سامویی، تائو و فنگان کدام برای سفر مناسب‌تر است؟

جاذبه‌های گردشگری تایلند
سامویی، تائو و فنگان کدام برای سفر مناسب‌تر است؟

با وجود صدها جزیره‌ای که در امتداد سواحل تایلند پراکنده شده‌اند انتخاب تنها یک مقصد برای سفر کار آسان و به همان اندازه دشواری است. در واقع همه آن‌ها ترکیبی یکنواخت و تکراری از آب‌های کریستالی فیروزه‌ای، جنگل‌های سرسبز و سواحل ماسه سفید دارند. پس چگونه باید بین آن‌ها انتخاب کنیم؟

بیشتر افرادی که برای بار اول می‌خواهند عازم سفر با تور تایلند شوند معمولا جذب سه جزیره زنجیره‌ای کوه سامویی، کوه فنگان و کوه تائو می‌شوند. هر سه این جزایر به راحتی در دسترس قرار دارند و سفر به هر کدام‌شان برابر با شرکت در مهمانی‌ها، کافه‌های ساحلی و ماجراجویی در جزیره هستند. پس چگونه باید بین آن‌ها انتخاب کرد؟ اینجا ما شما را در جهت بهتری راهنمایی می‌کنیم تا بهشت خودتان را پیدا کنید.

 

کوه سامویی

  • اقامتگاه‌های پنج ستاره و اسپاهای درجه یک
  • محله‌های رنگی و ماجراجویی‌های مستقل

کوه سامویی بزرگ‌ترین جزیره این سه‌گانه است که صنعت توریستی در آن به شدت رشد کرده است و این یعنی بیشترین سلیقه‌ها را با ویژگی‌های گسترده خود جذب می‌کند. به این ترتیب اگر محل اقامت از مهم‌ترین اهداف شما بین این سه جزیره است با وجود اقامتگاه‌های لوکس و اسپاهای فوق‌العاده هیچ جایی نمی‌تواند بهتر از کوه سامویی باشد. اقامتگاه‌هایی مثل آنانتارا بوفوت ریزورت و W Retreat Ko Samui و همینطور اقامتگاه مقرون به صرفه آماری پالم ریف در کوه سامویی آسایش و آرامش را در سطح بسیار بالایی به شما ارائه می‌دهند.

 

خرید در ساموئی از برترین برندها تا پیاده روی در بازارهای محلی

سامویی

 

گرچه گزینه‌های اقامت کم هزینه طیف کم‌تری دارند اما باز هم خانه‌های ییلاقی و هاستل‌های عالی و مقرون به صرفه در سامویی پیدا می‌شود. حتی هتل‌های میان رده خوبی می‌توانید پیدا کنید. در اینجاها ماساژ‌های سنتی تا ۳۰۰ بات هزینه برمی‌دارند که برای بودجه‌های محدود مناسب است. بیشتر فعالیت‌های کوه سامویی در چاونگ انجام می‌گیرد. این ساحل برای خیابان‌های شلوغ شبانه، فست فود‌ها، کافه‌ها و تورهایی که راه‌شان را به سمت سواحل شگفت‌انگیز باز می‌کنند شهرت دارد. میزهای رستوران‌های ساحلی با چراغ‌های فانتزی و شمع‌هایی که بعد از غروب آفتاب روشن می‌شوند بر روی ساحل می‌درخشند. برای تجربه فرهنگی آرام‌تر می‌توانید به دهکده ماهی‌گیری بوفوت در ساحل شمالی جزیره بروید.

 

سامویی

 

کوه فنگان

  • مهمانی‌های فول مون و نوشیدنی‌های ارزان
  • معبدگردی و بازدید از آبشارها

به وضوح کوه فنگان در مهمانی و پایکوبی نسبت به دو جزیره دیگر فعال‌تر است. با وجود این که دولت در سال‌های اخیر سختگیری‌های بیشتری نسبت به برگزاری مهمانی‌های ساحلی اعمال می‌کند اما کوه فنگان هنوز به قوت خود در برگزاری جشن‌ها تمام ذوق و هیجانش را خالی می‌کند. اوج این موضوع را می‌توانید در جشن‌های فول مون یا همان ماه کامل ببینید که مخصوصا کوله‌گردها عاشق شرکت در آن هستند. گفته می‌شود جشن فول مون در اینجا در دهه ۱۹۸۰ پایه‌گذاری شده باشد اما امروزه هزاران نفر در آن شرکت می‌کنند. در طول جشن و ازدیاد جمعیت تنها چیزی که باید در آن هوشیار باشید امنیت خودتان است. زیرا آن زمان همه سبک آدمی بین جمعیت پیدا می‌شود. بنابراین نه تنها مراقب اموال‌تان باشید بلکه اگر در یکی از خوابگاه‌ها اقامت دارید حتما بعد از رفتن به اتاق‌تان در را از پشت قفل کنید.

 

بهترین شهرهای تایلند برای سفری خانوادگی

 کوه فنگان

 

کوه تائو

  • آموزش غواصی در سطح بین‌المللی
  • یوگا و پیاده‌روی

اگر به دنیای زیر آب و کاوش در آن علاقه دارید پس باید حتما از کوه تائو دیدن کنید. آب‌های اطراف کوه تائو کم عمق، گرم و ایده‌آل برای تماشای زندگی دریایی هستند. مخصوصا با بیش از ۴۰ مرکز غواصی برای بار اولی‌ها انتخابی کاملا مناسب و وسوسه‌انگیز است. با توجه به کیفیت کلاس‌ها و مراکز و تجهیزات‌شان، می‌توان گفت قیمت‌ها مناسب و برابر هستند. غواصان با تجربه احتمالا وسوسه شوند که با تجهیزات کم‌تر به اعماق بروند اما شما می‌توانید با تنفس منظم، و استفاده از تکنیک‌های ریلکس کردن ظرفیت ریه‌تان را حداقل رسانده تا به عمق ۲۰ متری برسید.

 

جزایر سیمیلان تایلند بهشت تفریحات آبی

کوه تائو

 

حتی برای کسانی که دوست دارند از فعالیت‌های زمینی لذت ببرند هم کوه تائو چیزهایی برای ارائه دارد. با رفتن به سمت زمین‌های مرتفع، شما می‌توانید مهارت‌های پیاده‌روی‌تان را به چالش بکشید.  به علاوه برای مدیتیشن و آرام‌سازی بدن و ذهن می‌توانید به موسسه یوگای Shambhala بروید که در ساحل سایری واقع در قسمت غربی خطه ساحلی واقع شده است. این استودیوی یوگا که ساختمانی چوبی و بسیار جذاب و شی دارد کلاس‌های مدیتیشن و یوگای دو ساعته به مبلع حدودا ۳۰۰ بات ارائه می‌دهد که می‌توانید در آن‌ها شرکت کرده و گرمای گرمسیری و رطوبت هوا را فراموش کنید. یوگا تمرکز بر تنفس دارد و این می‌تواند در غواصی شما هم اثر مثبت داشته باشد.

۰۱ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران