معرفی سه موزه مشهور پاریس

جاذبه‌های گردشگری فرانسه
معرفی سه موزه مشهور پاریس

پاریس یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی دنیا، جاهای دیدنی بسیاری دارد که در گردشی چند روزه نیز به پایان نمی‌رسد. از همه اینها گذشته، در صورتی که علاقه‌مند به هنر، فرهنگ و تمدن در نقاط مختلف دنیا هستید، در سفرتان با تور اروپا، سری به پنج موزه مشهور پاریس بزنید تا علاوه بر تمدن‌ گذشتگان، هنر معاصر و فرهنگی نشات گرفته از هر دوی آنها را در این موزه‌ها ببینید.


موزه اورسی

ساختمان موزه اورسی ایستگاه قطاری قدیمی از سال ۱۹۸۶ است که پس از یک دوره بازسازی به یکی از موزه‌های مشهور پاریس تبدیل شده است. شما با بازدید از این موزه می‌توانید حدود شصت سال هنر و تاریخ کشور فرانسه را به روایت تصویر ببینید که شامل مجموعه‌آی از ۴۸۰ نقاشی از آثار امپرسیونیست، ۱۱۰۰ نقاشی از شاهکارهای پست اپرسیونیست و آثار دیگری که هر کدام ارزشی وصف نشدنی دارند، می‌شود. این موزه از محبوب‌ترین موزه‌های پاریس، سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان به خود می‌بیند. مهم است که بدانید در پاریس هر موزه‌ای طبق اصول و برنامه خود درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز می‌کند و بهتر است برای رفتن به هر جایی، برنامه بازدید از آنجا را پرس و جو کرده و زمان مناسبی را برای خود انتخاب کنید. روزهای کاری موزه اورسی شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۶ بعدازظهر و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۹:۴۵ شب باز است. این مجموعه در روزهای دوشنبه‌ تعطیل می‌باشد.

 

معرفی ۵ موزه‌ مشهور آمستردام در هلند

موزه لوور

موزه لوور به عنوان مشهورترین، بزرگ‌ترین و پربازدیدترین موزه‌ جهان شناخته می‌شود و یکی از مشهور‌ترین موزه‌های اروپا است. به جرات می‌توان گفت هر کسی که به پاریس سفر می‌کند، بدون تردید از این موزه دیدن می‌کند. مگر آنکه علاقه‌ای به هنر و فرهنگ کشورها نداشته باشد. لوور تمام تمدن‌ها را در خود جای داده است. آثار برجسته و بسیار قدیمی ایرانی تا انواع آثار معاصر. این موزه همچنین به دلیل نگهداری از شاهکارهایی همانند تابلوی مونالیزا از لئوناردو داوینچی شهرت دارد. در مجموع ساختمان‌های لوور، حدود سی و پنج هزار اثر هنری مربوط به هشت بخش شامل مصر باستان، یونان و رم باستان، شرق نزدیک، هنر اسلامی، تابلوهای نقاشی، مجسمه‌ها و تندیس‌ها، هنرهای تزئینی و طراحی‌ها و آثار چاپی به نمایش گذاشته شده‌اند که بیشتر آنها را نقاشی و مجسمه‌ تشکیل می‌دهد. یکی از دلایل شهرت این موزه و علاقه گردشگران برای بازدید از آن، ساختمان نمادین لوور است. نمایی هرمی شکل از جنس شیشه که از فاصله دور هم پیداست و افراد زیادی را برای تماشا و عکاسی به خود جذب می‌کند. در صورتی که بلیط بخرید و به داخل بروید، دنیای اسرارآمیز درونش را کشف خواهید کرد و محو تک تک آثار زیبای هنرمندان خواهید شد. بسته به این که در هر گالری چقدر وقت صرف کنید، نیاز دارید یک روز کامل تا سه روز در این موزه بگردید. پس حتما همراه خود نوشیدنی و غذا ببرید. این موزه در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر و در روزهای چهارشنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب برای عموم بازدیدکنندگان باز و سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

موزه سنتره پامپیدو

یکی از مشهورترین موزه‌های پاریس سنتره پامپیدو است که مابین دو محله هالیز و ماراز قرار گرفته است. این مرکز هنری و فرهنگی شامل آثاری از هنرمندانی همچون دراین، دافی، ماتیس، و بنارد با آثار فوویسم است که شما را ترغیب می‌کند در ادامه به آثار کوبیسم پیکاسو، براک، و لیژر و اثرهایی از سبک‌های اکسپرسیونیسم، کانستراکتیویسم داداییسم و سورئالیسم از دالی، ارنست، ماگریت، و ماسون و همچنین آبسترکت، رئالیسم نو، پاپ آرت می‌باشد. علاوه بر این می‌توانید مجموعه‌ای از مجسمه‌ها را نیز تماشا کنید. معماری ساختمان موزه پمیپیدو به شکل موتورخانه‌ای مدرن است که با ورود به آن با دنیایی حیرت‌انگیز از هنر معاصر اروپا روبه‌رو خواهید شد. در این موزه شما می‌توانید از سینمای رپراتور، پرفومنس، کتابخانه مدرن و فضای نمایشگاهی بازدید کنید. پمیپیدو در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۹ عصر و سه‌شنبه از ۹ صبح تا ۱۱ شب به روی عموم مردم باز است و سه‌شنبه‌ها تعطیل می‌باشد.

 

معرفی موزه ملی پراگ در اروپا

۰۷ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران