سفرهای یک روزه از گوانجو

جاذبه‌های گردشگری گوانجو
سفرهای یک روزه از گوانجو

گوانجو نه تنها شهری شهری شگفت‌انگیز برشمرده می‌شود بلکه از لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در جایی فوق‌العاده قرار گرفته است. این شهر در کنار اقیانوس و در نزدیکی هنگ کنگ، شنزن و سایر نقاط مهم گردشگری واقع شده است. چنین موقعیتی به گردشگران گوانجو این امکان را می‌دهد تا به غیر از کاوش در شهر بتوانند اطراف را هم ببینند. اگر با تور چین قصد سفر به این شهر را دارید می‌توانید در غالب سفرهای روزانه از اطراف هم دیدن کنید. ما در این مقاله بهترین سفرهای روزانه از این شهر را معرفی می‌کنیم.

 

جزیره Shamian

شامیان از طریق اتوبوس، مترو و اتومبیل قابل دسترسی است. این جزیره در دوره‌ سلسله‌های سونگ و ژینگ به عنوان بندر تجاری خارجی شناخته می‌شد. به همین دلیل وقتی در گردشی یک روزه به ان سفر می کنید حس می‌کنید بلافاصله از دل آسیا به اروپا رفته‌اید. ساختمان‌های زیبای سبک گوتیک و باروک روزگاری محل زندگی تجار و سرمایه‌داران خارجی بود. اما حالا بیشتر آن‌ها به عنوان ساختمان‌های اداری و دولتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. شما در اینجا می‌توانید بین خیابان‌ها و کوچه‌ها سرگردان شوید و از تماشای معماری سبک اروپایی لذت ببرید و حس بودن در اروپا را تجربه کنید در حالی که هنوز در چین هستید. به علاوه هوای اینجا تمیز و محیط آرام‌تری دارد بنابراین اگر می‌خواهید روزی خانوادگی، صمیمی و آرام را تجربه کنید حتما از شامیان دیدن کنید.

 

 راهنمای حمل و نقل عمومی در گوانجو 

جزیره شامیان 

 

آدرس: Guangdong, Guangzhou, Liwan District, China

 

Kaiping Diaolou

این منطقه میراث جهانی یونسکو در فاصله ۲ ساعتی از گوانجو قرار گرفته که می‌تواند در غالب سفری کوتاه و روزانه از شلوغی گوانجو انتخاب خوبی باشد. روستای کایپینگ دیائولو که اخیرا متروک و خالی از سکنه شده در حومه کایپینگ واقع شده است. در واقع این روستا در قرن ۲۰ام به عنوان خط دفاعی در برابر سارقان و مجرمین مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه از این روستا بیش از ۱۸۰۰ ساختمان باقی مانده که این سفر را تبدیل به ماجراجویی جذابی می‌کند.

 

 Kaiping Diaolou

 

آدرس: Kaiping Diaolou, Kiaping, Jiangmen, Guangdong, China

 

پارک زمین‌شناسی Danxia

این پارک که به خاطره صخره‌هایش شهرت دارد یکی از پارک‌های میراث جهانی یونسکو است که قطعا ارزش رفتن و بازدید را دارد. کوه‌های سنگ ماسه‌ای قرمز رنگ در اینجا به شدت جالب و سرگرم کننده هستد و گردشگران را به سمت خود می‌کشانند. مردم برای قدم زدن و تماشا خودشان را به این پارک می‌رسانند تا ضمن تماشای صخره‌های طبیعی دیدنی از روزی آرام لذت ببرند.

 

 معرفی لوکس‌ترین هتل‌های گوانجو 

 Danxia

 

آدرس: Danjiangkou Shiyan, Hubei, China

 

هنگ کنگ

فقط با دوساعت قطارسواری شما می‌توانید از گوانجو به شهر بی‌نظیر و شگفت‌انگیز هنگ کنگ بروید و بهترین سفر روزانه‌تان را از این شهر تجربه کنید. البته برای رفتن به هنگ کنگ وسایل نقلیه دیگری هم وجود دارد اما بی‌شک کارآمدترین بین آن‌ها قطار است. در اینجا ۱۲ قطار سرویس مختلف وجود دارد که در ساعت‌های مختلف مسافران را بین دو شهر جا به جا می‌کنند. اگر تصمیم گرفتید از هنگ کنگ دیدن کنید به یاد داشته باشید که بین این دو شهر مرز و گمرک وجود دارد. البته خیال‌تان راحت این موضوع باعث بروز مشکل برای شما نخواهد شد. هنگ کنگ شهری بزرگ است که شاید رسیدن به آن ساده و دوساعته باشد اما قطعا برای گردش در آن به زمان بیشتری نیاز دارید.

 

 هنگ کنگ

 

کوه Xiqiao

تقریبا در یک ساعتی خارج از گوانگجو، واقع در فوشان کوه ژکیانو وجود دارد. این کوه سابقا آتشفشانی فعال بوده که حالا تبدیل به پارک ملی تاریخی شده است. شما می‌توانید به راحتی با اتوبوس به این تارک بروید. در این پارک معابد زیادی وجود دارد اما آنچه که در بین آن‌ها خیلی برجسته دیده می‌شود مجسمه ۶۶ متری الهه گوانین است. به علاوه این کوه دارای مسیرهای پیاده‌روی جذابی هم هست که از آن مکانی عالی برای گذراندن روزی شگفت‌انگیز در کنار عزیزان ساخته است.

 

 ۵ مرکزخرید معروف در گوانجو چین 

 کوه Xiqiao

 

آدرس: Mount Xiqiao, Nanhai, Foshan, China

 

شنزن

آیا دوست دارید به سفری خارج از گوانجو بروید اما به جای دیدن نقاط طبیعی شهری دیگر را کاوش کنید؟ شنزن انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. سفر به این دو شهر آسان، سریع و کاملا بی‌دردسر است و گردشگران می‌توانند با اتوبوس یا قطار سریع‌السیر بین دو شهر رفت و آمد کنند. سفر بین گوانجو و شنزن و بالعکس تنها دو ساعت طول می‌کشد. اما قطعا نتیجه‌ای که به دست می‌آورید ارزش دو ساعت هزینه را خواهد داشت. شما در این شهر می‌توانید رشد مدرنیته و تلفیق فرهنگ مدرن جهانی را با سنت‌های چینی به خوبی ببینید و درک کنید. شنزن نسبتا از شهرهای تجاری و اداری چین محسوب می‌شود که با مراکز خرید و مدرن پر شده است.

 

 زیباترین سواحل شنزن چین برای گشت و گذارهای تابستانی

 شنزن

 

آدرس: Shenzhen, Guangdong, China

۱۷ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران