راهنمایی برای هزینه‌های سفر به بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
راهنمایی برای هزینه‌های سفر به بانکوک

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سفر برای هر کس، هزینه‌هایی است که سفر به یک شهر کاملا غریبه برایش خواهد داشت. هزینه‌هایی از قبیل غذا، هتل، رفت آمد شهری و بسیاری چیزهای دیگر. تور تایلند و بانکوک یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در میان مردم کشورمان است و بد نیست راهنمایی که در این باره گردآوری کردیم را با شما به اشتراک بگذاریم.

 


ارز مورد استفاده در تایلند


واحد پولی تایلند، بات است. اسکناس‌های تایلندی به صورت برگه‌های ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ باتی عرضه شده است.
استفاده از سکه خیلی متداول نیست، اما سکه‌هایی وجود دارد که مقدار ارزش بعضی آن‌ها کم‌تر از یک بات بوده و با واحد ساتانگ شناخته می‌شوند. سکه‌ها به ترتیب ارزش ۱۰ بات، ۵ بات، ۲ بات، ۱ بات، ۵۰ ساتانگ و ۲۵ ساتانگ دارند.

 

راهنمای سفر انفرادی به بانکوک شهر همیشه بیدار تایلند

 

 

تایلند

 


برای سفر به بانکوک چقدر پول باید همراه داشته باشید؟


بخشی از هزینه‌های سفر شما زمان گرفتن تور بانکوک پرداخت می‌شود. این هزینه‌ها شامل بلیط هواپیما، هتل و بعضی ترانسفر از فرودگاه تا هتل و برعکس خواهد بود که البته برای بسیاری، بخش بزرگی از هزینه‌های سفر است. با این حال جواب سوال اصلی ما در رابطه با میزان هزینه‌ای که در سفر می‌کنید، به شیوه‌ی سفر شما بر می‌گردد. اینکه چند روز در بانکوک می‌مانید، در چه مراکزی تفریح می‌کنید، چقدر خرید می‌کنید و در کجا غذا می‌خورید کاملا در هزینه‌های شما تاثیر گذار هستند. پس سطرهای بعدی مطلب ما را دنبال کنید تا خود به رقم مورد نظر خود برسید.

 

 

 تایلند

 


هزینه‌ی هتل در بانکوک


شما با خرید تور بانکوک، می‌توانید صرفه‌جویی خوبی در این زمینه کنید و همچنین از دردسر پرداخت برای هتل رهایی پیدا کنید، اما برای کسانی که می‌خواهند در بانکوک خود جایی برای ماندن تهیه کنند، به طور متوسط هزینه‌ی هتل‌ها در این شهر به شرح زیر است:
برای کسانی که به تنهایی به بانکوک سفر می‌کنند و می‌خواهند ارزان‌ترین شکل ممکن برای گذران شب در بانکوک را داشته باشند،می‌توانند با هزینه‌ی ۴۰۰ تا ۶۰۰ باتی، از خوابگاه‌های مختلف شهر با استانداردهای متفاوت بهره ببرند. در زمینه هتل، انتخاب‌های بسیار بهتر است و شما می‌توانید برندهای معتبر داخلی که هتل‌های خوبی هستند را با قیمت‌هایی حدود ۱۲۰۰ بات پیدا کنید. حتی هتل‌های بسیار خوب برندهای خارجی با قیمتی بسیار مناسب‌تر از کشورهای دیگر، با قیمتی حدودا ۳۵۰۰ باتی برای هر شب در اختیارتان قرار می‌گیرد.
حتی برای کسانی که می‌خواهند از هتل‌های بسیار لوکس بهره ببرند نیز، قیمت‌ها نسبت به شهرهایی همچون دبی، بسیار پایین‌تر است. البته بازه‌ی قیمت‌ها در این باره بسیار متفاوت بوده، برای مثال هتل بسیار لوکس Shangri-La حدودا ۱۰ هزار بات برای هر شب برایتان هزینه بر می‌دارد.

 

معرفی هتل ۵ ستاره‌ی لوکس آوانی در بانکوک

 

 

تایلند

 


گزینه آخر برای سفرهای دسته جمعی خواهد بود که در این مواقع می‌توانید از آپارتمان‌هایی که برای اجاره در اختیارتان قرار داده می‌شود استفاده کنید. بازه‌ی قیمتی این آپارتمان‌ها از ۹ هزار بات تا بالای ۵۰ هزار بات متغیر است که در اکثر مواقع هر چه مساحت بیشتر باشد، این هزینه افزون‌تر خواهد بود.

 


رفت و آمد درون شهری


رفت و آمد در بانکوک به خاطر ترافیک آن واقعا سخت است، اما خوشبختانه با انتخاب‌های زیادی که دارید، می‌توانید هم از نظر بودجه آن را مدیریت کنید و هم اینکه بهترین گزینه را برای مواقع مختلف برگزینید.
مترو: دو نوع مترو در شهر وجود دارد که یکی متورهای اسکای‌ترین است که بر روی پل‌های مخصوص و روی هوا حرکت کرده و دارای دو خط است که بسیاری از محل‌های مهم بانکوک را پوشش می‌دهد. خط اول ایستگاه‌هایی در استادیوم ملی و منطقه تجاری سیام پاراگون داشته و به نزدیکی رودخانه پائو پارایا نیز کشیده می‌شود و خط دیگر به مو چیت یا دیگر نقاط گردشگرپذیر شهر می‌رود. نقطه اتصال این دو خط نیز ایستگاه سیام است. حرکت این قطارها هر ۳ تا ۶ دقیقه است و به صورت تک پرداختی شما باید به ازای هر ایستگاه ۱۵ بات پرداخت کنید. البته با پرداخت ۱۴۰ بات و گرفتن بلیط یک روزه، یک روز کامل بدون هیچ مبلغ اضافی می‌توانید از این مسیرها استفاده نمایید.

 

 راهنمای حمل و نقل عمومی در بانکوک؛ شهر همیشه بیدار تایلند

 

 

تایلند

 


متروهای MRT در زیر زمین حرکت می‌کنند و مجموعه ۱۸ ایستگاه در ۲۰ کیلومت را پوشش می‌دهند. از محله‌ی چینی‌ها تا شمال بانکوک این قطارها حرکت کرده و هر ۵ تا ۷ دقیقه یک قطار وارد ایستگاه می‌شود. هزینه مترو برای بلیط‌های یک روزه ۱۲۰ بات است.

قایق‌: این قایق‌ها بهترین راه در رو از ترافیک بانکوک به حساب می‌آیند و دسترسی شما به بسیاری نقاط شهر را آسان می‌کنند. قایق‌های بزرگ یا همان فری‌ها که تعداد بیشتری مسافر در خود جای می‌دهند، حدود ۳ بات برای هر کس هزینه دارند و تاکسی-قایق‌ها، ابتدا ۱۰ بات هزینه‌ی اولیه دارد و در صورت رفتن به مسافت‌های طولانی‌ پول بیشتری از شما طلب می‌شود.
تاکسی: تاکسی‌های داخل شهری بانکوک نسبت به بسیاری کشورها ارزان‌تر هستند. سوار شدن به این تاکسی‌ها ابتدا ۳۵ بات برای شما هزینه داشته و بسته به مسافت به ازای هر کیلومتر اضافه‌تر از حداقل مسافت، باید ۶ بات بیشتر پرداخت کنید.
توک‌توک: موتور تاکسی‌های کوچک و معروف بانکوک، هزینه‌ی بسیار کمی برایتان دارند و به صورت متوسط ۳۰ بات کرایه‌شان می‌شود. برای مسیرهای شلوغ و کوتاه این موتورها بهترین گزینه برای رفت و آمد هستند.

 

 

 تایلند

 


غذا


بانکوک از نظر غذایی نیز از ارزان‌ترین‌ها در شرق آسیا محسوب می‌شود. شما در هر مرکز خریدی می‌توانید فود کورت‌های مختلف پیدا کرده و با پرداخت ۵۰ تا ۱۰۰ بات غذای خوبی سفارش دهید. غذاهای محلی نیز با قیمت ۳۰ بات به فروش می‌رسند و البته انتخاب غذاهای خیابانی معروف که هزینه‌ی از این کم‌تری هم دارند را نیز نباید فراموش کرد. در رستوران‌های خوب که عموما برندهای جهانی هستند و یا رستوران‌های تایلندی بسیار خوب، هزینه‌ی غذا بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ بات بوده و شما می‌توانید در محیطی با کولر و فضای بهتر به خوردن مشغول شوید.

 

بهترین رستوران‌های بانکوک برای عاشقان پیتزا

 

 

تایلند

 


رستوران‌های گران قیمت نیز برای هر نفر حداقل ۱۰۰۰ بات به بالا هزینه در بر خواهد داشت و همیشه ۱۰ درصد حق سرویس نیز از شما اخذ می‌شود. اگر آپارتمان کرایه کرده باشید و به صورت جمعی سفر رفته باشید، هزینه گرفتن مواد اولیه و پخت و پز، حدودا در سطح رستوران‌های معمولی برایتان آب خواهد خورد.

 


تفریح در بانکوک


بخش زیادی از پارک‌ها و موزه‌ها در بانکوک هزینه‌ای بین ۵۰ تا ۱۰۰ بات برایتان خواهد داشت، اما Grand Palace ورودی ۵۰۰ باتی دارد. تفریحات هیجان انگیزی همچون گردش در پارک‌های جنگلی، قایق‌سواری در رودخانه‌های اطراف شهر و کارهای این چنینی بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ بات خرج دارند و پارک‌های بازی و تم‌پارک‌ها نیز عموما برای هر بازی هزینه جدا می‌گیرند اما ورودی آن‌ها عموما زیر ۱۵۰ بات است.

 

 

تایلند

 


بهترین انتخاب برای داشتن اینترنت


AIS بزرگ‌ترین شرکت تلکام تایلند، سیم‌کارت‌های مسافری ۲۹۹ باتی ارائه می‌کند که اینترنت بدون محدودیت دارند. این سیم‌کارت‌ها بهترین راه‌کار شما برای داشتن اینترنت در تایلند است.

۱۵ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران