انواع وسایل نقلیه برای سفری راحت در اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا
انواع وسایل نقلیه برای سفری راحت در اروپا

کشورهای بسیاری در اروپا هستند که قوانینی متفاوت با دیگری دارند. اما سیستم حمل و نقل مشترکی بین این کشورها وجود دارد که در سفر شما با تور اروپا می‌تواند کمک زیادی به شما بکند تا هزینه کمتری را بابت سفرهایتان از یک شهر به شهر دیگر پرداخت کنید و در عین حال به راحت‌ترین و آسوده‌ترین روش به مقصد برسید. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌ها بهترین مسیرها و ارزانترین بلیط‌ها را برای انواع هواپیما، اتوبوس، قطار و ماشین‌های مختلف تهیه کنید.

اگر بودجه‌ای محدود دارید که با آن می‌خواهید به چندین شهر یا کشور اروپایی سفر کنید، بهترین راه، مدیریت زمان و مالی است که به شما کمک می‌کند تا بهترین و خاطره‌انگیزترین سفر خود را داشته باشید. پس همراه ما باشید تا چند وسیله نقلیه داخل شهری، بین شهری و بین دو کشور را در اروپا برای شما معرفی کنیم.

 

سفر داخل شهری

در اکثر شهرهای این قاره دیدنی، حمل و نقل به آسانی صورت می‌گیرد و روش‌های مشابهی نسبت به یکدیگر دارند. کافی است شما روش‌های استفاده از هر کدام از این وسیله‌های نقلیه را بدانید. به طو مثال مترو، اتوبوس، دوچرخه و تاکسی جزو پر کاربردترین وسیله‌هایی هستند که شما را در داخل شهر جابجا می‌کنند. اینکه کدام یک را برای گردش در شهر انتخاب کنید، تصمیم با شماست. البته بستگی به شهری که در آن اقامت کرده‌اید نیز دارد. شهرهای بزرگ معمولا مترو دارند که شما را به راحتی جابجا می‌کند. برخی شهرهای کوچکتر بیشتر از اتوبوس و دوچرخه و حتی قایق برای عبور و مرور خود استفاده می‌کنند. در شهرهایی مانند آمستردام که رودخانه آمستل از آن می‌گذرد، مردمانشان بیشتر از دوچرخه و قایق برای گردش در شهر استفاده می‌کنند. در شهرهای بزرگتر و شلوغ‌تری مانند پاریس که روزانه گردشگر زیادی به خود می‌بیند، استفاده از مترو متداول‌تر است.

 

زیباترین جاذبه‌های اروپا، از سواحل قبرس تا جزایر قطبی نروژ

 وسایل نقلیه

 

سفر بین دو شهر یا کشور اروپایی

 

سفر با اتوبوس

شرکت‌های اتوبوس‌رانی بسیاری در اروپا مشغول حمل و نقل مسافران به شهرهای مختلف هستند. در این میان چند شرکت مشهور را معرفی می‌کنیم تا به صورت آنلاین بلیط تهیه کرده و یا حتی با چک کردن ساعت حرکت آنها به صورت حضوری و نقدی پرداخت کنید. یکی از اتوبوس‌های خوبی که به بیشتر شهرها سفر می‌کنید فیلیکس‌باکس FlixBus است. این اتوبوس‌ها امکاناتی چون WiFi ، پریز برق، صندلی‌های راحت و حتی دستشویی در فضای داخلی را دارد. زمان سفرتان اگر بلیط را به صورت نقدی پرداخت کنید، معمولا به دو برابر قیمت خرید آنلاین دریافت می‌کنند. اتوبوس‌های مگاباکس Megabus ، راه ارزانی برای سفر به برخی شهرهاست. اما معمولا بلیط‌های آن را حدود یک ماه قبل‌تر رزرو می‌کنند و احتمال دارد بین ۱ تا ۲۰ پوند بتوانید بلیط گیر بیاورید که به نسبت اتوبوس‌های دیگر قیمت مناسب‌تری دارد.

 

 وسایل نقلیه

 

سفر با هواپیما

شما می‌توانید از باجت ایرلاین Budget Airline برای سفرهای هوایی خود استفاده کنید. شما می‌توانید اپلیکیشن‌های اسکای‌اسکنر Skyscanner و موموندو Momondo را برای خرید بلیط ارزان بر روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید. از شناخته‌شده‌ترین خطوط هوایی می‌توان به EasyJet ، Eurowings ، Norwegian Air و چندین ایرلاین دیگر اشاره کرد. در این پروازها وزن بار شما مهم است و نمی‌توانید مقدار زیادی بار به همراه داشته باشید و غذا و آب رایگان در داخل هواپیما سرو نمی‌شود.

 

ده ساحل برتر اروپا که حتما باید به دیدن آن‌ها بروید

 وسایل نقلیه

 

سفر با قطار

بسیاری از افراد از سفر کردن با قطار لذت می‌برند. یکی از راحت‌ترین و آسوده‌ترین راه‌ها برای طی کردن مسیرهای طولانی قطار است. شما می‌توانید از پنجره مناظر اطراف را تماشا کرده و یا کتاب بخوانید اما باید دقت کنید که در ساعت موردنظر و ایستگاه مقصد خود پیاده شوید، در غیر این صورت قطار به مسیر خود ادامه خواهد داد و ممکن است شما به شهرها یا ایستگاه‌های دیگر رفته و از برنامه سفر خود جا بمانید. پس به نام ایستگاه‌ها و زمان رسیدن آنها دقت کنید. معمولا برنامه زمان‌بندی قطارها در اروپا بسیار دقیق است. از نظر مدیریت هزینه هم که باید گفت یکی از وسایل نقلیه‌ای است که بسته به تعداد توقف و مسیری که می‌رود، بلیط‌های مختلفی می‌فروشد. پس می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند.

 

 وسایل نقلیه

 

سفر با ماشین

تعدادی از افراد در اروپا دفعات زیادی از یک شهر به شهر دیگر سفر می‌کنند و توسط یک اپلیکیشن مقصد خود را اعلام می‌کنند تا اگر کسی هم مسیر بود به مبالغ خیلی کم با او همراه شود. این مبالغ از ۵ یورو شروع می‌شود و بنا به مسیر ممکن است مقدار بیشتری باشد اما هر چه که باشد، احتمالا خیلی به صرفه‌تر از وسایل نقلیه عمومی باشد. نام این اپلیکیشن BlaBlaCar می‌باشد.

۱۸ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران