آشنایی با شهر زیر زمینی کاریز کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
آشنایی با شهر زیر زمینی کاریز کیش

جزیره کیش علاوه بر اینکه عنوان زیباترین شهر ساحلی ایران را به خود گرفته است دارای منظره طبیعی بی‌نظیر و همچنین آثار قدیمی و تاریخی دیدنی بسیاری است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما در تور کیش علاوه بر مراکز خرید و تفریحات آبی از این جاذبه‌های گردشگری تاریخی دیدن کنید. یکی از جالب‌ترین مکان‌های تاریخی شهر زیر زمینی است که در اعماق این جزیره نهفته شده است. برای آشنایی با شهر زیر زمینی کاریز کیش همراه ما باشید.

 

شهر زیر زمینی کاریز کیش

شهر زیر زمینی کاریز کیش در عمق ۱۶ متری این جزیره واقع شده است. طبق گفته باستان شناسان این شهر زیر زمینی قدمتی در حدود ۲۵۰۰ سال دارد. قطعا با دیدن این شهر نهفته بسیار حیرت‌زده خواهید شد. علاوه بر اینکه مخفی شدن یکی شهر در اعماق زمین به حد کافی اتفاق جالبی است ساختار مرجانی و جریان ملایم هوا در آن نیز جذابیت این مکان را دوچندان کرده است. شهر زیرزمینی کاریز یکی از مهم‌ترین آثار باستانی ایران و جهان محسوب می‌شود.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که باید در کیش انجام دهید

شهر زیر زمینی کاریز کیش

 

برای آخرین بار این شهر زیر زمینی در سال ۱۳۷۸ بازسازی و مرمت شد. از آن سال به این طرف درهای این مکان به روی تمامی گردشگران و علاقه‌مندان باز شده است. هنوز هم گردشگران تور کیش می‌توانند در این مکان شاهد قنات‌های آب شیرین باشند. همچنین بعد از بازسازی بخشی را برای ساخت رستوران برای رفاه توریست‌ها و موزه برای علاقه‌مندان اختصاص دادند. امروزه گردشگران می‌توانند با خیال راحت و اطمینان از استحکام این بنا از آن دیدن کنند و لحظات خوبی را در آن بگذرانند.

 

جاذبه‌های دیدنی شهر زیر زمینی کاریز کیش

با اینکه ماهیت شهر زیر زمینی کاریز به حد کافی برای گردشگران جذاب است ولی در کنار این موارد دیگری نیز وجود دارند که برای گردشگران بسیار جالب می‌باشند. از جمله این موارد که در لیست جاذبه‌های دیدنی شهر زیر زمینی کاریز کیش قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • دیوارهای مرجانی و آبزیان فسیل شده درون آن‌ها

از آنجایی که کیش یک جزیره در جنوب ایران می‌باشد جای تعجبی نیست که در شهر زیرزمینی آن شاهد ساختارهایی مرجانی بود. دیوارها و سقف‌های مرجانی با قطر زیاد یک بافت بسیار جذاب به این شهر زیر زمینی داده است. همچنین گردشگران شاهد صدف‌ها و آبزیان دریایی که به صورت فسیل در دیواره‌های آن حبس شده‌اند خواهند بود.

 

بازدید از کشتی یونانی کیش در یک بعد از ظهر نارنجی

شهر زیر زمینی کاریز کیش

 

  • لاک پشت‌ها و موزه شهر زیر زمینی

از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر زیر زمینی کاریز کیش می‌توان به فسیل لاک پشت‌هایی چند صد میلیون سال پیش، موزه واقع در زیر زمین به اسم خلیج فارس، لایه‌های جالب نقش بسته در اعماق زمین، آب شیرین که از میان این شهر عبور می‌کند و صدها چاه قدیمی اشاره کرد.

 

شهر زیر زمینی کاریز کیش

 

  • آب شیرین شهر زیر زمینی

شاید در گفتار اول آب شیرین برای شما جذابیتی نداشته باشد. ولی توجه کنید که این آب شیرین چند صد سال است که از این شهر زیر زمینی عبور و قنات‌های آن را پر می‌کند. نکته جالب دیگر اینکه این آب به صورت طبیعی تصفیه می‌شود. تصفیه این آب توسط گذر کردن آن از میان مرجان‌ها انجام می‌شود. در گذشته این آب یکی از ارزشمندترین چیزها در میان مردم بود. از جاهای مختلف جزیره برای گرفتن این آب شیرین و تصفیه شده می‌آمدند.

 

۴ ساحل دیدنی جزیره‌ی زیبای کیش که باید از آنها دیدن کنید

 شهر زیر زمینی کاریز کیش

 

بهترین زمان بازدید از شهر زیر زمینی کاریز کیش

یکی از پر طرفدارترین زمان‌ها برای رزرو تور کیش فصل پاییز و زمستان می‌باشد. زیرا در این فصل جزیره آب و هوایی خنک‌تر و دلنشین‌تر دارد. اما نکته جالب اینجاست که برای بازدید از شهر زیر زمینی کاریز کیش تمامی فصل‌ها مناسب هستند. حتی اگر در اوج گرما به این جزیره بروید حین ورود به شهر زیر زمینی شاهد نسیم ملایم و جریان هوای تازه خواهید شد. به دلیل سبک معماری و طریقه ساخت این شهر همیشه جریانی از هوای خنک در آن وجود دارد.

 

گشت‌و گذار یک روزه در جزیره کیش

 شهر زیر زمینی کاریز کیش

 

مسیر دسترسی به شهر زیر زمینی کاریز کیش

برای رسیدن به شهر زیر زمینی کاریز کیش کافی است تا تاکسی کرایه کنید. تمامی رانندگان تاکسی در جزیره زیبای کیش این شهر زیر زمینی را می‌شناسند و شما را بدون معطلی به آنجا خواهند برد. در صورتی که خودتان ماشین کرایه کرده‌اید و دوست دارید تا از این شهر زیر زمینی دیدن کنید باید به آدرس زیر بروید.

 

شهر زیر زمینی کاریز کیش

 

  • جزیره کیش، بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور، شهر کاریز کیش

مدت زمانی که لازم است برای این برنامه اختصاص دهید چیزی در حدود ۱ یا ۲ ساعت می‌باشد. البته برای ورود باید بلیط تهیه کنید. هزینه بلیط ورودی برای هر نفر ۴۰ هزار تومان می‌باشد. این مکان تاریخی در تمامی ایام هفته از ساعت ۹ تا ۲۲ آماده پذیرش گردشگران می‌باشد.

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران