سفری یک روزه به شهر ساحلی باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
سفری یک روزه به شهر ساحلی باتومی

باتومی یکی از زیباترین و پر رفت و آمدترین شهرهای گرجستان است که سالانه میزبان تعداد زیادی از فستیوال‌های این کشور است. شهری که برای جوانان بسیار جذاب است و اقامتگاه‌های دنج زیادی در خود دارد. شهری که در آن می‌توانید کمپ بزنید و چند روز را پرهیجان در آن بمانید. شهری که بعد از تفلیس مقصد اصلی گردشگران گرجستان به شمار می‌آید. در سفرتان با تور گرجستان به باتومی اگر فرصت زیادی برای گشت و گذار ندارید همراه ما باشید تا شما را برای بازدید یک روزه از این شهر راهنمایی کنیم.


۱- برای صرف صبحانه به کافه Gardens بروید

این کافه یکی از بهترین کافه‌های باتومی است که در فضای باز قرار دارد. بنابراین به غیر از زمستان‌ها، یکی از بهترین فضاهای باتومی را برای نوش جان کردن صبحانه دارد. کافه‌ای که انواع صبحانه‌های بومی و بین‌المللی را در آن می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. کافه‌ای که قیمت منویش چندان گران نیست و می‌تواند در هزینه‌ی سفر شما صرفه‌جویی ایجاد کند. درهای این کافه ساعت ۹ صبح باز می‌شوند و شما می‌توانید روز خود را با یک صبحانه‌ی عالی در این کافه شروع کنید.

 

خوشمزه‌ترین صبحانه‌ی گرجی را فقط در این ۵ کافه باتومی بخورید

کافه Gardens


۲- به باغ گیاه‌شناسی باتومی بروید

باغ گیاه‌شناسی در۹ کیلومتری شمال باتومی واقع شده است که نزدیک به سه قرن قدمت دارد. باغی بر روی یک بلندی به مساحت ۹۰ هکتار. باغی که گونه‌های کمیاب گیاهی در آن پرورش داده می‌شوند. باغی که فضاهای زیبایی دارد و چشم‌اندازهای بی‌نظیری مقابل دیدگان‌تان قرار می‌دهد. باغی که بازدید از آن برای یک تفریح خانوادگی بسیار خاطره‌انگیز است. باغی که درهایش همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸:۳۰ به روی بازدیدکنندگان باز است و دسترسی مناسبی دارد.

 

بهترین تفریح‌های باتومی در سفر انفرادی

باغ گیاهشناسی باتومی


۳- برای نوش جان کردن ناهار به رستوران ابرها بروید

رستوران ابرها یکی از بهترین رستوران‌های باتومی است که چشم‌انداز زیبایی از پارک میرکل این شهر در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. رستورانی لوکس که بهترین غذاهای بین‌المللی را در آن می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. رستورانی که تنها گنجایش ۵۰ نفر را دارد و اگر شب‌های آخر هفته به آن تشریف ببرید می‌توانید موسیقی زنده بشنوید. رستورانی که غذاهای اروپایی آن مشهور هستند و در میان توریست‌ها محبوبیت پیدا کرده است.

 

۴ رستوران غذاهای حلال در باتومی

باتومی


۴- اگر اهل تفریحات آبی هستید آن را در باتومی امتحان کنید

در فاصله‌ی ۳ کیلومتری از مرکز شهر باتومی پارک آبی این شهر قرار دارد که تنها با پرداخت ۳۰ لاری می‌توانید به آن وارد شوید و بازی‌های هیجان‌انگیز انجام بدهید. پارکی که درهایش همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است و از حضور آنها استقبال می‌کند. پارکی که با مراجعه به آن می‌توانید سوار سرسره‌های پیچ در پیچ بشوید و لیز بخورید، در استخرهای تمیز شنا کنید و بهترین نوشیدنی‌ها را در کافه‌هایش نوش جان کنید. جدای از پارک آبی اگر اهل تفریحات آبی هستید می‌توانید به مرکز غواصی این شهر مراجعه کنید و به جهان زیر آبهای آن تشریف ببرید. بازدید از آکواریوم و دلفیناروم نیز از دیگر تفریحات آبی این شهر به شمار می‌آیند.

 

معرفی آکوآ پارک باتومی یکی از جذاب‌ترین پارک‌های آبی گرجستان

باتومی


۵- به موزه باستان‌شناسی باتومی تشریف ببرید

موزه باستان‌شناسی از معروف‌ترین موزه‌های باتومی است که با مراجعه به آن می‌توانید به گذشته‌ی این شهر پی ببرید و از خلال دیدن اشیا دوران باستان در این منطقه از جهان را نیز کشف کنید. این موزه در سال ۱۹۹۸ میلادی تاسیس شده است و بیشتر آثاری که در آن نگهداری می‌شوند مربوط به دوران برنز هستند. این شهر در خود چندین موزه‌ی دیگر نیز دارد که می‌توانید از آنها نیز دیدن کنید اما موزه‌ی باستان‌شناسی از قدیمی‌ترین موزه‌های این شهر است که در میان گردشگران شهرت دارد.

 

موزه باستان‌شناسی باتومی


۶- در شهر دوچرخه‌سواری کنید

یکی از بهترین و رمانتیک‌ترین تفریحاتی که در باتومی می‌توانید انجام بدهید دوچرخه‌سواری است. در نوار ساحلی این شهر می‌توانید دوچرخه اجاره کنید و با رکاب‌زدن بخشی از این شهر را کشف کنید و برای انجام این کار چه زمانی بهتر از هنگامه‌ی غروب آفتاب و گلدن تایم. در سفر یک روزه‌تان به باتومی به شما توصیه می‌کنیم حتما این تفریح را انجام بدهید. مخصوصا اگر برای یک سفر عاشقانه به این شهر رفته‌اید.

 

۱۰ هتل ۳ ستاره‌ی باتومی برای اقامتی آسوده و نسبتا ارزان در تعطیلات نوروز

 باتومی


۷- برای نوش جان کردن شام به کافه zona بروید

در سفرتان با تور باتومی اگر می‌خواهید شبی خاطره‌انگیز داشته باشید و درحالیکه یک شام عالی نوش جان می‌کنید یک خاطره‌ی فراموش نشدنی نیز بسازید به شما توصیه می‌کنیم به کافه Zona بروید. کافه‌ای که در آن موسیقی زنده نواخته می‌شود و شاید برایتان جالب باشد اگر خودتان نیز هوس آواز خواندن به سرتان بزند می‌توانید در این کافه بخوانید. بنابراین برای آنکه صدایتان در باتومی ماندگار شود به Zona بروید.

 

 باتومی

۰۶ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران