بازدید از ویرانه‌های باستانی در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
بازدید از ویرانه‌های باستانی در ارمنستان

ارمنستان کشوری با عقبه‌ی تاریخی بسیار غنی است. هزاران سال است که انسان‌ها روی این خطه زندگی کرده‌‌اند و در هر دوره‌‌ی تاریخی چیزی از خود برای آیندگان به جا گذاشته‌اند. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در سفر با تور ارمنستان ، بازدید از این یادگاران باستانی است و چه جایی بهتر از ویرانه‌های باستانی به جا مانده از تاریخ.

اگر به دنبال مراکز تاریخی ارمنستان هستید، چندین نوشته قبلا در این رابطه در مقتدرسیر منتشر کرده‌ایم، این نوشته تنها اختصاص به ویرانه‌های باستانی این کشور دارد.

 

ویشاپ‌ها (اژدهایان)

این بناها و سازه‌های اطرافش که در نقاط مختلفی از ارمنستان وجود دارد، از روی موجودی اساطیر که گفته می‌شد در کوهستان زندگی می‌کرده، ساخته شده‌اند. بناهایی متعلق به دوره‌ی برنزی که چهره‌ی فرضی این موجود افسانه‌ای بر روی آن‌ها نقش بسته است. مهم‌ترین و البته بزرگ‌ترین این تندیس‌ها که سازه‌های زیادی در اطراف خود دارد و بخش زیادی از مجموعه‌ی آن سالم باقی مانده است، در کوه گغاما واقع شده که البته در همان حوالی می‌توانید چند تندیس ویشاپ دیگر را نیز ببینید که به زیبایی تراشیده شده‌اند.

 

 راهنمای سفر ارزان به ارمنستان؛ کشور جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی 

ویشاپ‌ها 

 

دوین

این شهر در ۹ کیلومتری شمال غربی آرتاشات واقع شده و نزدیک به هزار سال از عمر آن می‌گذرد و کاوش‌ها نشان می‌دهد، این شهر یکی از ۱۲ پایتختی بوده که ارمنستان در تاریخش به خود دیده است. شما در این محل هم می‌توانید ویرانه‌های به جا مانده از بخش‌های قدیمی شهر را ببینید و هم این بخش‌های تاریخی وکاملا سالمی هم هستند که به راحتی می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

 

dvin 

 

آرارات

در این محل بقایایی از ابنیه باستانی پیدا شده که ۷ دوره‌ی تاریخی را شامل می‌شود. از قرن سوم پیش از میلاد مسیح تا قرون وسطا. جدا از ویرانه‌هایی که چیز زیادی ازآن‌ها باقی نمانده، در این منطقه چندین اصر از ابزارهای سنگی، ظروف سفالی، ادوات برنزی، تندیس‌های سرامیکی و سکه و چیزهای دیگر کشف شده است. کوه آرارات بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های ارمنستان برای کند و کاو باستان شناسان است و روز به روز به بخش‌های جدیدی در این منطقه دست پیدا می‌شود که نشانی از تاریخ غنی این کشور دارد.

 

 سفر زمستانه به ارمنستان؛ فعالیت‌ها و مراکز دیدنی 

 آرارات

 

لچاشن

لچاشن دهکده‌ای خاص در ارمنستان است که کاوش‌های متعدد باستان شناسی در آن صورت گرفته و هر بار بخش‌های جدیدی از دوره‌ای متفاوت از تاریخ به دست آمده است. همین امر باعث شده تا این دهکده به یک موزه‌ی رو باز بزرگ بدل شود. در این محل شما می‌توانید آثار به جا مانده از قلعه‌ای بزرگ، بناهای متعدد و همچنین قبرستانی باستانی را مشاهده کنید. بقایای بخش‌های نظامی از دوره‌های نزدیک‌تر تاریخی نیز در لچاشن به دست آمده است.

 

 لچاشن

 

Uyts

این دهکده در سیونیک واقع شده که 2 کیلومتر از شهر سیسان فاصله دارد. شهرت این محل به واسطه‌ی بقایای به جا مانده از قلعه‌هایی است که در سال‌های بسیار دور در این محل ساخته شده بوده است. در حال حاضر جمعیت کمی در این محل زندگی می‌کنند و جالب این که بسیاری از آن‌ها ایرانیانی هستند که در صده‌های پیش به آن‌ها مهاجرت کرده‌اند و بافت جمعیتی این محل را دید آورده‌اند.

 

 ۸ دلیل برای اینکه چرا باید به شهری همچون ایروان سفر کنید

 Uyts

 

اوغتاسار

این محل را نمی‌توان ویرانه‌ای تاریخی به حساب آورد، اما نشانه‌ای شگرف از زندگی مردم در گذشته‌ای بسیار دور آن هم در ارتفاع ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ متری از دریا است. جایی که شما می‌توانید پتروگلیف‌هایی زیبا و متعدد رادر آن مشاهده کنید. تصاویری که روایت اسطوره‌ها و رسم و رسوم مردم قبیله و نکات دیگر در آن زمان است.

 

 اوغتاسار

 

Stonehenge ارمنی

در آخر بدون اشاره به این منطقه‌ی ۴.۵ هکتاری باستان شناسی، نوشته‌ی ما کامل نخواهد شد. جایی که به Stonehenge ارمنی شهرت پیدا کرده و اسم آن، همچون داستان سرآغاز و دلیل وجودش، رازی است که هنوز کشف نشده. این محل در در منطقه‌ای جنوبی در زوراتس کار یا همان کاراهونج قرار دارد. جایی که برای قرن‌هاست خالی از سکنه مانده و کشف تاریخی آن همه‌ را شگفت زده کرده است. همانطور که در عکس‌ می‌بینید، سنگ‌ها در این مکان به شکلی خاص چیده شده‌اند.

 

 ۳ تور شگفت‌انگیز در سفر به ایروان 

Stonehenge

 

گفته‌ها در رابطه با دلیل آن بسیار است، اما نتایج واقعی در رابطه با دلیل چنین چینشی هنوز ثبت نگردیده.

۲۲ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران