راهنمایی برای تبدیل ارزهای مختلف در بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
راهنمایی برای تبدیل ارزهای مختلف در بانکوک

یکی از نکاتی که همیشه در سفر به آن بر خواهید خورد، تبدیل ارزهای مختلف به هم است. در شهری همچون بانکوک که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود می‌بیند، مسلما این مهم به خوبی حل شده است، اما با این وجود حتما باید ساز و کار و بهترین مکان‌ها برای انجام اینکار را بدانید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. همین امر باعث شده تا ما سعی کنیم در نوشته‌ی امروز، این موضوع را با آموزشی جمع و جور برایتان توضیح دهیم.

همچون دیگر شهرهای بزرگ دنیا، میزان پولی که برای تراکنش‌های مختلف از شما اخذ می‌شود، بر اساس جایی که به آن مراجعه خواهید کرد متفاوت است. با انتخاب محل مناسب برای این کار، می‌توانید با صرفه جویی و هزینه‌ی کم‌تر، نتیجه بسیار بهتری بگیرید و اگر اشتباه انتخاب کنید، پول زیادی از دست خواهید داد.

بسیاری از مکان‌هایی که برای تبدیل ارز در نظر گرفته شده، بدون ارائه پاسپورت به شما خدمات نمی‌دهند، حتی اگر میزان کمی ارز بخواهید تبدیل کنید. البته در بعضی موارد کپی پاسپورت نیز قبول می‌شود، اما بهتر ریسک نکنید و برای انجام امور پاسپورت خود را همراه داشته باشید. در ادامه معروف‌ترین و بهترین جاهایی که بهتر است در سفر با تور تایلند به بانکوک برای تبدیل ارز به آن‌ها مراجعه کنید را لیست کرده‌ایم.

 

Super Rich Thailand

Super Rich Thailand محبوب‌ترین کسب و کار در زمینه تبدیل عرض در بانکوک است و شما می‌توانید دفاتر آن را تقریبا در هر نقطه‌ی شلوغ وگردشگرپذیری مشاهده کنید. Super Rich Thailand بهترین قیمت در تبادل ارز بین دیگر مراکز را دارد و بهترین گزینه برای شما خواهد بود، اگر در سفر بانکوک هستید می‌خواستید ارزی را به بات تبدیل کنید یا برعکس.

فراموش نکنید که یک کسب و کار دیگر با نام Super Rich ۱۹۶۵ وجود دارد که هیچ ارتباطی با Super Rich Thailand ندارد و شما باید حتما قبل از ورود به شعبه، به اسم آن دقت کنید. اکثر شعبات Super Rich Thailand از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب فعالیت می‌کنند و دفتر اصلی آن‌ها در Ratchadamri Soi ۱ قرار گرفته است. اما اگر مسافر بانکوک هستید، می‌توانید شعبه‌های مختلف را در مراکز خرید یا ایستگاه‌های BTS پیدا کنید. در ادامه آدرس سه شعبه مختلف در جاهای متفاوت را برایتان می‌آوریم:

 

 تجربه‌ی اقامتی لوکس و شگفت‌انگیز در هتل شرایتون گرند بانکوک 

 Super Rich Thailand

 

  • 45 Ratchadamri Soi 1‌
  • طبقه سوم مرکز خرید Siam Paragon
  • طبقه اول زیرزمین مرکز خرید Emporium

 

Super Rich ۱۹۶۵

نه تنها این دو شرکت نامی شبیه به هم دارند، بلکه خیلی اوقات شعبه‌های آن نیز به هم نزدیک است. همین امر باعث می‌شود که خیلی‌ها این دو کسب و کار را با هم اشتباه بگیرند. نرخ‌ها در این مکان نیز خیلی خوب است و می‌شود گفت که در بسیاری موارد شبیه به Super Rich Thailand است. با این حال بسته به شعبه‌های مختلف، تنوع ارزهای پشتیبانی شده در این دو مورد کمی با هم متفاوت خواهد بود. همانطور که گفتیم، تقریبا هر جا دفتری از Super Rich Thailand می‌توانید شعبه‌ی این کسب و کار را نیز پیدا کنید، اما ما چند آدرس را برای مثال برایتان می‌آوریم.

 

 پیشنهاد گشت‌وگذار یک روزه در بانکوک 

Super Rich ۱۹۶۵

 

  • 67 and 69 Ratchadamri Rd
  • مجموعه سیلوم (نزدیک به ایستگاه BTS با نام Sala Daeng)

 

Grand Superrich

از نظر قیمتی این مکان نیز شبیه به دو کسب و کار قبلی است با این تفاوت که شعبه‌های بسیار کم‌تری نسبت به دو مکان دیگر دارد. مهم‌ترین شعبه‌های آن را می‌توانید در ۲۱، ۲۳ و ۲۵ Ratchadamri Soi 1 و درست کمی دورتر از دفتر مرکزی Super Rich Thailand پیدا کنید.

 

 Grand Superrich

 

دستگاه‌های خودپرداز

اکثر ATM ها نیز کار تبدیل ارز را برایتان انجام ی‌دهند. مسئله این جاست که این دستگاه‌ها برای هر تراکنش چیزی بین ۱۵ تا ۱۸۰ بات دریافت می‌کنند. این مبلغ به میزان ارزی که تبدیل می‌کنید هم ربطی ندارد. بهتر است اگر از دستگاه خودپرداز استفاده می‌کنید، حتما مبلغ بالایی را یک جا تبدیل کنید تا این نرخ برایتان به صرفه باشد.

 

 بهترین برنامه‌های توریستی برای یک روز بارانی در بانکوک 

 تبدیل ارزهای مختلف در بانکوک

 

بانک

بانک‌ها نیز کار تبادل ارز را انجام می‌دهند، اما عموما این کار تنها در رابطه با ارزهای مهم دنیا همچون دلار و یورو انجام می‌شود. نرخ تبادل نیز در بانک‌ها چیزی شبیه به نرخ ATM است.

 

 تبدیل ارزهای مختلف در بانکوک

 

هتل‌ها

هتل‌های بزرگ نیز عموما بخشی برای تبادل ارز دارند، اما پیشنهاد می‌کنیم خیلی روی آن‌ها حساب نکنید چون نرخ هتل‌ها عموما خیلی بالاتر از جاهای دیگر خواهد بود.

۱۰ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران