شهرهای مختلف ویتنام چه ویژگی‌هایی دارند؟

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
شهرهای مختلف ویتنام چه ویژگی‌هایی دارند؟

به طور قطع می‌توان گفت، هیچ جای دنیا شبیه به ویتنام نیست. کشوری با تنوع بی‌نظیر، بسیار زیبا و پر از شگفتی‌هایی که باورش برای آدمی سخت است. اما سوال این جاست که در سفر با تور ویتنام ، کدام شهر را باید به عنوان مقصد خود انتخاب کنیم؟ این سوالی است که باید با شناخت بهتر از شهرهای مهم گردشگرپذیر این کشور به آن برسیم و در این نوشته قصد ما توضیحات کوتاهی در مورد ویژگی‌هایی شهرهای مختلف ویتنام است.

 

هوی آن، سواحل مرکزی

  • مناسب برای: دیدن مناظر دیدنی، گردش در بافت‌های قدیمی و زیبا، خرید و کافه‌گردی
  • نباید از دست بدهید: دیدن هزاران فانوسی که هر  شب در بخش قدیمی شهر روشن می‌شوند

اگر بخواهید زیبایی‌های مختلف یک شهر فوق‌العاده که بخشی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید را ببینید و در کنارش خریدی عالی را نیز تجربه کنید، هوی آن مقصد شما خواهد بود. پیشینه این شهر به قرن ۱۵ میلادی باز می‌گردد و برای کسانی جذاب است که به شهرهای دارای کانال‌های آبی و قایق‌هایی که از میان شهر رد می‌شوند علاقه دارند. تولیدی‌های بسیار زیادی در این شهر وجود دارد و به همین خاطر شما با هزینه‌ی بسیار کمی می‌توانید اجناس متنوعی تهیه کنید، پس مراقب باشید! احتمالا با چمدان‌های بسیار بیشتری از هوی آن به خانه باز خواهید گشت. نکته آخر اینکه، ساحل تنها ۱۵ دقیقه از شهر فاصله دارد، پس اگر از قایق سواری در کانال‌ها، خرید و همچنین گشتن در این شهر زیبا خسته شدید، به راحتی می‌توانید خود را به ساحل رسانده و تفریحات آبی را تجربه کنید.

 

۴ مکان فوق‌العاده در ویتنام برای تفریح‌های دریایی

 

هوی آن

 

 

دالات، بلندی‌های مرکز کشور

  • مناسب برای: دیدن بخش‌های روستایی و زیبایی‌های طبیعی، قایق سواری و کانو گردی در آب‌های رودخانه
  • نباید از دست بدهید: تجربه‌ی بی‌نظیر کانو سواری در رودخانه‌های این شهر

نیازی نیست تمام سفر خود را به این شهر اختصاص دهید، یک یا دو روز بودن در دالات، تجربه‌ای بی‌نهایت جذاب برای کسانی به شمار می‌رود که می‌خواهند زیبایی‌های طبیعی این کشور را دیده و به ماجراجویی در آن بپردازند. شما می‌توانید با انتخاب تور مناسب، از یک آبشار بیست متری با طناب پایین بیایید، با قایق به دل رودخانه‌های خروشان بزنید، درون برکه‌های مختلف شیرجه بزنید و بسیاری تجربه‌های این چنینی را از سر بگذرانید. لقب این شهر " شهر بهار بی‌پایان" است و این اسم را به خاطر آب و هوای معرکه‌ای که در تمام طول سال دارد به آن داده‌اند. جایی خنک و دلچسب برای آخر هفته‌ای جذاب در ویتنام.

 

۱۰ رستوران برتر دالات ویتنام برای خوردن بهترین غذاهای سنتی

 

دالات

 

 

هوشی مین، جنوب کشور

  • مناسب برای: طرفداران کلان‌شهرهای بزرگ و مدرن، گشتن در میان مراکز خرید و خوردن غذاهای خیابانی خوشمزه و متنوع
  • نباید از دست بدهید: تور موتورسواری در شهر و همچنین خوردن غذاهای خیابانی در بازارهای این شهر

اگر اهل تهران، نیویورک یا بعضی از شهرهای خاص دنیا نباشید، احتمالا تا به هوشی‌ مین نروید، معنای ترافیک و شلوغی را درک نخواهید کرد. اما این شهر زنده و خاص، در کنار آسمان‌خراش‌ها و مراکز خرید متنوع و مدرنش، زیبایی خاص یک شهر ویتنامی را نیز دارد. از طرفی، فرصت تفریحات فراوان در مراکز پر تعداد آن وجود دارد و اگر خود را بازارها و مراکز شلوغ شهر برسانید، می‌توانید طعم خوش غذاهای خیابانی ویتنامی را نیز بچشید. هیچ جایی در ویتنام چنین تنوع غذایی پیدا نخواهید کرد. در سفر به هوشی مین، بازدید از موزه‌های جنگ را فراموش نکنید که بخشی مهم از حضور شما در ویتنام خواهند بود.

 

هانوی یا هوشی مین ؛ اول باید از کدام دیدن کرد؟

 

هوشی مین

 

 

ساپا، شمال ویتنام

  • مناسب برای: آن‌ها که می‌خواهند مناظر زیبا را تماشا کنند و در میان مزارع معروف برنج ویتنام قدم بزنند
  • نباید از دست بدهید: بودن در کوه فانسیپان و دیدن منظره‌ی دیدنی ساپا

فرانسوی‌ها این شهر را در سال ۱۹۲۲ بالای تپه بنا کردند و حالا ساپا به یکی از نمادها و البته زیباترین نقاط ویتنام بدل شده که احتمالا عکس‌های آن را در صفحات مختلف اینترنتی مشاهده کرده‌اید. بسیاری از مردم محلی هنوز لباس‌های سنتی خود را می‌پوشیند و در مزارع برنج مشغول کارند و با اینکه به تعداد گردشگران این منطقه روز به روز اضافه می‌شود، با این حال هنوز هم ساپا جایی خلوت و زیبا و در بسیاری از موارد بکر به حساب می‌آید.

 

معرفی برترین رستوران‌های لاکچری ویتنام

 

 

ساپا

 

 

هانوی، شمال ویتنام

  • مناسب برای: سفر دو نفره، بودن در شهری زیبا و در عین حال مدرن، خرید ارزان
  • از دست ندهید: گشتن در محدوده‌ی برکه‌ی هانوی کیم و دیدن مراکز تاریخی شهر

هانوی شهری زیباست که در کنار مراکز مدرن و زیبایی که دارد، از المان‌های تاریخی، مراکز زیبای طبیعی و بسیاری دیدنی‌های دیگر است که چند تای آن‌ها جزوی از میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. فراموش نکنید که هانوی یکی از مراکز معروف سوپ‌های نودل است و در این شهر می‌توانید چندین نوع سوپ نودل عالی و خوشمزه بخورید. یک هفته یا ده روز فرقی نمی‌کند، دیدن از بخش‌های مختلف این شهر در قالب یک سفر نمی‌گنجد، مخصوصا اینکه خرید در هانوی نیز لذت خود را دارد و در کنار مراکز خرید گران، بازارها و مراکز خرید زیادی هستند که می‌توانید با چانه زنی، جنس‌های خوب و ارزانی بخرید.

 

بهترین مراکز مراقبت از زیبای و حمام‌های گل ویتنام

 

هانوی

 

 

دا نانگ، سواحل مرکزی

  • مناسب برای: دیدنی کلان‌شهری ساحلی با سواحل زیبا و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی
  • از دست ندهید: پل طلایی در کوهستان مرمر که با آن دست‌های بزرگ سنگی یکی از معروف‌ترین پل‌های دنیا محسوب می‌شود

 

 

دا نانگ

 

 

سومین شهر بزرگ ویتنامکم ی از هوی آن فاصله دارد و در سال‌های اخیر رشد آن نیز به شکلی خیره‌کننده سریع بوده است. این شهر زیبا را به شن‌های سفید ساحلش، رستوران‌های متنوع، کوهستان زیبا و انواع تفریحاتی که می‌توانید در آن تجربه کنید می‌شناسند. نکات جالبی در مورد این شهر وجود دارد که تنها به سواحل زیبا و پل معروفش ختم نمی‌شود. مثلا پنج کوه بلند این شهر هر کدام به نام یک عنصر زمین یعنی آهن، آب، چوب، آتش و زمین نام گذاری شده. چیزهای به این شکل در مورد دا نانگ بسیار زیاد است، اما در نهایت برای سفر به آن، باید طرفدار یک شهر ساحلی معرکه باید و بس.

۲۳ مرداد ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 03 بهمن 1401)

نظرات کاربران