پاریس‌گردی در شب سال نو میلادی

جاذبه‌های گردشگری فرانسه
پاریس‌گردی در شب سال نو میلادی

تلفیق دو کلمه با هم در ذهن بیشتر افراد شبیه به رویاست. کریسمس و پاریس. هر گاه قصد سفر با تور اروپا به شهر پر هیاهو و زیبای پاریس را داشتید، می‌توانید تاریخ سفرتان را طوری تنظیم کنید که بخشی از آن منطبق بر شب کریسمس و سال نوی میلادی باشد تا در یکی از مهم‌ترین مراسمی که در جهان برگزار می‌شود و پر از شادی، موسیقی، خوراکی‌های خوشمزه و هدیه‌های جذاب است، شرکت کنید.

 

گردش در پاریس

هر چقدر که به ۲۵ دسامبر نزدیک می‌شوید، اگر در خیابان‌های پر زرق و برق و پر از جمعیت پاریس راه بروید، به مغازه‌هایی با درخت‌های کریسمس تزیین شده نگاه کنید، از جلوی شیرینی‌فروشی‌های مشهور شهر رد شوید و در کنار رود سن قدم بزنید، روحتان به پرواز در می‌آید. بوی ماکارون‌های رنگارنگ و خوشمزه، تماشای کروزهای چراغانی شده و در حرکت در رودخانه، نماهای زیبا از ساختمان‌های شبیه به هم و زوج‌های خوشحال عاشقی که بلند می‌خندند و دست در دست هم از کنارتان رد می‌شوند، شما را به وجد می‌آورند تا چند تا از شیرینی‌ها و خوراکی‌های فوق‌العاده فرانسوی مثل کروسان‌ها را امتحان کنید و یک نوشیدنی در کافه‌های شهر بخورید. یکی از معروف‌ترین خیابان‌های پاریس که در دنیا نیز شناخته شده است، شانزلیزه Avenue des ChampsÉlysées است. یک خیابان پهن و مشجر که پر از مغازه‌های برندهای مشهور دنیاست. با اجناسی پر زرق و برق و گران‌قیمت. قسمت بالایی این خیابان از میدان شارل دو گل تا میدان اتوال که طاق پیروزی در آن قرار گرفته است، ادامه دارد که پر از رستوران‌ها و کافه‌های لوکس، سینما‌ها و سالن‌های تئاتر و همچنین مراکز خرید بزرگ است. قدم زدن در این خیابان تقریبا رویای بسیاری از افراد است که قبلا به پاریس سفر نکرده‌اند. شانزلیزه در این تاریخ از سال غرق در نور است.

 

انواع وسایل نقلیه برای سفری راحت در اروپا

 

خرید در پاریس

پاریس مهد مد اروپا، مرکز زیباترین و به روزترین پوشاک دنیا است. در هرکدام از خیابان‌ها که قدم بزنید، مغازه‌هایی از برندهای لباس، اجناس نمادینی از کشور فرانسه، قنادی‌ها و کافه‌هایی که مردم در آن مشغول مباحثه و خوردن قهوه هستند. یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌تواند بیش از یک روز وقت شما را بگیرد، گشت و گذار در بازارهای مختلف و تماشای جدیدترین پوشاک و خرید هر آنچه می‌خواهید است. اما یکی از مراکز خریدی که در دسامبر و ژانویه بسیار دیدنی است و بازدید از آن را نباید از دست داد، گالری لافایت، یکی از مشهورترین پاساژهای پاریس است. هر آنچه تابحال به عنوان لوکس‌ترین برند به گوشتان خورده، می‌توانید در این پاساژ آن را بیابید. در نزدیکی کریسمس نیز که این مرکز خرید باشکوه با چندین برابر تزیینات، چشم شما را به خود خیره می‌کند. پیشنهاد می‌کنم ساعت‌ها برای گردش در داخل گالری لافایت Galerie Lafayette زمان بگذارید، چون چشمتان سیر نخواهد شد. از انواع عطر و ادوکلن گرفته تا ساعت‌های مچی، عینک‌های آفتابی، لوازم آرایش و لباس. به طوری که لحظه‌ای پیدا نمی‌کنید که چشم از آنها بردارید. حال زیبایی خیره کننده خود گالری را نیز در نظر بگیرید. همانند سالن‌های اپرا، چند طبقه است که دقیقا وسط آن یک درخت کریسمس بزرگ قرار گرفته و چراغ‌های رنگارنگش خودنمایی می‌کند.

 

 

تفریح در پاریس

تفریحات بسیاری در پاریس در انتطار شماست. اما به خاطر داشته باشید که می‌خواهید چند روز خاطره انگیز و رویایی برای خود بسازید. در جشنی که یکبار در سال برگزار می‌شود. پس برای خود برنامه ای بچینید. از رستوران‌ها و کافه‌های شهر شروع کنید. خوراکی‌های فوق‌العاده‌ای را امتحان کنید که در شهرهای دیگر کمتر می‌یابید. مثلا شام خود را در یک کشتی کروز بر روی آب صرف کنید. به یکی از پیست‌های اسکی رفته و پاتیناژ یا همان اسکی روی یخ را امتحان کنید. مهم نیست که قبلا این کار را انجام نداده باشید، با احتیاط می‌توانید لحظات نابی را روی یخ تجربه کنید. اگر دیدن مراسم مذهبی برایتان جالب است، به کلیسای نوتردام بروید. شرکت در مراسم به روی همه آزاد است. اگر جزو افرادی هستید که کمی ماجراجو، اهل هیجان و متفاوت هستید و هنوز کودک درونتان زنده است بهترین پیشنهاد رفتن به دیزنی‌لند است. این مجموعه برای شب کریسمس اجراهای ویژه دارد. برج ایفل هم که جای خود دارد. یکی از زیباترین نماهای شهر در زمستان، برج ایفل است. چه از پایین و کنار رود به این سازه عظیم بنگرید و چه از بالای برج به تمام شهر نگاه کنید، با منظره شگفت‌انگیزی روبرو خواهید شد. پس در سفر با تور کریسمس اروپا تفریحات موردعلاقه خود را پیدا کرده و به سراغشان بروید.

 

۲۰ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران