گشت و گذاری هنرمندانه در شهر باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
گشت و گذاری هنرمندانه در شهر باتومی

باتومی یکی از زیباترین شهرهای بندری و یکی از گردشگری ترین شهرهای گرجستان است که باید به آن سفر کرد، به طبیعتش پا گذاشت، در رستوران‌هایش غذاهای دریایی نوش جان کرد و در فضاهای شهری‌اش خاطره ساخت. شهری که هم برای سفرهای مجردی مناسب است و هم برای سفرهای خانوادگی. شهری که بعد از تفلیس دومین مقصد توریست‌های گرجستان محسوب می‌شود. در سفرتان با تور گرجستان به این شهر که طبیعتی جذاب دارد و یکی از نقاط عالی برای انجام سافاری‌ها به حساب می‌آید اگر می‌خواهید هنرمندانه گردش کنید همراه ما باشید تا شما را در این رابطه راهنمایی کنیم.


۱- به موزه هنرهای معاصر باتومی بروید

موزه‌ی هنرهای معاصر باتومی موزه‌ای بزرگ در شهر به حساب نمی‌آید و موزه‌ای نیست که در آن آثار شاخص دنیا به نمایش درآید. اما موزه‌ای است که با رفتن به آن می‌توانید با آثار برخی از هنرمندان کشور گرجستان آشنا شوید. موزه‌ای که ابعاد بین‌المللی ندارد اما از نظر کارهای فرهنگی داخلی خوب عمل می‌کند. موزه‌ای که یک مکان صمیمی برای پاتوق‌های فرهنگی در باتومی به حساب می‌آید. کافه‌ی کوچک این موزه یکی از مکان‌های دنج برای گردهمایی هنرمندان شهر باتومی است. بنابراین با رفتن به این موزه می‌توانید با هنرمندان شهر برای لحظاتی گپ بزنید.

 

 ۷ موزه معروف باتومی که باید از آنها دیدن کرد 

 موزه هنرهای معاصر باتومی


۲- به کافه شبانه Clouds بروید

طبقه‌ی آخر هتل رادیسون بلو یکی از بهترین و هنرمندانه‌ترین نقاط شهر باتومی در شب‌های جمعه و شنبه است. این طبقه از هتل در خود یک کافه دارد تا چشم‌انداز زیبای از شهر ارئه کند اما جدای از این امر در شب‌های جمعه و شنبه‌ی هرهفته، بندی معروف در این کافه موسیقی می‌نوازند و برای حاضران در این کافه لحظات بی‌نظیر می‌سازد. این کافه که درهایش در این شب‌ها تا دیر وقت به روی مشتریانش باز است از آنها با موسیقی پذیرایی می‌کند تا برایشان خاطره بسازد. بهترین نوشیدنی‌ها، دسرها و فست‌فودها نیز در این کافه برای مهمانان سرو می‌شود. رفتن به این کافه در این شب‌ها یک گردش هنرمندان در باتومی به حساب می‌آید.

 

 ۵ کافه‌ی شبانه‌ی باتومی؛ شهر بندری گرجستان

کافه شبانه Clouds


۳- به دیدن مجسمه علی و نینو بروید

علی و نینو مجسمه‌ای جذاب در باتومی است که یکی از نمادهای باتومی نیز به حساب می‌آید. مجسمه‌ای که از دل یک داستان بیرون می‌آید. دو پیکر جدا از یک مرد و یک زن که سال‌ها عاشق یکدیگر بوده‌اند، در این مجسمه از یکدیگر جدا هستند اما رفته‌رفته به یکدیگر می‌پیوندند و با هم یکی می‎‌شوند. این جدایی و وصال آنها ۱۵ دقیقه زمان می‌برد و تماشای این ۱۵ دقیقه برای خیلی‌ها تصویری است که از باتومی به یادگار در ذهن خود ذخیره می‌کنند. در این پانزده دقیقه شما می‌توانید عکس‌های بی‌نظیری ثبت کنید. بهترین زمان برای تماشای این مجسمه شب‌هاست. هنگامیکه هوا تاریک می‎‌شود، بدن‌های این مجسمه‌ها که نورپردازی شده‌اند روشن می‌شوند و زیباتر از همیشه رخ می‌نمایند.

 

 در سفر زمستانی به باتومی کجا اقامت کنیم؟ 

 مجسمه علی و نینو


۴- به کافه FanFan بروید

این کافه یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های باتومی محسوب می‌شود که بیش از یک قرن قدمت دارد. کافه‌ای که در سال ۱۹۰۶ میلادی تاسیس شده است و بازدید از آن یک بازدید تاریخی و در عین حال هنرمندانه به حساب می‌آید. کافه‌ای که دکوری بسیار جذاب دارد و یکی از مکان‌های رمانتیک شهر نیز محسوب می‌شود. کافه‌ای که همه روزه درهایش از ساعت ۹ صبح تا ۲ نیمه شب به روی مشتریان باز است و در آن می‌توانید بهترین قهوه‎‌ها و دسرهای گرجستان را سفارش بدهید و نوش جان کنید. به شما پیشنهاد می‌کنم در سفر با تور باتومی یک عصر خود را به این کافه اختصاص بدهید.

 

 به کافه FanFan


۵- برای تماشای فیلم به سینما آپولو بروید

سینما آپولو باتومی یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین سینماهای شهر است که می‌توانید به آن مراجعه کنید و فیلم‌های روز دنیا را تماشا کنید. سینمایی که در سال ۱۹۱۱ میلادی تاسیس شده است و در سال ۲۰۱۱ بعد از صد سال مورد بازسازی قرار گرفته است. سینمایی که فیلم‌های بزرگ تاریخ سینما در آن اکران شده است و امروزه نیز فیلم‌های خوبی در آن به نمایش درمی‌آید. سینمایی که پرده‌ی عریض دارد و کیفیت صدایش فوق‌العاده است. سینمایی که در خود یک کافه تریا برای نوش جان کردن یک قهوه‌ی عالی دارد. درهای این سینما همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب به روی عاشقان فیلم باز است.

 

 لذت تفریحات آبی را در باتومی تجربه کنید 

 سینما آپولو


۶- در جشنواره بین‌المللی موسیقی جاز شرکت کنید

هر ساله در ماه جولای، در ساحل دریای سیاه جشنواره‌ای در شهر باتومی برگزار می‌شود که طی آن هنرمندان بزرگی در موسیقی جار به هنرنمایی می‌پردازند. فستیوالی که در سال‌های اخیر شهرت زیادی پیدا کرده و سبب شده است شلوغ و پر شور برگزار شود. برای داشتن یک سفر هنرمندانه به باتومی به شما پیشنهاد می‌کنیم این تاریخ را برای سفر به این شهر انتخاب کنید.

 

 ۵ فستیوال معروف که هرساله در شهر باتومی برگزار می‌شوند 

موسیقی جاز

۰۸ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران