سفری زمستانه به سوئیس در اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا
سفری زمستانه به سوئیس در اروپا

سوئیس یکی از بهترین کشورهای دنیاست که سالانه افراد زیادی برای کنفرانس‌های علمی، ارائه کارهای هنری و توریستی به این کشور اروپایی سفر می‌کنند. سوئیس هم در تابستان و هم در زمستان مناظر زیبایی دارد که گردشگران بسیاری که با تور اروپا به این کشور می‌روند، تفریحاتی مانند اسکی را در فصل سرد انجام می‌دهند و در فستیوال‌های مختلفی شرکت می‌کنند.

اگر در زمستان راهی سوئیس شده‌اید، تفریحات بسیاری در انتظار شماست. سردترین ماه سال در سوئیس ژانویه است. اگر سفر خود را طوری تنظیم کنید که در تاریخ‌های نزدیک به کریسمس و اول ژانویه که سال نوی میلادی را جشن می‌گیرند، در آنجا باشید، خواهید توانست تجربیات منحصر به فردی کسب کرده و خاطرات متفاوتی برای خود بسازید.

 

تفریحات کریسمسی

اگر در اواخر دسامبر راهی سفر به اروپا شده‌اید، بهترین و متفاوت‌ترین تجربیات زندگی پیش روی شماست. اگر با خانواده یا به تنهایی به اروپا رفته‌اید، یکی از جذاب‌ترین تفریحات پاتیناژ است. یکی از بهترین پیست‌های یخ سوئیس، لوکارنو یا مجموعه‌ دولدر آیس Dolder Ice است. همچنین برای گذراندن یک شب رویایی و خاص به دهکده اسکیموها بروید و یک شب را در یکی از کلبه‌های آنها بگذرانید. تمامی کلبه‌های اسکیمویی مجهز به کیسه خواب گرم هستند و اگر بخواهید برایتان تخت‌هایی لوکس همراه با لحاف نیز فراهم می‌شود. پیست‌های اسکی سوئیس نیز از مشهورترین پیست‌ها در دنیا هستند. به کوهپایه‌ها رفته و کمی اسکی بروید. تماشای درختان کریسمس در داخل شهرها نیز یکی از قشنگی‌های سفر است. اینکه در پیاده‌روها قدم بزنید و در یک منظره برفی، درختان تزیین شده و چراغانی را ببینید.

 

انواع وسایل نقلیه برای سفری راحت در اروپا

 

در آخر، خوردن خوشمزه‌ترین خوراکی سوئیسی یکی از بهترین خاطرات را برای شب کریسمس به یادگار خواهد گذاشت. در زمستان و در سوئیس فوندوی پنیر می‌خورند که بسیار پر انرژی است.

 

 

خرید کریسمسی

در روزهای قبل از کریسمس بازارها حسابی گرم فروش اجناس خود هستند. یکی از علاقه‌مندی گردشگران به هنگام سفر به یک کشور دیگر خرید سوغاتی یا یادگاری برای خود هستند. هر آنچه که فکر کنید، بهترینش را می‌توانید در سوئیس بیابید. اما بی‌شک برای خود یک ساعت سوئیسی اصل بخرید. همچنین شکلات‌های خوش‌طعم و متنوع این کشور که مشهور است. حتی می‌توانید از بازارهای آنجا یک هدیه خاص برای عزیزانتان بگیرید. در این کشور لباس‌های زمستانه بسیار خوبی می‌توان یافت. به طور مثال در شهر بازل در میدان بارفوسر بازاری برپا می‌شود که کالاهای بسیاری برای فروش ارایه می‌دهد. همچنین در شهر سن‌ گلان از تاریخ ۲۴ نوامبر تا ۲۴ دسامبر بازاری با غرفه‌های گوناگون برگزار می‌شود. این شهر در نزدیکی شهر زوریخ است و ساختمان‌هایی با معماری باروک دارد که به همراه درختان کریسمس چراغانی می‌شوند. در این تاریخ موسیقی و آوازخوانی در شهر خواهید شنید. همچنین یکی از خوشمزه‌هایی که باید در این شهر امتحان کنید biberli است که در طعم‌های مختلف خواهید یافت.

 

برترین جاذبه‌های دیدنی بلگراد؛ شهر همیشه بیدار اروپای شرقی

 

فستیوال در ژانویه

از خوراکی‌های خوشمزه سوئیسی و بازارهای کریسمسی که بگذریم، یکی از جذابیت‌ها و برنامه‌های مفرح در ژانویه به صورت یک جشنواره برگزار می‌شود. در شمال شرق سوئیس در منطقه Appenzell رسم بر این است که سیزدهم ماه ژانویه دوباره کریسمس را جشن می‌گیرند و این روز آغاز گاه‌شمار میلادی است. در این مراسم عده‌ای ماسک به صورت می‌زنند و Silvesterchlause خطاب می‌شوند. دیدن آنها جالب و به یاد ماندنی است. این افراد زنگ در خانه‌ها را زده و برای آنها آرزوی شادی می‌‌کنند و مردم هم به آنها نوشیدنی و پول می‌دهند. ( این مراسم، بسیار شبیه به مراسم قاشق‌زنی در ایران است که عده‌ای صورت خود را با چادر می‌پوشانند و به در خانه‌ها رفته و در عوض آجیل چهارشنبه‌سوری و شکلات می‌گیرند ) . در واقع شما دو دسته افراد با ماسک‌های متفاوت را در کوهستان Appenzell به شکل ماسک زیبا و ماسک زشت خواهید دید که ریشه در افسانه‌های آنها دارد.

 

 


فستیوال‌های مختلفی در ماه‌های دیگر سال نیز در این کشور برگزار می‌شود که همه‌شان دیدنی هستند. کارناوال بازل را که در ماه‌های فوریه تا مارچ خواهید دید و یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سوئیس به شمار می‌آید.
فستیوال بالن‌ها نیز در ژانویه به مدت ۹ روز برگزار می‌شود که بالن‌های جالب و زیبایی را به هوا می‌فرستند.

 

۲۷ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران