پرسه در کوچه و خیابان‌های پاریس

جاذبه‌های گردشگری فرانسه
پرسه در کوچه و خیابان‌های پاریس

پر گردشگرترین شهر فرانسه که هر کس رویای یک بار پرسه زدن در کوچه و خیابان‌های آن را دارد، پاریس است. سفر با تور اروپا، انواع تفریحات، خرید و تجربیات به یاد ماندنی را برای شما در بر خواهد داشت. پاریس، مهد مد دنیا، مرکز ارایه و فروش بهترین عطرها، لباس‌ها، کیف و کفش و زیورآلات است. فرانسه با جمع‌آوری و نگهداری خاص‌ترین و ارزشمندترین بخش‌های تاریخ از همه جای دنیا، بزرگترین موزه‌ها را داراست که با گردش در سطح شهر، علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، خواهید توانست فرهنگ و هنری دیرینه را نیز لمس کنید.

 

گشت و گذار در پاریس در هر فصلی فوق‌العاده است. هر زمان از سال که به این شهر بروید، چشم‌اندازهای زیبا و منحصر به فردش، شما را از خود بی خود می‌کند. پارک‌هایی با فضاها و طبیعت چشم‌نواز که گردشگران زیادی در آنجا پرسه می‌زنند و درختان قدیمی و گل‌کاری هنرمندانه فرانسوی‌ها را تماشا می‌کنند. نفس می‌کشند و مدتی در سکوت و آرامش بر روی نیمکت استراحت می‌کنند.

 

۷ شهر خاطره‌انگیز و زیبای فرانسه


پاریس شهری است که برای دیدن آن بهتر است در هر کوچه و خیابانی پیاده بروید. در شانزلیزه قدم بزنید. مغازه‌های پر زرق و برق و لوکس را نگاه کنید. در کافه‌ای بنشینید و قهوه‌ای به همراه شیرینی‌های مخصوص فرانسوی میل کنید. به یکی از سالن‌های نمایش مشهور شهر بروید و یک نمایشنامه هنری یا موزیکال را تماشا کنید. در رستوران‌‌، یک وعده شام فرانسوی سفارش دهید. در کنار رود سن بنشینید و یک نان یا کروسان فرانسوی بخورید. سوار کشتی‌های کروز شده و در میان شهر رویایی گردش کنید. فرانسه بهترین موزه‌های اروپا را در دل خود جای داده پس برای یکبار هم که شده وقت خود را در موزه‌ها بگذرانید. از نقاشی و هنرهای افراد مشهور دنیا لذت ببرید. شما در این شهر فرصت آن را دارید تا هر آنچه که دلتان می‌خواهد انجام دهید. به کاخ ورسای سر بزنید و شکوه و عظمت سلطنتی را درک کنید.


برخی از مردم عاشق هیجان هستند و کودک درونشان در همه جای دنیا همراهشان است. اگر جزو این دسته از گردشگران هستید، در اولین فرصت به دیزنی‌لند بروید. شهربازی و استودیوی مشهور کمپانی دیزنی که یکی از شعبات آن در حومه پاریس است و بهترین خدمات را به بازدیدکنندگان ارایه می‌دهد. فراموش نکنید به یک روز کامل برای گردش در این پارک نیاز دارید. شما می‌توانید یک روز، صبح زود سوار قطارهای RER شوید و مستقیم در جلوی در ورودی دیزنی‌لند پیاده شوید. برای بازدید از یک یا هر دو پارک این مجموعه بلیط تهیه کنید و تا آخرین برنامه اجرایی در آنجا خوش بگذرانید.
برای رفتن از یک سوی شهر به سوی دیگر، بنا به اینکه محل اقامتتان کدام قسمت شهر قرار گرفته است و می‌خواهید به کدام سمت بروید، بهترین و راحت‌ترین وسیله نقلیه، مترو است. به آسانی بلیط را از دستگاه‌ها تهیه می‌کنید و سوار مترو می‌شوید. کافی است از قبل نقشه مترو را در گوشی هوشمند خود ذخیره کرده باشید و یا در ایستگاه‌های شهر، نقشه کاغذی را تهیه کنید. پاریس با داشتن ۱۱ خطوط مترو، در همه خیابان‌ها و نقاط مهم شهر ایستگاه دارد.

 

۷ جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در فرانسه


رفتن به مراکز خرید، رستوران‌ها و قنادی‌هایش را از دست ندهید. خرید در چنین شهری فوق‌العاده خواهد بود. فروشگاه‌های برندهای معروف با جدیدترین محصولات. حتما یک عطر برای خود به یادگار بخرید. پوشاک، کیف و کفش با جدیدترین طراحی روز را نیز در مراکز خرید خوب آنجا خواهید یافت. در خرید خود بالای ۱۷۵ یورویی خود دریافت برگه‌های tax free، را برای معاف از مالیات فراموش نکنید. این برگه به همراه فاکتورها و کالای خریداری شده را هنگام خروج از حوزه شنگن در فرودگاه ارائه دهید تا مبلغی حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد آن را دریافت کنید. شیرینی‌های خوشمزه، پنیرها و نوشیدنی‌های فرانسه را نیز امتحان کنید. دسری به نام کرم بروله، ماکارون، سوفله و انواع کرپ‌ها در منوی کافه‌های شهر می‌بینید. فرانسوی‌ها، مردمانی شاد و مفرح دارند که بسیاری از آنها عادت دارند عصرها به کافه‌ها رفته و با یکدیگر گپ بزنند. شما با گذر از اکثر خیابان‌های پاریس که پر از رستوران و کافه هستند، با این فرهنگ آشنا می‌شوید.

 

سفری به فلورانس مهد فرهنگ و هنر ایتالیا

۰۲ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران