راهنمای سفر به پاریس، شهر عشاق

جاذبه‌های گردشگری فرانسه
راهنمای سفر به پاریس، شهر عشاق

برخی شهرها جزو مقاصدی هستند که افراد در زندگی، آرزوی سفر به آنها را دارند. پاریس نیز یکی از آرزوهایی است که با توراروپا می‌توانید آن را برآورده کنید. گردش در سطح شهر و تماشای معماری ساختمان‌های قدیمی شهر، قدم زدن در کنار رود سن، نشستن در صندلی‌های فضای باز کافه‌ها و نوشیدن یک فنجان قهوه فرانسه و پرسه زدن در کوچه‌های پاریس جزو تصاویری است که در ذهن بیشتر علاقه‌مندان سفر به این شهر نقش بسته است.

 

اطلاعات اولیه درباره کشور فرانسه

نام فرانسه را به طور مکرر در در زمینه گردشگری شنیده‌اید. زبان این کشور فرانسوی است و مردمانش تعصب زیادی در مکالمه روزانه خود به خرج می‌دهند. تا حدی که در موزه مشهوری همچون لوور، تمام نام‌ها و توضیحات آثار هنری به فرانسوی نوشته شده است. واحد پول فرانسه یورو و اختلاف ساعتش با ایران دو ساعت و نیم است. همچنین برق شهری در این کشور ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز می‌باشد. علاوه بر معروفیت فرانسه برای گشت‌وگذار در پاریس، این کشور به دلایلی چون انقلاب فرانسه، فرهنگ غنی، هنر، سیاست و مستعمره‌هایش در جهان نیز مشهور است.

 

عاشقانه‌ترین فعالیت‌ها در سفر پاریس

کشور فرانسه

سفر به پاریس

برای سفر به پاریس همه فصول عالی است. بسته به اینکه شما سفر در گرما یا هوای سردتر را بیشتر می‌پسندید، می‌توانید برنامه‌ریزی مفصلی برای دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا داشته باشید. آب و هوای پاریس شباهت زیادی به آب و هوای تهران دارد. به همین دلیل تغییر آب و هوا اذیتتان نخواهد کرد. از بهار تا اوایل پاییز هوای گرم‌تر و مطبوعی دارد و در پاییز و زمستان رو به سردی می‌رود و در ژانویه می‌توانید خیابان‌های آن را برفی ببینید. هر چند در پاریس باران بیشتری نسبت به برف می‌بارد. پس سعی کنید در سفر خود به پاریس، یک ژاکت یا بارانی به همراه داشته باشید.

کشور فرانسه

مراکز خرید در پاریس

پاریس مهد مد در جهان، دارای بهترین طراحی‌ها و مراکز خرید در دنیاست. از فروشگاه‌های برندهای معروف از جمله زارا، لویی ویتون و شانل گرفته تا مغازه‌های خیابان شانزلیزه و پاساژهای عظیمی همچون لافایت. این شهر چنان است که هر چقدر که در کوچه‌ها و خیابان‌هایش پیاده راه بروید، خسته نمی‌شوید. از تماشای فروشگاه‌های لباس گرفته تا انواع شیرینی‌فروشی، کافه‌ها و مراکز خرید بزرگ که ساعت‌ها وقت شما را پر می‌کند. حتی اگر پس از قدم زدن در منطقه مونتمارت به سمت کلیسای باشکوه سکره‌کر بروید، مغازه‌های کوچکی را در کنار یکدیگر خواهید یافت که می‌توانید سوغاتی‌های پاریسی مثل جاسوییچی، مگنت، عروسک و مجسمه‌های مختلف نمادین از این شهر را برای عزیزانتان یا به عنوان یادگاری برای خود خریداری کنید.

 

۷ شهر خاطره‌انگیز و زیبای فرانسه

کشور فرانسه

حمل و نقل در پاریس

سفر شهری در مناطق یازده‌گانه پاریس بسیار راحت است. شما می‌توانید به همه نقاط شهر توسط مترو و تاکسی دسترسی داشته باشید و تا هر جایی که دلتان خواست پیاده بروید. چون به محض اینکه خسته شوید یکی از ایستگاه‌های مترو را خواهید یافت که به نزدیکی محل اقامتتان برود. ایستگاه‌های مترو چنان در سطح شهر قرار گرفته‌اند که همه مناطق را پوشش داده‌اند. شما سکه‌های یورو نیاز دارید تا داخل هر ایستگاه توسط دستگاه‌های خودکار بلیط تهیه کنید. در این شهر هیچ انسانی پشت باجه برای فروش بلیط ننشسته است. پس برای جا به جا شدن در داخل یا حومه شهر پاریس بهتر است در ابتدا نقشه مترو را دانلود کرده و یا به صورت بروشور تهیه کنید و خرید بلیط از دستگاه را یاد بگیرید. بجز اینها، فقط نقشه‌خوانی مهم خواهد بود که بدانید در کدام ایستگاه خط عوض کنید و در کدام مسیر قرار بگیرید تا به مقصد خود برسید. تاکسی نیز گزینه خوبی است اما ممکن است در ترافیک شهری پاریس که بسیار شلوغ و پر هیاهوست قرار بگیرید و علاوه بر هزینه مضاعف، زمان بیشتری را نیز از دست دهید.

کشور فرانسه 

فرهنگ، هنر و تاریخ

از قدیم فرانسه را مهد فرهنگ و هنر می‌دانیم. شهری پر از کاخ‌ها و موزه‌ها که هر چقدر وقت بگذارید باز هم تمام نمی‌شود. بسیاری از شاعران، نویسندگان و هنرمندان مشهور جهان متولد فرانسه بوده‌اند و یا برای خلق آثار خود به پاریس سفر کرده‌اند. این کشور تاریخ غنی دارد و پس از انقلاب فرانسه تغییر چشمگیری در صنعت و فرهنگ خود کرد. انواع ساختمان‌های بزرگ با معماری‌های بخصوص مانند اپرای گارنیه، محل اجرای نمایش‌ها و موسیقی در پایتخت فرانسه است.

 

۷ جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در فرانسه

کشور فرانسه

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران