گشت وگذاری شبانه در دهلی

جاذبه‌های گردشگری دهلی
گشت وگذاری شبانه در دهلی

دهلی پایتخت هند است و اصلی‌ترین شهر گردشگری این کشور به حساب می‌آید. شهری که سال‌ها در استعمار انگلستان بوده است و به همین دلیل بیشتر مردمانش به زبان انگلیسی مسلط هستند. شهری که امنیت بالایی برای سفرهای تنهایی دارد. شهری که در خود هم بهترین هتل‌های هند را دارد و هم بهترین هاستل‌ها را. شهری که می‌شود با بودجه‌ای محدود به آن سفر کرد و به بیشتر نقاطش سر زد. در سفرتان با تور هند به این شهر اگر به دنبال تفریحات شبانه هستید همراه ما باشید تا شب‌های این شهر را برایتان شکوفا کنیم.


۱- به دیدن دروازه هند بروید

دروازه هند یکی از نمادهای شهر دهلی به حساب می‌آید که در سفر به این شهر حتما باید از آن دیدن کنید. دروازه‌ای به ارتفاع ۴۲ متر که برای یادمان کشته شدگان در راه وطن ساخته شده است. دروازه‌ای که شب‌ها زیبایی‌اش صد چندان می‌شود. چرا که با نورپردازی‌هایی که دارد می‌درخشد و این درخشندگی را در سیاهی شب می‌گستراند. دروازه‌ای که از گرانیت و سنگ ماسه قرمز ساخته شده است. در سفرتان به دهلی به شما پیشنهاد می‌کنیم یک شب را برای پرسه‌زنی در شهر و بازدید از این دروازه اختصاص بدهید.

 

 نکاتی در مورد سفر خانوادگی به هند 

دروازه هند


۲- گشت و گذار در مرکز تفریحی آپو قار

اگر اهل هیجان هستید و می‌خواهید با ترس به وجد بیایید به شما توصیه می‌کنیم در سفر به دهلی به مرکز تفریحی آپو قار بروید. مرکزی که یک شهربازی مدرن در خود دارد و یکی از بهترین مکان‌های دهلی هم برای سفرهای خانوادگی و هم برای سفرهای مجردی محسوب می‌شود. در این شهربازی وسایلی وجود دارد که استفاده از آنها می‌توانید یک شب شورانگیز برای شما بسازد که طی استفاده کردن از آنها آدرنالین خونتان بالا می‌رود و یک خاطره‌ی فراموش نشدنی از سفر به دهلی برایتان ساخته می‌شود.

 

مرکز تفریحی آپو قار 


۳- رفتن به بازار Dilli Haat

 بازار Dilli Haat یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین بازارهای شهر دهلی به حساب می‌آید که امروزه چندین شعبه دارد. بازاری که اولین آن در سال ۱۹۹۴ میلادی در جنوب دهلی آغاز به کار کرده است و بازار دیگر آن در زمینی به مساحت ۷ هکتار در سال ۲۰۰۸. سال ۲۰۱۴ نیز شعبه‌ی دیگری از این بازار در دهلی افتتاح شده است. در سفرتان به این شهر به شما توصیه می‌کنیم یک روز پس از غروب آفتاب برای خریدن انواع سوغاتی‌های درجه یک از پارچه‌ها و مسنوجات گرفته تا ادویه‌ها و خوراکی‌ها به یکی از شعبات این بازار بروید و خرید کنید. خریدی ارزان که یاد و خاطره‌اش تا همیشه با شما می‌ماند.

 

 مشهورترین بازارهای دهلی؛ طلایی‌ترین رأس مثلث گردشگری هند 

 Dilli Haat


۴- به رستوران‌های ایرانی شهر بروید

تعداد زیادی از مسافرانی که به هند سفر می‌کنند علاقه‌مند هستند غذاهای تند و تیز هندی را نوش جان کنند اما در این شهر اگر هوس غذاهای ایرانی کردید و یا معده‌های حساسی دارید که نمی‌توانید غذاهای پرادویه هندی نوش جان کنید به شما توصیه می‌کنیم به رستوران‌های ایرانی دهلی تشریف ببرید. رستوران‌هایی که انواع غذاهای اصیل و سنتی ایرانی در آنها طبخ می‌شوند. رفتن به این رستوران‌ها یکی از تفریحات شبانه‌ی جذاب برای شما می‌تواند باشد.

 

 شهر دهلی


۵- به سینما بروید

صنعت فیلم در هند یکی از صنایع مهم و پرطرفدار به حساب می‌آید. صنعتی که بعد از هالیوود گردش مالی بزرگی دارد. در سفرتان با تور مثلث طلایی هند و بازدید از دهلی اگر علاقه‌مند فیلم‌های هندی هستید و می‌خواهید آنها را روی پرده ببینید به شما توصیه می‌کنیم یک شب از شب‌های حضورتان در این شهر را به سینما بروید. این شهر سینماهای زیادی دارد که رفتن به آنها می‌تواند یک تفریح متفاوت باشد و یک خاطره جذاب برایتان بسازد. یکی از سینماهای مشهور این شهر سینمای کارنیوال اودن است که در سال ۱۹۳۹ تاسیس شده و یکی از سالن‌های قدیمی شهر به حساب می‌آید. سینمایی که در سالن انتظارش رستوران و کافه‌ای خوب دارد.

 

 بالیوود؛ شهر رقص‌ها و رنگ‌ها و آرزوها 

شهر دهلی


۶- به کتابفروشی‌های شهر سر بزنید

اگر می‌خواهید در سفر به هند کتاب‌های انگلیسی زبان و یا فرانسوی زبان تهیه کنید، کتابفروشی‌های دهلی بهترین مکان‌های این کشور برای تهیه کتاب‌های غیر هندی زبان هستند. کتابفروشی‌هایی که هرکدامشان یک جزیره بسیار جذاب در شهر به حساب می‌آیند و پرسه زدن در لابه‌لای قفسه‌های آنها می‌تواند رویایی باشد. یکی از کتابفروشی‌های مشهور این شهر که شباهنگام می‌توانید به آن مراجعه کنید کتابفروشی Chapter ۱۰۱ است که به شما توصیه می‌کنیم به آن تشریف ببرید.

 

 شهر دهلی


۷- به کافه‌های شبانه تشریف ببرید

کافه‌های شبانه دهلی نقاطی در شهر هستند که قادرند شما را به شور و هیجان بیاورند و شب‌های این شهر را متفاوت برایتان عرضه کنند. کافه‌هایی که درهایشان تا حوالی صبح به روی مشتریان‌شان باز است و با بهترین نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها و موسیقی‌ها از مهمانان‌شان پذیرایی می‌کنند.

۱۴ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران