راهنمای کامل سفر به شهر باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
راهنمای کامل سفر به شهر باتومی

هر شهری دارای یک سری ویژگی‌ها و مشخصه‌های خاص خود است. البته همین آداب و رسوم و فرهنگ‌های متنوع و متفاوت است که گردشگران را راغب به سفر به مکان‌های مختلف می‌کند. یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری دنیا به خصوص برای ایرانیان تور گرجستان است. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا صحبتی کلی در ارتباط با شهر باتومی یکی از توریستی‌ترین شهرهای این کشور داشته باشیم. شما هم اگر قصد سفر با تور باتومی را دارید قبل از سفر واقعی سفری نمادین را در این مقاله به همراه ما تجربه کنید. چرا که اکثر مطالبی که باید قبل از سفر خود بدانید را در این مطلب جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

آشنایی کلی با شهر باتومی

شهر باتومی بدون شک بهترین و یکی از دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان است. طراحی مدرن، پیشرفته و چشمگیری که در طول سالیان اخیر داشته است، آن را به یکی از پرطرفدارترین شهرهای ساحلی دنیا برای سفر تبدیل کرده است. جاذبه‌های گردشگری متنوع، سواحل زیبا و امکانات تفریحی این شهر قطعا ارزش یک بار سفر به این شهر گرجستان را خواهد داشت. باتومی با دومین شهر بزرگ گرجستان بعد از پایتخت آن محسوب می‌شود. این شهر مدرن و ساحلی پایتخت گردشگری گرجستان نام گرفته است. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتر این شهر فوق‌العاده آشنا شوید.

علاوه بر موارد گفته شده مهم است بدانید که باتومی از جمله شهرهای امن دنیا محسوب می‌شود. به طوری که می‌توانید با خیال راحت در خیابان‌های آن قدم بزنید و از تک تک لحظات خود لذت ببرید. البته این به معنای سهل انگاری و بی‌احتیاطی شما نیست. موضوع مهم دیگر که می‌توان به آن اشاره کرد؛ هزینه‌ها و قیمت‌های شهر باتومی است که در اکثر موارد مشابه با قیمت‌های ایران است. پس می‌توان گفت سفر به گرجستان سفری ارزان و اقتصادی در بین سایر سفرهای خارجی خواهد بود و شما به راحتی می‌توانید در یکی از هاستل‌های ارزان باتومی اقامت راحتی را تجربه کنید.

آشنایی با تاریخچه شهر باتومی

باتومی از جمله شهرهای گرجستان است که دارای پیشینه تاریخی بسیار زیادی است. به طوری که قدمت آن طبق گفته تاریخ شناسان قبل از سال‌های میلاد مسیح است. در ابتدا این شهر با نام باتوس شناخته میشد. اما به مرور زمان با نام باتومی به معنای محل قرار گرفتن چشمه‌های آب گرم نامیده شد. علت این نام نیز به دلیل چشمه‌های آب معدنی و گرمی است که در این شهر زیبا قرار گرفته‌اند. همچنین این شهر در طول تاریخ به دلیل موقعیت مکانی حساس و استراتژیکی که داشت، شاهد فراز و نشیب‌های فراوانی بوده است. به طوری که شاهد حکومت امپراتوری روم، حکومت امپراتوری عثمانی، حکومت جماهیر شوروی و ... بوده است.

 

بهترین تفریح‌های باتومی در سفر انفرادی

 

آب و هوای شهر باتومی

باتومی به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مجاور دریای سیاه یکی از خوش آب و هواترین شهرهای گرجستان است. آب و هوای معتدل و دلنشین این شهر یکی از بهانه‌های سفر به آن محسوب می‌شود. این شرایط اب و هوایی معتدل باعث شده است تا چشم‌اندازهای زیبا و فضایی فوق‌العاده از گونه‌های گیاهی متنوع در آن دیده شود. میانگین دما در این شهر مدرن کوچک در طول سال حدود ۱۴ درجه سانتی‌گراد است. تابستان‌های باتومی با آب تنی بسیار سرگرم کننده و دلنشین می‌شود و به همین خاطر باتومی به یکی از بهترین مقاصد تابستانه برای سفر به گرجستان تبدیل شده است. از طرفی دیگر زمستان‌های آن فرصتی مناسب برای عاشقان تفریحات زمستانی فراهم می‌کند. اگر بخواهید بهترین زمان سفر به شهر باتومی را از نظر شرایط آب و هوایی انتخاب کنید، باید بگوییم که با توجه به سلیقه و علایق شما متفاوت خواهد بود. چرا که تمامی فصل‌های این شهر از زیبایی خاصی برخوردار می‌باشند. اما پیشنهاد می‌کنیم اگر میخواهید زمستان به باتومی بروید، مقاله در سفر زمستانی به باتومی کجا اقامت کنیم را حتما مطالعه کنید.

 

جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی

شهر باتومی یکی از شهرهای ساحلی گرجستان است؛ اما باید بگوییم که جاذبه‌های گردشگری باتومی فقط محدود به سواحل زیبا و تفریحات آبی نمی‌شود. از جمله سایر جاذبه‌های گردشگری باتومی می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

 

ماجراجویی‌های جذاب در سفر به تفلیس

 

فستیوال‌های شهر باتومی

گرجستان از جمله کشورهایی است که همچنان جشنواره‌ها و فستیوال‌های سنتی خود را با شکوه زیادی برگزار می‌کند. همچنین شهر باتومی به عنوان یکی از شهرهای بزرگ و مهم گرجستان این فستیوال‌ها را با اهمیت بالایی اجرا می‌کند. از جمله مهم‌ترین فستیوال‌های شهر باتومی عبارتند از:

  • فستیوال تابستانه باتومی (Summer Festival)
  • فستیوال بین‌المللی موسیقی جاز دریای سیاه (International Black Sea Jazz Festival)
  • فستیوال بین‌المللی فیلم باتومی (Batumi international art-house film festival)
  • فستیوال موسیقی سنتی باتومی (Batumi MusicFest)
  • فستیوال بین‌المللی پرنده باتومی (The Batumi International Bird Festival)

سخن آخر

در این مقاله سعی شد هر آنچه را که گردشگران بهتر است قبل از سفر در مورد شهر باتومی بدانند گفته شود. اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید، اما هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته‌اید شهر باتومی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. به خصوص ایرانیان می‌توانند به دو صورت زمینی و یا هوایی از این شهر مدرن ساحلی دیدن کرده و سفری خاطره‌‌انگیز را برای خود رقم بزند.

 

۶ تفریح رمانتیک در سفر به باتومی

۰۹ تیر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران