راهنمای استفاده از وسایل نقلیه در باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
راهنمای استفاده از وسایل نقلیه در باتومی

باتومی یکی از جذاب‌ترین شهرهای بندری نزدیک به ایران به حساب می‌آید که در سفر با تور گرجستان می‌توانید به آن تشریف ببرید و حسابی خوش بگذرانید. شهری که میزبان فستیوال‌ها و دورهمی‌های پرشمار است. شهری که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و خوش گذراند و هم مجردی. شهری که بهترین رستوران‌های گرجستان را در خود دارد و همینطور بهترین هتل‌ها را. شهری که به سبب فضاهای دنج و نابش یکی از بهترین نقاط گرجستان برای سفرهای رمانتیک و عاشقانه به حساب می‌آید. در سفرتان با تور گرجستان اگر به دنبال حمل و نقل با وسایل نقلیه عمومی به نقاط مختلف شهر هستید همراه ما باشید تا وسایل مختلفی که در این شهر می‌توانید از آنها استفاده کنید را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- هواپیما و فرودگاه

در دو کیلومتری جنوب باتومی که تنها بیست دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد فرودگاه این شهر واقع شده است که از سال ۲۰۰۷ آغاز به کار کرده است. فرودگاهی که یکی از برترین فرودگاه‌های گرجستان به حساب می‌آید و در تمامی روزهای سال هم میزبان پروازهای خارجی است و هم میزبان پروازهای داخلی. فرودگاهی که پرواز مستقیم به تهران دارد و هواپیماها تنها در ۸۰ دقیقه شما را از این شهر به تهران و یا از تهران به این شهر می‌رسانند. یکی از وسایل حمل و نقل مهمی که در این شهر کاربرد دارد هواپیماست و شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید با پرواز مستقیم از این شهر جدای از تهران می‌توانید به استانبول و مسکو نیز بروید.

 

۴ رستوران غذاهای حلال در باتومی


۲- قطار

قطار یکی از وسایل نقلیه امن به حساب می‌آید که در جابه‌جایی میان شهرهای مختلف یک کشور بسیار کاربرد دارد. در سفرتان به گرجستان اگر جدای از باتومی قصد دارید پایتخت این کشور یعنی شهر تفلیس را نیز ببینید به شما توصیه می‌کنیم از قطار استفاده کنید. در راه‌آهن این شهر هر روز دو قطار یک بار در نوبت صبح و بار دیگر در نوبت شب میان این دو شهر جابه‌جا می‌شود. قطارهایی که در میان گردشگران بسیار طرفدار دارند و بلیت‌شان نیز چندان گران نیستند.

 


۳- اتوبوس

در تمامی روزهای هفته و برای بیشتر ساعات روز اتوبوس‌هایی از سوی باتومی به سمت تفلیس حرکت می‌کنند که با صرف هزینه‌ای در حدود ۲۰ تا ۳۰ لاری و با صرف زمانی در حدود ۶ تا ۷ ساعت می‌توانید از باتومی به تفلیس پایتخت گرجستان بروید. اتوبوس‌هایی که انواع مختلفی دارند و گونه‌های VIP آنها در میان گردشگران با استقبال بسیار زیاد روبه‌رو می‌شود. چرا که امکان مناسبی برای یک سفر شش هفت ساعته دارند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید با این اتوبوس‌ها به شهر ترابزون ترکیه نیز می‌توانید سفر کنید.

 

ده نکته جذاب درباره سفر به باتومی


۴- مینی‌بوس

در شهر باتومی اگر می‌خواهید به دیدن نقاط مختلف گردشگری شهر بروید برای کاهش هزینه‌های سفرتان به شما توصیه می‎کنیم از مینی‌بوس‌های این شهر استفاده کنید. مینی‌بوس‌هایی که به وفور می‌توانید آنها را در خیابان‌های شهر ببینید و با دست تکان دادن آنها را برای سوار شدن متوقف کنید. مینی‌بوس‌هایی که به نوعی ماشین‌های ون به حساب می‌آیند و برای جابه‌جایی بسیار مطمئن و امن هستند.

 


۵- تاکسی

باتومی به مانند هر شهر دیگری در جهان پر از تاکسی است. تاکسی‌هایی که بسیار امن و سریع شما را به نقاط مختلف شهر انتقال می‌دهند. تاکسی‌هایی که هزینه‌ی جابه‌جایی با آنها بیشتر از مینی‌بوس‌ها است اما آسایش بیشتری را برای شما رقم می‌زنند. تاکسی‌هایی که هم از طریق اپلیکیشن‌های مختلف در تلفن‌های همراه هوشمند و هم از طریق گرفتن شماره تلفن می‌توانید آنها را رزرو کنید. در سفرتان به باتومی اگر با بودجه محدود مواجه نیستید بدون شک به شما توصیه می‌کنیم برای جابه‌جایی‌هایتان از تاکسی استفاده کنید.

 

لذت تفریحات آبی را در باتومی تجربه کنید


۶- قایق

شاید برایتان عجیب به نظر بیاید اما باید بدانید در سفرتان به باتومی با قایق می‌توانید به اودسا اوکراین و سوچی روسیه بروید. باتومی یک شهر بندری است که همه روزه کشتی‌های زیادی در آن لنگر می‌اندازند. در سفرتان به باتومی در روزهای چهارشنبه، جمعه و یکشنبه هر هفته با صرف هزینه می‌توانید سوار قایق‌های باری بشوید تا به روسیه و اکراین بروید. البته برای این کار یادتان باشد نیاز به اخذ ویزا دارید. هزینه رفتن به روسیه با این قایق‌ها برای بزرگسالان نزدیک به ۳۵۰۰ روبل است.

 


۷- دوچرخه

دوچرخه در باتومی بیش از آنکه یک وسیله برای حمل و نقل به حساب آید یک وسیله برای تفریح به حساب می‌آید. در نوار ساحلی این شهر اگر علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری هستید می‌توانید دوچرخه اجاره کنید و مسیری که مخصوص دوچرخه است را رکاب بزنید. البته با این دوچرخه‌ها به نقاط دیدنی شهر نیز می‌توانید سر بزنید.

 

۱۰ هاستل ارزان قیمت و با کیفیت باتومی برای اقامتی مقرون به صرفه

۰۹ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران