حال و هوای شهرهای ویتنام در کریسمس

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
حال و هوای شهرهای ویتنام در کریسمس

مهم نیست که تنها به ویتنام رفته‌اید یا همراه خانواده به این کشور سفر خواهید کرد. کریسمس زمانی عالی برای سفر به ویتنام است، به تمام زیبایی‌های بصری این کشور زیبا، جشن‌ها و کنسرت‌های متنوع و البته جشنواره‌های خرید در مراکز مختلف نیز اضافه می‌شود.اما کدام‌ شهر را برای سفر با تور ویتنام انتخاب کنیم؟ بهتر است پیشنهادات ما در ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

هوای ایام کریسمس در ویتنام چگونه است؟

ایام کریسمس از بهترین زمان‌ها برای سفر به ویتنام است. هوا تقریبا در تمام کشور عالی بوده و دمای آن بین ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتیگراد است و بارندگی کمی را در کشور شاهد خواهید بود. البته شهرهایی از ویتنام که در ارتفاعات قرار دارند همچون ساپا یا ها گیانگ، بسیار سردتر از دیگر نقاط کشور بوده و هوا در آن‌ها به صفر درجه نیز می‌رسد و به این ترتیب تجربه دیدن کوه‌های برفی را نیز خواهید داشت.در مجموع بهتر است شهر به شهر آب و هوا را برای سفر چک کنید تا به ایده‌آل‌ترین جا برای خود برسید، اما در مجموع همانطور که گفتیم، در اکثر نقاط ویتنام آب و هوا برای سفر عالی است.

 

 برای سفر به ویتنام به چقدر پول نیاز دارید؟ 

 کریسمس در ویتنام

 

کریسمس در ویتنام چگونه است؟

بخشی زیادی از مردم ویتنام پیرو مذاهب بودیسم و تائویسم هستند و به همین دلیل کریسمس جشن رسمی این مرم به حساب نمی‌آید. اما کریسمس در سال‌های اخیر به واسطه‌ی گردشگران بسیار رونق پیدا کرده و مردم محلی و گردشگران همه آن را جشن می‌گیرند. مخصوصا در شهرهای بزرگ ویتنام مثل هانویی و هوشی مین که اغلب گردشگران نیز به همین شهرها سفر می‌کنند. جشن کریسمس در ویتنام ۲ روز بوده که از ۲۴ دسامبر آغاز می‌شود اما از چند هفته قبل کم کم بسیاری از مراکز خرید، ادارات و هتل‌ها و حتی مغازه‌ها شروع به گذاشتن دکورهای مختلف کریسمسی می‌کنند و برنامه‌های متعددی از جمله کنسرت‌های مختلف برای این ایام برنامه‌ریزی می‌شود. بعضی از مراکز خرید یا حتی فروشگاه‌ها نیز برنامه‌ی مخصوص به خود را برنامه‌ریزی می‌کنند تا مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

 

 بازار باک های ویتنام ؛ جذاب‌ترین یکشنبه بازار جهان 

 کریسمس در ویتنام

 

بهترین شهرها برای سفر کریسمسی به ویتنام

 

  1. ساپا

شهر ساپای ویتنام بدون شک با مناظر زیبایش، در طول سال از جمله بهترین انتخاب‌ها برای سفر کریسمسی خواهد بود، اما مناظر کوه‌های برفی "فان سی پان" و محیط آرام ساپا می‌توانید یک کریسمس عالی و متفاوت را برایتان رقم بزند. این محل کلیسایی زیبا نیز دارد که از جمله نمادهای این شهر به حساب آمده و برنامه‌هایی نیز برای کریسمس دارد. جلوی این کلیسا میدانی وجود دارد مردم در شب کریسمس در آن گرد هم می‌آید و از جمله سنت‌های مردم در این شب به حساب می‌آید.

 

 کریسمس در ویتنام

 

  1. نین بین

نین بین از بسیاری جهات مناسب این سفر است. جایی که هنوز پیک حضور گردشگران در آن آغاز نشده و می‌توانید فعالیت‌های متخلف از جمله قایق سواری در آب‌های اطراف آن را در محیطی بسیار خلوت‌تر از پیک سفر تجربه کنید و از سایت‌های میراث جهانی بازدید به عمل آورید. البته متاسفانه جو کریسمسی در این ایام را خیلی در نین بین تجربه نمی‌کنید، اما امکان بودن در خلیج زیبای هالونگ برایتان فراهم است.

 

  بهترین کارهایی که می‌توانید در Ninh Binh ویتنام انجام دهید 

 کریسمس در ویتنام

 

  1. هانوی

هانوی یکی از مهم‌ترین شهرهایی است که می‌توانید کریسمس را در آن بگذرانید. خیابان‌های این شهر مملو از انواع تزیینات کریسمسی می‌شود و اجراهای خیابانی زیادی را گوشه گوشه خواهید دید. بابانوئل در همه‌ی مراکز خرید وجود دارد و بازارهای زیادی در زیر چراغانی خیابان‌ها برپا می‌شود. همه چیز حال و هوای فوق‌العاده‌ی کریسمسی دارد و شما می‌توانید در کنار دکورهای زیبا از جمله رویال سیتی هانوی عکس‌های زیبایی بگیرید. از بخش‌های جذاب هانوی در ایام کریسمس، رفتن به مراکز خرید این شهر است که جدا از تخفیف‌های حسابی، مملو از دکورهای جذاب و برنامه‌های مختلف از جمله کنسرت‌های متنوع می‌شود. Vincom Centre Ba Trieu، Times City و Royal City جذاب‌ترین مراکز خرید شهر در این ایام به شمار می‌آیند.

 

 فعالیت‌های رایگان یا کم‌هزینه در هانویی پایتخت ویتنام 

 کریسمس در ویتنام

 

  1. هوی آن

هوی آن از گذشته به خاطر این که یک بندر بین‌المللی بود، فرهنگی متفاوت و متنوع دارد که تاثیر فرهنگ کشورهایی همچون ژاپن و فرانسه را می‌توانید به وضوح در آن ببینید. اما در مجموع این شهر یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما برای طی ایام کریسمس است. فانوس‌های زیبا شهر را مملو از نور می‌کنند، مراکز خرید دکورهای بزرگ می‌چینند و برنامه‌های متنوعی در این شهر برگزار می‌شود.

 

 کریسمس در ویتنام

 

  1. هوشی مین

بعد از هانوی یا حتی بالاتر از آن، این مردم هوشی مین هستند که بزرگ‌ترین کریسمس شهر را برپا می‌کنند. کلیسای نوتردام هوشی مین غرق در نور می‌شود و برنامه‌های مذهبی را ارائه می‌کند و خیابان Nguyen Hue بیشتر دکورها و چراغانی‌ها را به خود می‌بینید. در هوشی مین تمامی مراکز خرید با دکورهای جذاب و برنامه‌های مختلف انتظار گردشگران را می‌کشند و Takashimaya Centre که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیاست، آنقدر دکورهای زیبایی برای همه فراهم می‌کند که احتمالا رکورد بیشترین سلفی در آن روز را در ویتنام می‌شکند.

 

 هانوی یا هوشی مین ؛ اول باید از کدام دیدن کرد؟ 

کریسمس در ویتنام

۱۸ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران