حال وهوای استانبول در آخرین روز سال 2019

جاذبه‌های گردشگری استانبول
حال وهوای استانبول در آخرین روز سال 2019

استانبول شهری دیدنی است و اگر چه بخش مهمی از این شهر تقریبا مسلمان نشین نیست، اما سال نوی میلادی از اهمیت بالایی در آن جا برخوردار است و به همین دلیل مسافران زیادی از ایران، تعطیلات سال نوی میلادی را در استانبول می‌گذارنند. از طرفی، بخشی از دیدنی‌های استانبول به گونه‌ای است که می‌توانید آن‌ها را در یک روز تجربه کنید و در نهایت شب سال نو به برنامه‌های خاص آن شب برسید.  ما امروز برنامه‌ای به شما معرفی می‌کنیم که کل روز آخر سالتان را پر خواهد کرد، پس با ما همراه باشید تا در سفرتان با تور استانبول برنامه روز آخر سال ۲۰۱۹ را برایتان برنامه‌ریزی کنیم.

 

چند نکته که از قبل باید بدانید

وقتی در ایام کریسمس و سال نو وارد استانبول می‌شوید، خواهید دید که دکورهای کریسمسی تقریبا در اکثر جاهای گردشگرپذیر به وفور دیده می‌شود، انگار که در یک کشور اروپایی هستید. خیلی از مردم دوست دارند که آن شب را در کنار خانواده و در خانه سر کنند اما با این حال محل‌های زیادی برای جشن نیمه شب در نظر گرفته می‌شود که همه‌ی آن‌ها با جوانان محلی و گردشگران پر می‌شود. پس اولین چیزی که به شما گوشزد می‌کنیم این است: بعد از این که تصمیم خود را گرفتید که شب را در کجا سر خواهید کرد، حتما جای خود را خیلی زودتر از شب سال نو رزرو کنید.

 

حال و هوای استانبول در کریسمس و شب سال نو

 

بعد اینکه، با توجه به طولانی بودن جشن‌های سال نو، بهتر است جایی را انتخاب کنید که غذا سرو می‌کند. یا حداقل جایی را انتخاب کنید که نزدیک به رستوران باشد و بعد از صرف غذا به آن مراجعه کنید. یکی دیگر از نکات مهم این است که اغلب جاهایی که منظره‌ی خوب و برنامه‌ای مناسب دارند، نسبتا گران خواهند بود. پس زیاد خود را برای جایی ارزان آماده نکنید.

 

طی روز چه کنیم؟

شاید اولین کاری که باید انجام دهید، رفتن به میدان استقلال در این روزها است. میدان شلوغ و مملو از جمعیت می‌شود و می‌توان حال و هوای سال نوی میلادی را در هوای آن نفس کشید. کافه‌ها و رستوران‌ها همگی دکورهای این روزها رو دارند و در کل فضا برای یک شروع عالی کاملا آماده است.

 

 در خیابان استقلال این خوشمزه جات‬‎ را نوش جان کنید

 

سپس حتما به سراغ خرید بروید. فروش و تخفیف‌های ویژه‌ی ژانویه در مراکز خرید استانبول آغاز شده و شما می‌توانید با قیمت‌هایی بسیار خوب، اجناس مورد نظر خود را خریداری کنید. استانبول تقریبا ۲۰۰ مرکز خرید مدرن دارد، اما شما بهترین‌ها، همچون مرکز خرید استانبول یا ایستینیه پارک را انتخاب کنید که بساط تفریح نیز در آن‌ها به راه است.

 

گردش در کوچه‌های رنگی و زیبای استانبول

 

باقی ساعت‌ها می‌توانید از نقاط مختلف شهر همچون موزه‌ی استانبول یا برج گالاتا، نمادی از زیبایی های استانبول دیدن کنید، که هر دو در نزدیکی میدان واقع شده‌اند و به این ترتیب ساعات زیادی را در راه از دست نخواهید داد.

 

 

شب سال نو را چطور بگذرانیم؟

انتخاب‌های بسیار زیادی پیش روی شماست، اما شاید اولین و جذاب‌ترین آن‌ها، تور ۵ ساعته کروز مخصوص شب سال نو میلادی است. این برنامه شامل شام، اجراهای موسیقیایی، سرو نوشیدنی، تماشای آتش بازی و بسیاری تفریحات دیگر است.البته برنامه‌ی آتش بازی را می‌توانید از نقاط مختلف شهر تماشا کنید. این برنامه از روی پل معروف شهر بر فراز تنگه بسفر انجام می‌پذیرد و برای دقایقی طولانی، نیمه شب را به روزی رنگارنگ بدل می‌کند.

 

  ۱۰ رستوران عالی غذاهای ترکی در استانبول

 

IF BEŞIKTAŞ یکی دیگر از جاهایی است که می‌توانید شب سال نو را در آن سر کنید. این مکان تقریبا جدید که حالا پاتوق جوانان شده است، برنامه‌ای جذاب همراه با موسیقی، بازی نور و رنگ با چراغ‌های LED و یک جشن بزرگ که برای ساعت‌ها ادامه خواهد داشت برایتان فراهم کرده است.

 

آغاز فصل حراج در استانبول

 

اما در نهایت اگر می‌خواهید در جایی راحت، رو به تنگه‌ی بسفر و زیبایی‌های تاریخی شب ، سال نو را سر کنید، جایی که برنامه‌هایی متنوع برایتان تدارک دیده شده باشد و همچنین امکان بازدید از آتش بازی نیمه شب را داشته باشید، بعضی رستوران‌های اطراف بسفر به شما پیشنهاد می شود. از جمله آن‌ها می‌توان به HOUSE CAFE ORTAKÖY و RUBY اشاره کرد. هر دوی این مکان‌ها برنامه‌ی خود را از ساعت ۱۱ شب آغاز کرده و تا ۳ صبح ادامه می‌دهند.

 

۰۳ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران