بازدید فرهنگی از ۶ گالری هنری باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
بازدید فرهنگی از ۶ گالری هنری باکو

باکو پایتخت کشور آذربایجان است و تمام امکانات عالی گردشگری را در خود جای داده است. شهری که بناهای باشکوهی در خود دارد و در فصل‌های گرم سال پذیرای بی‌شمار مسافر از سراسر جهان است. شهری آرام با رستوران‌ها و سرآشپزهای درجه اول. شهری امن با تفریحات هیجان‌انگیز. اگر اهل فرهنگ هستید و در بازدیدتان با تور باکو از این شهر می‌خواهید کارهای هنری هنرمندان کشور آذربایجان را ببینید در این مطلب همراه ما باشد تا به ۶ گالری مطرح این شهر سرک بکشیم و آنها را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- کلوپ و گالری Natavan

این گالری یکی از پاتوق‌های روشنفکری و هنرمندان رادیکال آذربایجان به حساب می‌آید. مکانی که به تازگی در این شهر تاسیس شده است و قدمت چندانی ندارد. اما این امر به اعتبار آن لطمه‌ای نزده است. یک گالری خصوصی که در سال‌های اولیه تاسیسش دیوارهایش را تنها به نقاشان آذربایجانی اختصاص می‌داد اما امروزه عکاسان و مجسمه‌سازان نیز برای نمایش آثار هنری خود می‌توانند روی آن حساب باز کنند. یک گالری مدرن که صاحبش Aliveva Natavan نام دارد و مدیر هنری‌اش Neymatova Sayyara. این دو فرد در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند با دعوت هنرمندان معاصر اروپایی و آسیایی گالری خود را در سطح بین‌المللی مطرح کنند. در سفرتان به باکو اگر هنرمند هستید و می‌خواهید فعالیت‌های هنری خود را در سطح بین‌المللی دنبال کنید به شما توصیه می‌کنیم به این گالری تشریف ببرید و جدای از دیدن آثار هنری‌اش، با مدیرش نیز گفتگو کنید.

 

 هزینه سفر به باکو چقدر است؟

Natavan


۲- گالری Art Group

اگر به هنرهای تزئینی و طراحی‌های داخلی علاقه‌مند هستید باید بدانید این گالری در شهر باکو یکی از بهترین مراکز این شهر است که می‌توانید به دیدن آن بروید. مرکزی که توسط دو هنرمند محلی به نام‌های Elmar و Jamelya Gashiev در سال ۱۹۹۵ تاسیس شده است و اکنون نزدیک به ربع قرن سابقه‌ی درخشان در زمینه‌های طراحی داخلی، نمای خارجی و پروژه‌های طراحی معماری دارد. اگر می‌خواهید با سرامیک‌ها و سنگ‌های آذربایجانی آشنا شوید به شما توصیه می‌کنیم در سفرتان به باکو حتما از این گالری دیدن کنید.

 

Art Group


۳- گالری Yay

یای که در زبان ترکی به معنای اشتراک گذاشتن است در بخش قدیمی شهر باکو واقع شده است. یک گالری بی‌نظیر که شما را نه تنها با هنرهای معاصر آذربایجانی آشنا می‌کند، بلکه هنرمندان این کشور را نیز به شما معرفی می‌کند تا بتوانید پروژه‌های بین‌المللی با آنها راه بیندازید و همکاری کنید. این گالری به طور میانگین در سال ۶ نمایشگاه در خود برگزار می‌کند که هرکدام جزو مهمترین نمایشگاه‌های سالانه کشور آذربایجان به حساب می‌آیند. فضای این گالری فضایی منحصر به فرد است که هنرمندان کشور آذربایجان در آن آثارشان را برای نمایش عمومی به اشتراک با یکدیگر می‌گذارند.

 

  شرکت در فستیوال‌های هیجان‌انگیز باکو 

 Yay


۴- گالری Yeni

در سفرتان به آذربایجان اگر به دنبال آن هستید آثار تجربی مشاهده کنید و با هنرمندان جوان این کشور آشنا شوید باید به این گالری تشریف ببرید. جاییکه در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده است و از آن زمان تا به امروز هنرمندان مشهوری را به عرضه‌ی هنر آذربایجان اضافه کرده است. ینی در زبان ترکی به معنای «جدید» است و با رفتن به این گالری شما با چیزهای جدید از جمله اندیشه‌ها و فرم‌ها مواجه می‌شوید. در این گالری نه تنها هنرمندان تجسمی آذربایجان بلکه هنرمندان نمایشی و عکاسان نیز می‌توانند آثار خودشان را به نمایش عمومی بگذارند. این گالری که در شهر باکو واقع شده است و در تمامی روزهای سال میزبان بی‌شمار هنرمند و گردشگر از کشور آذربایجان و سراسر دنیا است.

 

 Yeni


۵- مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف

مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف یکی از مهمترین مراکز فرهنگی در حوزه کشورهای مشترک المنافع دریای خزر به حساب می‌آید. مرکزی که بنایش یک بنای جذاب در کشور آذربایجان است و در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده است. معمار این بنا زاها حدید، معمار مشهور بریتانیایی است. گالری و نمایشگاه این مرکز در ۹ طبقه واقع شده است و شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این نمایشگاه در بدو تاسیسش ۱۰۰ شاهکار از اندی وارهول را به نمایش گذاشته است. امروزه با مراجعه به این مرکز فرهنگی و هنری می‌توانید آثار هنرمندان بزرگ آذربایجان و همینطور جهان را مشاهده کنید و به شما توصیه می‌کنیم در سفرتان با تور باکو حتما از این مرکز دیدن کنید.

 

 حیدر علی‌اِف


۶- موزه هنر مدرن باکو

این گالری در سال ۲۰۰۹ توسط بانوی اول کشور آذربایجان تاسیس شده است و یکی از گالری‌های مهم شهر باکو به حساب می‌آید. جاییکه درونش هیچ دیواری ندارد و همین موضوع باعث می‌شود هیچ چیز در فرآیند ملاقات هنری بازدیدکنندگان با آثار هنری اخلال ایجاد نکند. موزه‌ای که آثار هنرمندان معاصر آوانگارد در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

 

  برجسته‌ترین موزه‌های باکو برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ این شهر زیبا

موزه هنر مدرن باکو

۱۹ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران