بازدید از گالری‌ها و موزه‌های آگرا

جاذبه‌های گردشگری آگرا
بازدید از گالری‌ها و موزه‌های آگرا

آگرا یکی از شهرهای گردشگری بی‌نظیر هند محسوب می‌شود که آن را یکی از رئوس مثلث طلایی گردشگری این کشور می‌دانند. شهری عاشقانه که تاج محل را در خود دارد و به همین دلیل می‌تواند هرساله بی‌شمار توریست را به خودش بکشاند. شهری که هتل‌های چند ستاره و رستوران‌های لاکچری در خود بسیار دارد و پر از بناها و جاذبه‌های تاریخی برای بازدید است. در سفرتان با تور هند به آگرا اگر به دنبال بازدیدهای فرهنگی و هنری هستید همراه ما باشید تا گالری‌ها و موزه‌های معروف این شهر برای بازدید را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- موزه Taj

این موزه یکی از بخش‌های بنای تاج محل به حساب می‌آید که بازدید از آن خالی از لطف نیست. چرا که اطلاعات جذابی درباره تاج محل به شما ارائه می‌دهد. این موزه از سه بخش تشکیل شده است. بخش‌هایی به شرح زیر.

  • گالری اول این موزه جایی است که در آن نقاشی‌ها و نقشه‌های به جا مانده از فرآیند ساخت تاج محل در معرض دید قرار داده شده‌اند.
  • گالری دوم این موزه چندین قرآن با خط‌های مختلف را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. قرآن‌هایی نفیس که یکی از آنها به زبان چینی است.
  • گالری سوم این موزه جایی است که در آن اسناد و مدارک باقی مانده از پادشاهان هند نگهداری می‌شوند. در بخش‌هایی از این گالری می‌توانید اطلاعات جالبی درباره نادرشاه افشار و لشکرکشی به هند پیدا کنید.

به طور کلی این موزه در خود ۱۲۱ قطعه‌ی مهم دارد که دیدن آنها بسیار جذاب است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید دیوارهای این موزه را نقاشی‌هایی از شاه جهان و همسرش پر کرده‌اند. نقاشی‌هایی نفیس که هم به لحاظ هنری زیبا هستند و هم به لحاظ تاریخی مهم.

 

 ۱۰ نکته‌ای که قبل از رفتن به تاج‌محل باید از آن‌ها باخبر باشید 

موزه Taj


۲- موزه Spiritual

اگر به دنبال عرفان و جاذبه‌های متافیزیکی هستید در سفرتان با تور مثلث طلایی هند به آگرا می‌توانید به دیدن این موزه بروید. موزه‌ای که توسط یک فرد روحانی و مذهبی به نام برهما کوماریس تاسیس شده است و در سال‌های اخیر بازدیدکنندگان زیادی داشته است. موزه‌ای که در نزدیکی آگرا واقع شده است و همین موضوع باعث شده است نامش برای گردشگران شهر آگرا آشنا باشد. موزه‌ای که در آن با اشکال و نمادهای مختلف آشنا می‌شوید. یکی از رویدادهای ویژه این موزه برگزاری جلسات یوگا است. بنابراین اگر به یوگا نیز علاقه‌مند هستید به شما توصیه می‌کنیم در سفر به آگرا از این موزه دیدن کنید.

 

  فاتح پور سیکری ، مجموعه‌ی تاریخی آگرا هند 

 موزه Spiritual


۳- مرکز صنایع دستی UP

در سفرتان به آگرا اگر می‌خواهید با صنایع دستی ویژه هند آشنا شوید و در صورت پسند آنها را خریداری کنید می‌توانید به این مرکز مراجعه کنید. مرکزی که از دو بخش مجزای تهیه و فروش تشکیل شده است و در سال‌های اخیر به دلیل ارائه‌ی اجناس با کیفیت مراجعه کنندگان زیادی داشته است. در سفرتان به این شهر اگر محدودیت بودجه ندارید و می‌خواهید سوغاتی‌های خوب برای دور و اطرافیان خود تهیه کنید به شما توصیه می‌کنیم به این مرکز تشریف ببرید.

 

 مرکز صنایع دستی UP


۴- گالری Shahin Arts

در این گالری می‌توانید اجناس نفیس از صنایع دستی هندی خریداری کنید. اجناسی بسیار جذاب از ظروف و مجسمه‌های مختلف گرفته تا وسایل تزئینی ظریف. این گالری جدای از آنکه در میان اجناسش تنوع مناسب و بالایی دارد، خدمات مربوط به مشتری جذابی نیز دارد و همین امر سبب می‌شود نظر تعداد زیادی از گردشگران را به خودش جلب کند. اجناسی که از این گالری خریداری می‌کنید اگر حجم بزرگی داشته باشند و حمل کردن آن برایتان مشکل باشد می‌توانید از خدمات پستی این گالری استفاده کنید و آن را یا در محل اقامت خود در آگرا دریافت کنید و یا در محل اقامت خود در هرکجای جهان که هستید.

 

 خوراکی‌های سنتی آگرا؛ شهر افسانه‌ها و افسون‌ها 

گالری Shahin Arts


۵- گالری هنر و جواهرات

این گالری یکی از بهترین مکان‌های آگرا برای خریدن سوغاتی‌های لوکس به حساب می‌آید. جاییکه در آن می‌توانید جواهرات ظریف، ساخته شده توسط هنرمندان هندی را مشاهده و در صورت پسند خریداری نمایید. همچنین در این گالری می‌توانید آلات موسیقی هندی را نیز ببینید و اگر اهل فن هستید خریداری نمایید. درهای این گالری تنها در روزهای پایانی هفته یعنی شنبه و یکشنبه به روی بازدیدکنندگانش باز است و در این روزها از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲۱:۳۰ شب از حضور بازدیدکنندگانش استقبال و میزبانی می‌کند.

 

گالری هنر و جواهرات

 

برای خرید از این گالری تصور نکنید حتما باید پول زیادی در اختیار داشته باشید. چرا که تنوع اجناسش بالاست و همین تنوع سبب شده است افراد مختلف با بودجه‌های گوناگون بتوانند اجناس مورد پسندشان را تهیه کنند.

۰۹ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران