های آن هستند. موزه‌هایی که شما را با تاریخ و فرهنگ کشور آذربایجان آشنا می‌کنند. موزه‌هایی که ورودیه‌ی آنها چندان گران نیست و شما با هر بودجه‌ای به آذربایجان رفته باشید می‌توانید از آنها دیدن کنید. اما جدای از موزه‌ها، این شهر در خود گالری‌های زیادی نیز دارد که آثار هنرمندان این شهر و به طور کلی کشور آذربایجان را به نمایش می‌گذارند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم اگر اهل هنر هستید به دیدن گالری‌های این شهر نیز بروید و برای بازدید فرهنگی از ۶ گالری هنری باکو زمانی را اختصاص دهید.

 

۱۶ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران