زیبایی‌های قشم که شما را به این جزیره می‌کشاند

جاذبه‌های گردشگری قشم
زیبایی‌های قشم که شما را به این جزیره می‌کشاند

بزرگ‌ترین جزیره استان هرمزگان که در میان آب‌های خلیج فارس قرار گرفته، زیبایی‌های منحصر به فردی دارد. هر کدام از جاذبه‌های این جزیره را که ببینید، شگفت زده خواهید شد و روزها زمان لازم دارید تا تک تک نقاط این جزیره را دیدن کرده و لذت ببرید. هنگامی که با تور قشم به عظیم‌ترین جزیره جنوب کشورمان سفر می‌کنید، هیچ کدام از جاهای دیدنی آن را از دست ندهید.

در هر کدام از نقاط جزیره زیبای قشم که بایستید، می‌توانید ساعت‌ها توقف کرده و از مناظر پیش رو لذت ببرید. کنار دریای زیبای خلیج فارس آفتاب بگیرید و غروب دل‌انگیزش را تماشا کنید. آب‌های نیلگون دریای جنوب شما را چنان مسحور خود می‌کند که دلتان نمی‌آید به خانه بروید.
شما با گشت و گذار در جای جای جزیره قشم خواهید توانست شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های دنیا که بخش عظیم آن در ایران قرار دارد را ببینید. از جزر و مد دریا که باعث بیرون آمدن جزیره‌ای کوچک و درختان زنده زیر آب می‌شود گرفته تا سواحل بکر و روستاهایی با سبک زندگی جنوب و خاک با ارزش و رنگارنگ کشورمان که قدمتش به زمان‌های بسیار دور می‌رسد.

 

خاک ارزشمند ایرانی

اگر از پیاده‌روی و ماجراجویی در فضاهای متفاوت لذت می‌برید باید بدانید یکی از جذاب‌ترین اماکن دیدنی جزیره قشم، دره ستاره‌ها نام دارد. به گفته افسانه‌های محلی در گذشته، سقوط ستاره‌ها و برخورد آن با این منطقه، باعث شده است تا آثار باقی مانده به شکل معلق و زیبایی در این بخش از جزیره ایجاد شوند. به گونه‌ای که شما می‌توانید اشکال مختلفی از جمله جثه حیوانات گوناگونی را در بین صخره‌های عظیم ببینید. اما از نظر زمین شناسی، اشکال موجود به هنگامی که جزیره در زیر آب بوده، شکل گرفته‌اند. دیدن هر کدام از آنها شما را حیرت‌زده خواهید کرد و ساعت‌ها زمان خواهد برد تا محوطه این جاذبه گردشگری را بگردید و دوباره به سمت در ورودی برگردید. فقط فراموش نکنید با خود آب و خوراکی به همراه داشته باشید. همچنین به کودکان خود بیاموزید تا زباله خوراکی یا بطری‌های آب معدنی را به داخل محوطه نیاندازند و به همراه خود برده و داخل سطل‌های زباله بگذارید تا آیندگان نیز بتوانند از این همه زیبایی لذت کافی را ببرند.

 

۶ غذای محلی که می‌توانید در قشم نوش جان کنید

 

آب گوارای ایرانی

در گذشته مردم برای تامین آب مورد نیاز خود از چاه‌هایی آب می‌کشیدند که امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده زیبای جزیره قشم محسوب می‌شود. اگرچه بیشتر این چاه‌ها هم اکنون دیگر آب ندارند و خشک شده‌اند اما هنوز می‌توان از چند تا از آنها آب کشید. این منطقه بی‌نهایت زیبا، تنگه چاهکوه نام دارد. تنگه‌ای در بین سنگ‌های بزرگ و حفره‌های عجیب و زیبا که هوا از بین آنها عبور کرده و باعث می‌شود همه چیز بی‌صدا به نظر بیاید. اگر ساز بزنید صدای آن اکو می‌شود و هوای بسیار خنک و مطبوعی را تنفس می‌کنید. این تنگه در بخش غربی جزیره قرار دارد که برای رفتن به آن سو، اگر ماشین شخصی نداشته باشید، لازم است یکی کرایه کرده و کیلومترها راه بپیمایید. اطمینان داشته باشید که ارزش رفتن دارد.

 

 

مواد معدنی ایران، رمز حیات

در انتهای جنوب غربی جزیره قشم در فاصله‌ای حدود ۹۰ کیلومتری با شهر قشم، زیبایی منحصر به فردی را خواهید دید که به درد افراد ماجراجو می‌خورد. کوه بزرگی متشکل از نمک که یکی از غارهای آن در دسترس و برای بازدید عموم باز است. به خاطر داشته باشید که به همراه خود یک چراغ قوه پر نور ببرید. برای دیدن بلورهای سفید نمک در داخل غار به آن نیاز پیدا خواهید کرد. این غار، طولانی‌ترین غار نمکی جهان محسوب می‌شود و اطراف آن پر از صخره‌های رنگی است که از مواد معدنی متفاوت ایجاد شده است.

 

معرفی ۴ هتل لوکس در جزیره قشم

 

خلیج همیشه فارس ایران

در جزیره قشم ، نقطه‌ای وجود دارد که شما در بین آب‌های خلیج فارس احاطه می‌شوید و تا چشمتان کار می‌کند آب است و آب. اگر جزو افرادی هستید که دیدن چنین منظره‌ای برایتان هیجان‌انگیز است، با هماهنگی افراد محلی، به جزیره ناز بروید. جزیره ناز یکی از بزرگترین صخره‌های نزدیک به قشم و یا به گفته‌ای کوچکترین جزیره نزدیک به قشم است که به هنگام جزر و مد دست یافتنی می‌شود. وقتی که آب پایین می‌آید شما می‌توانید پای پیاده، با ماشین و یا با شترهایی که آنجا منتظر هستند تا صاحبانشان آنها را به سمت جزیره هدایت کنند، به سوی آن صخره سحرآمیز بروید. بر روی یکی از سنگ‌ها بنشینید و تا دلتان می‌خواهد به دوردست‌ها خیره شوید و به صدای امواج آب گوش دهید. اگر خوش شانس باشید خواهید توانست لاک‌پشت‌های دریایی و ماهی‌هایی که نزدیک به جزیره در دریا حرکت می‌کنند را ببینید. صدف و خرچنگ هم که تا دلتان بخواهد در آنجا پیدا می‌شود که چون آب پایین آمده از دست انسان‌ها در حال فرارند و دنبال یک جای امن برای خود می‌گردند. اگر خوشتان بیاید، بر روی پوستتان یکی از زنان محلی نقش حنا خواهد کشید تا خاطره آن روز زیبا را به همراه خود ببرید.

 

 ۴ جزیره زیبای اطراف قشم 

۱۳ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران