گشت و گذار در پارک جنگلی متیرالا باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
گشت و گذار در پارک جنگلی متیرالا باتومی

باتومی یکی از زیباترین شهرهای گرجستان است که بعد از تفلیس پرگردشگرترین شهر این کشور به حساب می‌آید. شهری بندری که تصاویر زیبایی از جاذبه‌های طبیعی به مسافرانش ارائه می‌دهد. شهری که روزهای پر رویداد و شب‌های پرشکوهی برای مسافرانش می‌سازد. شهری که هم برای سفرهای خانوادگی مناسب است و هم برای سفرهای مجردی. شهری که یکی از بهترین نقاط گرجستان برای کمپ زدن به حساب می‌آید و بهترین رستوران‌های دریایی این کشور را در خود جای داده است. در سفرتان با تور گرجستان اگر به دنبال گشت و گذار در یک فضای سرسبز و در یک پارک ملی هستید همراه ما باشید تا متیرالا را خدمتتان معرفی کنیم.


پارک ملی متیرالا


در فاصله‌ی ۲۸ کیلومتری از شهر بندری باتومی پارکی واقع شده است که یکی از بهترین مکان‌های این شهر برای ییلاق کردن به حساب می‌آید. پارکی جنگلی، نهفته در سکوت و آرامش، زیر سقف آسمانی به رنگ آبی پرنور. پارکی بکر با درختان انبوه تو در تو. پارکی که در هر فصل سال یک رنگ است. در تابستان که هوایش بسیار گرم و شرجی است سبز سبز است. در اوایل پاییز که هوایش بسیار عالی است غیر سبز رنگ می‌گیرد و در اواخر پاییز رنگارنگ است.  بهترین فصل آن اما بهار است که جای‌جایش بوی شکوفه می‌آید و انرژی تازه‌ای به بازدیدکنندگانش از حیات می‌دهد. پارکی که از دل صخره‌هایش نیز سبزه رویده و سراسر بوی جان افزای در تاربود درختان و سبزه‌هایش دمیده. در شهر باتومی همه روزه تورهای مختلف زیادی برای بازدید از این پارک برگزار می‌شود که می‌توانید در آنها شرکت کنید و به دیدن این پارک بیایید و یا خودتان دل را بزنید به دریا و تنها به متیرالا بیایید.

 

آرگو؛ تله‌کابینی برای تماشای باتومی زیبا از ارتفاع

 

پارک ملی متیرالا

 


مسیرهای رفتن به متیرالا


تاکسی: از باتومی می‌توانید سوار بر تاکسی‌های شهری شوید و به متیرالا بروید. هزینه این مسیر که حدودا به اندازه‌ی یک ساعت طول خواهد کشید ۱۰ تا ۱۲ دلار است.
مینی‌بوس: همه روزه مینی بوس و ون‌های زیادی در شهر باتومی هستند که مسافران متیرالا را به آنجا می‌رسانند. برای سوار شدن بر این ماشین‌ها باید تعدادتان زیاد باشد تا هزینه‌اش برایتان به صرفه باشد. کرایه‌ی این مینی‌بوس‌ها در حدود ۲۰ تا ۲۵ دلار است و اگر تعدادتان حداقل ۱۰ نفر باشد هزینه‌تان نزدیک به دو و نیم دلار خواهد بود. این مینی‌بوس‌ها ۳ ساعته شما را به متیرالا خواهند رساند.
ماشین شخصی: در شهر باتومی اگر گواهینامه بین‌المللی داشته باشید و خودتان بخواهید، می‌توانید ماشین اجاره کنید و این شهر و اطرافش را بگردید. در اجاره ماشین شاید رفتن به هیچ مسیری به اندازه رفتن به جاهای خارج از شهر جذاب نباشد. بنابراین به شما توصیه می‎کنیم اگر قصد انجام این کار را در باتومی دارید حتما آن را در متیرالا انجام بدهید.

 

راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در گرجستان

 

پارک متیرالا

 

 

تورهای برگزار شده در باتومی برای بازدید از متیرالا


همه روزه تورهای متنوع و گوناگونی در باتومی برگزار می‌شوند که شما را به دیدن متیرالا می‌برند. تورهایی که از یک روز تا چند روز به درازا می‌کشند و هرکدامشان طرفداران خاص خودشان را دارند. معروف‌ترین و پراستقبال‌ترین این تورها به شرح زیر هستند:


۱- تورهای چند ساعته


در این تورها شما باید یک روز خود را به دیدن متیرالا اختصاص بدهید. یک روزی که با زیبایی‌ها و شگفتی‌های فراوانی همراه است. یک روزی که طی آن از شما با یک ناهار لذیذ پذیرایی می‌شود و شما برای چند ساعت می‌توانید در این پارک ملی گشت و گذار کنید. از معروف‌ترین بخش‌های پارک که در این تورها شما به دیدن‌شان می‌روید می‌توان به آبشار پارک اشاره کرد که در فصل تابستان یکی از خنک‌ترین نقاط آن به حساب می‌آید. در این پیک‌نیک‌های یک روزه شما می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنید و رابطه‌تان را بعد از این پیک نیک نیز با آنها حفظ کنید.

 

۱۰ تفریح توریستی که باید در باتومی انجام دهید

 

پارک متیرالا

 


۲- تورهای چند روزه


این پارک زیستگاه پرندگان و خزندگان است و طبیعش نیز یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط گرجستان به حساب می‌آید. بنابراین بیراه نیست که یکی از اصلی‌ترین نقاط این کشور برای کمپ زدن و یا ماندن در اقامتگاه‌های تدارک دیده در اطرافش باشد. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید در سفرتان با تور باتومی به شما توصیه می‌کنیم در تورهای چند روزه‌ی این پارک شرکت کنید تا فرصت داشته باشید طی چند روز به کشف و شهود در این پارک برسید. تورهای دو روزه از معروف‌ترین تورهای چند روزه این پارک به حساب می‌آیند که تعداد زیادی از گردشگران در آنها شرکت می‌کنند. بیدار شدن با آواز گنجشک‌ها و به خواب رفتن زیر نور مهتاب و ستاره‌ها از دستاوردهای ویژه آنهایی است که تورهای چند روزه این پارک را انتخاب می‌کنند.

 

دیدنی‌های پارک معجزه‌ی باتومی را از دست ندهید

 

پارک متیرالا

۰۷ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران