طبیعت‌گردی در زیباترین آبشارهای کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
طبیعت‌گردی در زیباترین آبشارهای کرابی

آبشارها در کرابی، آیینه‌ای از زیبایی‌های طبیعی در این جزیره‌ی دوست داشتنی است. فارغ از جذابیت‌های بودن در کنار آبشارهایی زیبا به شکل‌های متفاوت، مسیر رفتن به این مکان‌ها نیز یک ماجراجویی بسیار جذاب در سفر با تور کرابی است. اما با توجه به تعدد این آبشارها در جزیره، بهتر دیدیم بعضی از بهترین‌ها را برایتان در نوشته‌ی امروز معرفی کنیم:

 

آبشار چشمه‌ی آب گرم کرابی

اگر می‌خواهید روزی عالی در یک اسپای طبیعی آن هم زیر سایه‌ی درختان انبوه را داشته باشید، حتما سری به این آبشار معروف بزنید. آب این آبشار از یک چشمه‌ی آب گرم می‌آید و به همین دلیل گرم و عالی است و به صورت یک آبشار پلکانی، چندین حوضچه‌ی عالی را پدید می‌آورد. شما می‌توانید در آب گرم آبشار آبتنی کنید و در طبیعت اطراف گردش کرده روی عالی را سپری نمایید.

 

 ۵ کار هیج‌انگیز برای روزهای بارانی در کرابی 

چشمه‌ی آب گرم کرابی

 

  • فاصله از مرکز کرابی: ۷۰ کیلومتر  /  هزینه ورودی: ۱۰۰ بات

 

آبشار wang tewada

۱۱ طبقه آبشار زیبای wang tewada یکی از جذاب‌ترین مناطق طبیعی کرابی است که می‌توانید برای یک گردش یک روزه به آن برنامه‌ریزی کنید. این آبشار دارای چندین استخر طبیعی است که در کوه کائو پانوم شکل گرفته و می‌توانید در آن‌ها به آبتنی بپردازید. جنگلی زیبا نیز تمام این مجموعه را در بر گرفته که همگی آن‌ها یک ساختار فوق‌العاده زیبای طبیعی را شکل می‌دهد.

 

 آبشار وانگ توادا

 

  • فاصله از مرکز کرابی: ۲۳ کیلومتر  /  هزینه ورودی: ۱۷۰ بات

 

آبشار huay toh

برای یک روز رویایی در طبیعت کرابی، به پارک ملی Khao Phanom Bencha بروید و در کنار تمام زیبایی‌های این پارک ملی، از آبشار "هُوای تو" نیز دیدن نمایید. این آبشار بسیار زیبا نیز یک استخر طبیعی دیدنی در زیرش دارد که با آب زمردین خود، جایی عالی برای یک آبتنی دلچسب به حساب می‌آید. نکته جالب این است که بهترین زمان برای بازدید از این آبشار، فصل بارانی است. وقتی خود آبشار و رود منتهی به آن پر آب بوده، حال و هوای پارک ملی در بهترین حالت ممکن است و سرزندگی Khao Phanom Bencha را در بر می‌گیرد.

 

 جزایر زیبا اما پنهان اطراف کرابی 

 آبشار هُوای تو

 

  • فاصله از مرکز کرابی: ۲۳ کیلومتر  /  هزینه ورودی به پارک ملی: ۱۷۰ بات

 

آبشار Than Bok Khorani

برای رفتن به این جا یک نیم روز کامل کنار بگذارید. Than Bok Khorani یک آبشار اسرار آمیز و زیباست که این زیبایی وقتی برای اولین بار آن جا را می‌بینید، نفس در سینه‌تن حبس می‌شود. این آبشار نیز در پارکلی ملی به نام آبشار واقع شده است. پارکی ملی که دارای جنگلی مانگرو و تپه‌های آهکی متعدد بوده و جایی فوق‌العاده عالی برای گردش در طبیعت کرابی است. همچنین شما می‌توانید در همان نزدیکی و با کایاک سواری به غاری بروید و نقاشی ۳ هزار ساله‌ای را در آن تماشا نمایید.

 

 Than Bok Khorani

 

  • فاصله از مرکز کرابی: ۴۳ کیلومتر  /  هزینه ورودی به پارک ملی: ۲۵۰ بات

 

آبشار Roi Chan Phan Wang

این آبشار پلکانی، احتمالا بهترین آبشار بر روی تپه‌های آهکی است که می‌توانید در کرابی پیدا کنید. هر بخش از این آبشار، به شکلی منحصر به فرد زیباست و جذابیت و آرامشی که دارد باعث می‌شود بازدیدکنندگان دوست داشته باشند، مدت بیشتری را در آن جا سر کنند. جالب این که، مسیر رسیدن به بالای آبشار نیز پر شده از زیبایی‌های متعدد طبیعی که خود به جذابیت بودن در این محل می‌افزاید. در نهایت شما یک استخر طبیعی زمردین در Roi Chan Phan Wang نیز خواهید داشت تا در آن جا و در هوای مطبوع جنگل به آبتنی بپردازید. این نکته را نیز باید در انتها گفت که از جمله دلایل آرامش این منطقه، دور بودن آن از مرکز شهر است که البته با توجه به مسیر ساده‌ی رفت و آمد، راحت می‌توانید به این محل بروید.

 

 راهنمای سفری مقرون به صرفه به کرابی‌

 آبشار Roi Chan Phan Wang

 

  • فاصله از مرکز کرابی: ۹۳ کیلومتر  /  هزینه ورودی: رایگان

 

 آبشار Hin Phoeng

یکی از زیباترین آبشارهای کرابی که اگر چه کمی از شهر دور است، اما ساختار سه بخشی‌اش در جنگلی که قرار گرفته همچون یک مروارید پنهان ارزشمند است. آبشار در جایی قرار گرفته که بعد از سواری باید ۴۰۰ متر مسیر سربالایی را پیاده طی کنید تا به آن جا برسید. بعد از آبشار یک رودی جاری می‌شود و در فاصله‌ای نه چندان دور به یک استخر طبیعی زیبا تبدیل می‌گردد. آبی سبز رنگ درست به رنگ برگ‌های درختانی که آن را احاطه کرده‌اند.

 

 آبشار Hin Phoeng

 

  • فاصله از مرکز کرابی: ۶۳ کیلومتر  /  هزینه ورودی: رایگان
۳۰ دی ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 19 مهر 1400)

نظرات کاربران